Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر قدیمی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شوینده از امروز برای ارائه به شهروندان، در اختیار واحدهای صنفی بویژه داروخانه‌ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی و بهداشتی رازوجرگلان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه واحدهای توزیع اقلام بهداشتی برای جلوگیری از تراکم جمعیت، گسترده است، خاطرنشان کرد: با ایجاد شبکه های گسترده توزیع مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها و واحدهای صنفی، تلاش شده از ازدحام مردم برای تهیه این اقلام کاسته شود که توزیع آن به صورت تدریجی در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیمی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۶ هزار ماسک در رازوجرگلان تولید می شود، افزود: هم اکنون در ۶ واحد تولیدی در مناطق راز، غلامان، توتلی و راستقان ماسک تولید می شود و شهرستان به هیچ عنوان با کمبود ماسک مواجه نیست و این کالای بهداشتی در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها و صنوف مرتبط شهرستان با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت، به صورت انبوه توزیع شده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد که تا امروز شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۳۲ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۲۴ نفر رسیده است.

شهرستان راز و جرگلان با ۴ بیمار، کمترین مبتلایان استان به کرونا را دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی صمت بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی صمت بهداشت و سلامت ترکمنستان ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی صمت بهداشت و سلامت خراسان شمالی راز و جرگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

کد خبر 6087339 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان