Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:12:02 GMT

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۹۹۸۶

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

به گزارش شبکه خبری «العربیه»، «محمد العبد العالی» سخنگوی وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که با ثبت ۱۳۳ مورد ابتلای جدید به کرونا تعداد مبتلایان در کشور به ۹۰۰ تن رسید.

وی افزود تاکنون ۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.

العالی همچنین گفت که دومین بیمار کرونایی نیز امروز جان خود را از دست داد.

این در حالی است که دیروز ۲۰۵ مورد ابتلا به کرونا در عربستان شناسایی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت عربستان با بیان اینکه ما تجمع ها را رصد می کنیم و نسبت به آن هشدار می دهیم، همه مردم را به اجتناب از رفتن به اماکن شلوغ فراخواند.

در همین راستا، عبدالعزیز بن سلمان پادشاه سعودی امروز چهارشنبه و در راستای مبارزه با ویروس کرونا دستور منع ورود و خروج شهروندان این کشور از ریاض پایتخت، مکه مکرمه و مدینه منوره را صادر کرد.

امارات

به گزارش شبکه اماراتی «العین»، «فریده الحوسنی» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که ۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

با این آمار جدید شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۳۳۳ نفر رسیده است.

طبق این گزارش ۵۵ نفر نیز در این کشور بهبود یافته اند.

پلیس دبی نیز در همین راستا اعلام کرد که یک شهروند این کشور را به سبب پخش ویدئویی که در آن عدم پایبندی خود را به دستورالعمل های بهداشتی و امنیتی برای مقابله با کرونا نشان داده، به دادستانی تحویل داده است.

مصر

«هاله زاید» وزیر بهداشت مصر نیز امروز طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.

وی افزود تاکنون با این آمار جدید، تاکنون ۴۴۲ نفر به کرونا مبتلا شدند که ۲۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

زاید گفت که ۹۳ بیمار کرونایی نیز تاکنون بهبود یافته اند.

وی از مردم مصر خواست که اقدامات احتیاطی و رعایت های لازم را برای جلوگیری از گسترش این ویروس به کار ببندند.

عراق

وزارت بهداشت عراق نیز از ابتلای ۳۰ مورد جدید به کرونا خبر داد که با احتساب آمار پیشین تعداد مبتلایان به ۳۴۶ نفر می رسد.

طبق اعلام این وزارتخانه، با جان باختن دو بیمار کرونایی، تعداد جان باختگان در عراق به ۲۹ نفر رسیده است.

لبنان

شبکه «لبنان ۲۴» به نقل از بیمارستان دانشگاهی «رفیق حریری» مرجع پذیرش و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در لبنان، از ابتلای ۳۷ مورد جدید در این کشور خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در لبنان به ۳۰۴ نفر رسیده است.

این در حالی است که تعداد بیماران تا دیروز ۲۶۷ نفر و تعداد فوت شدگان ۴ نفر اعلام شده بود.

در جدیدترین اقدامات، پنج هزار و ۲۸۵ نفر از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در لبنان مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه ۳۷ نفر از انها مثبت اعلام شده است. بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۳۰۴ نفر تا ظهر امروز رسیده است .

فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از ابتلای ۱۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سرزمینهای اشغالی فلسطین خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در این سرزمینها به دو هزار و ۱۷۰ تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الان»، وزارت بهداشت رژیم اسرائیل ضمن اعلام این خبر افزود که وضعیت جسمانی بیش از ۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، خطرناک گزارش شده است.

صبح امروز تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سرزمینهای اشغالی فلسطین جان باخته اند، به ۵ تن رسید.

برچسب‌ها کرونا لبنان امارات‌ متحده ‌عربی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا لبنان امارات متحده عربی عربستان عربستان عربستان مصر مصر مصر عراق عراق عراق لبنان لبنان لبنان لبنان لبنان فلسطین فلسطین فلسطین فلسطین کرونا لبنان امارات متحده عربی ویروس کرونا شمار مبتلایان وزارت بهداشت مورد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل

کشورهای عربی منطقه، از امارات متحده عربی و عمان گرفته تا اردن و مصر، ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا درگیری بین اسراییل و حماس را کاهش دهند، به‌ویژه پس از اینکه این درگیری‌ها به گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران و در اعماق جهان عرب تسری یافته و برخی از آنها، مانند "حوثی های " یمن، دولت های عربی را نیز تهدید می کنند.

به گزارش عصرایران، روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” همزمان با تشدید تنش بین ایران و اسراییل در گزارشی مواضع و نگاه دولت های عربی منطقه را نسبت به درگیری بین ایران و اسراییل مورد بررسی قرار داده و نوشت:

حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل، که کل منطقه را در حالت آماده باش قرار داد، واقعیت جدید را غیرقابل اجتناب کرد: برخلاف درگیری‌های گذشته اسراییل و فلسطین و حتی درگیری‌هایی که اسراییل و لبنان یا سوریه را شامل می‌شود، این درگیری مستقیم بین اسراییل و ایران هر آن امکان گسترش دارد. 

"راندا اسلیم" کارشناس ارشد موسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن، می گوید: "بخشی از دلیل مهار این جنگ ها این بود که این جنگ ها رویارویی مستقیم بین اسراییل و ایران نبود. اما اکنون وارد دورانی می‌شویم که رویارویی مستقیم بین اسراییل و ایران - که می‌تواند منطقه را به جنگی بزرگ و ایالات متحده را به داخل آن بکشاند – و چشم‌انداز جنگ منطقه‌ای همیشه روی میز خواهد بود."

"جوست هیلترمن" مدیر برنامه گروه بین المللی بحران برای خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: در حال حاضر، تنها نیروی مقابل در برابر خطر گسترش جنگ، تمایل ایالات متحده و دشمن دیرینه اش ایران برای جلوگیری از گسترش درگیری است.

او گفت: "من از این واقعیت که تنها کسانی که خواهان جنگ هستند اسراییل و حماس هستند، دلگرم هستم. " وی با اشاره به پیام هایی که در روزهای اخیر میان آمریکا و ایران از سوی واسطه ها از جمله سوئیس و عمان ارسال شده است، گفت: ایرانی ها همچنان با آمریکایی ها صحبت می کنند.

هیلترمن گفت که پیام ایران به وضوح نشان می دهد که آنها به دنبال نشان دادن قدرت خود هستند نه گسترش جنگ؛ چون "آنها گفتند، یک حمله قرار است انجام شود، اما ما آن را محدود خواهیم کرد."

با این حال، برای شهروندان کشورهای عربی، که بسیاری از آنها تعداد زیادی پهپاد و موشک را در آسمان خود در شب شنبه تماشا کردند، تمایل به اجتناب از یک جنگ گسترده تر، رشته باریکی است که آینده خود را به آن آویخته اند. ناراحتی از این  جنگ در بین بخشی از افکار عمومی عرب ها و نظرات خصوصی آنها مشهود بود، هر چند بخشی دیگر نیز حمله ایران به اسراییل را جشن گرفتند.

مقامات و تحلیلگران منطقه در مورد اینکه آیا حمله اخیر ایران به اسراییل، کشورهای عربی دارای روابط دیرینه با ایالات متحده را ترغیب می کند تا برای تعامل بیشتر - و تضمین های امنیتی - از واشنگتن یا فاصله گرفتن بیشتر از آمریکا و ایمن نگه داشتن خود از حمله احتمالی ایران، چه سمت و سویی را انتخاب خواهند کرد؛ اختلاف نظر دارند. 

بیشتر دولت های عربی در مواضع رسمی خود به کاهش تنش تاکید کردند. تنها استثناها در جهان عرب شامل انصارالله یمن و لبنان (خانه حزب الله) و دولت سوریه است. 

دولت عمان در واکنش اعلام کرد که دستیابی به آتش بس فوری در جنگ بین اسراییل و حماس که در نیم سال گذشته در نوار غزه ادامه دارد، بسیار مهم است. کویت بر ضرورت رسیدگی به علل ریشه ای درگیری های منطقه تاکید کرد.

و عربستان سعودی که از زمان برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با ایران، تلاش کرده است روابط نسبتا گرمی با ایران ایجاد کند، گفت که از پیامدهای خطرناک تشدید تنش نظامی در منطقه "به شدت نگران" است. در بیانیه وزارت خارجه این کشور از همه طرف های درگیر خواسته شده "حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از منطقه و مردم آن در برابر خطرات جنگ محافظت کنند."

حتی قبل از هفتم اکتبر کشورهای عربی در حال تعدیل روابط ژئوپلیتیکی خود بودند. نگرانی آنها این بود که با فعال شدن روزافزون گروه های مسلح تحت حمایت ایران، دیگر نتوانند روی حمایت دولت ایالات متحده که به طور فزاینده ای روی شرق آسیا (چین) متمرکز شده است، حساب کنند.

"رناد منصور"پژوهشگر ارشد در برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا اندیشکده "چتم هاوس" در لندن، گفت: رهبران عرب با حمله اسراییل به غزه و دفاع تمام قد ایالات متحده از اسراییل ناراحت شدند اما شهروندانشان اقدام آمریکا را نفرت انگیز می دانند. 

برای عربستان سعودی، برقراری روابط دیپلماتیک با ایران علی‌رغم تضادهای عمیق آنها و حملاتی که با موشک‌های ایران به زیرساخت‌های عربستان سعودی در سال 2019 انجام شد، رویکردی در جهت کاهش وابستگی به آمریکا بود. رویکرد عربستان سعودی به ایران توسط چین تسهیل شد که اخیرا برای گسترش نفوذ خود در منطقه تلاش می کند. بسیاری از کشورهای عربی به دنبال روابط تجاری و دیپلماتیک به چین روی آورده اند.

سپس جنگ در غزه آغاز شد و کشورهای حاشیه خلیج فارس، همراه با مصر و اردن، مستقیما وارد پویایی یک روند درگیری شدند در حالی که عاجزانه می خواستند از آن اجتناب کنند.

اکنون دولت اردن خود را در شرایطی یافته که مجبور است موشک ها و پهپادهای ایران را بر فراز آسمان خود ساقط کند و به همین خاطر متهم به دفاع از اسراییل شده است. دولت امان پیشتر نیز متهم به بی تفاوتی در قبال حمله نظامی اسراییل به غزه شده، جنگی که تاکنون در روند آن بیش از 30 هزار فلسطینی به دست ارتش اسراییل کشته شده که از میان آنها بیش از 20 هزار نفر زن و کودک بوده اند.

روز یکشنبه، دولت اردن به دلیل سرنگونی حداقل یکی از موشک های ایران که به سمت اسراییل در حرکت بود، هم در داخل و هم از سوی (افکار عمومی) کشورهای عربی همسایه مورد انتقاد شدید قرار گرفت. "سمیح المیطه" وزیر اطلاعات سابق اردن، از این تصمیم دفاع کرد.

المیطه گفت: "وظیفه اردن حفاظت از سرزمین و شهروندانش است. کاری که اردن دیروز انجام داد، حفاظت از حریم هوایی خود بود." وی همچنین گفت: موضع اردن در قبال این درگیری این است که این جنگی بین ایران و اسراییل و بر سر نفوذ و منافع شان است."

در حالی که صادرات نفت کشورهای عربی خلیج فارس تا حد زیادی تاکنون از حملات در امان مانده است، زیرا آنها از طریق خلیج فارس و دریای سرخ حمل می شوند، حملات حوثی ها به مسیرهای کشتیرانی در آنجا - که به جنگ غزه مرتبط است - هزینه ها را افزایش داده و بر تنش ها افزوده است.

مشخص نیست که آیا درگیری بین اسراییل و ایران روابط نسبتا جدید بین اسراییل و برخی کشورهای عربی را بیشتر تیره خواهد کرد یا خیر. از زمان شروع جنگ در غزه، این روابط سرد شده است، اما به نظر می‌رسد هیچ یک از دولت‌های عربی که اخیرا با اسراییل روابط برقرار کرده‌اند، آماده نیستند که این روابط را به طور کامل کنار بگذارند.

دو کشور عربی که در سال 2020 قراردادهای عادی سازی روابط با اسراییل را امضا کردند - امارات متحده عربی و بحرین - در برخی موارد از زمان آغاز جنگ غزه، معاملات تجاری خود را متوقف کرده یا مجبور شده اند به طور علنی از اسراییل فاصله بگیرند و عربستان سعودی که پیش از هفتم اکتبر در حال بررسی امکان عادی سازی روابط دیپلماتیک با اسراییل بود، اصرار داشت که هرگونه توافقی مستلزم ایجاد مسیری "غیرقابل بازگشت" به سوی تشکیل یک کشور فلسطینی است، که در فضای سیاسی کنونی اسراییل حتی دورنمای چنین سناریویی بسیار بعید است.

تحلیلگران می گویند که این فاصله گذاری با شرایط موجود احتمالا ادامه خواهد داشت، اما تاکنون هیچ یک از آنها (امارات و بحرین) روابط خود با اسراییل را قطع نکرده و در مورد عربستان سعودی نیز دولت ریاض به طور کامل پرونده عادی سازی روابط با تل آویو را به کنار نگذاشته است. 

"یاسمین فاروق" محقق غیرمقیم موسسه "کارنگی" در واشنگتن معتقد است: "یکی از دلایلی که عربستان سعودی برای روابط آتی با اسراییل درها را باز نگهداشته این است که اکنون بیش از هر زمان دیگری، سعودی‌ها امیدوار به گرفتن تضمین امنیتی آمریکا در صورت حمله ایران هستند. 

خانم فاروق گفت: "کاری که دیروز کشورهای غربی تحت رهبری ایالات متحده برای محافظت از اسراییل انجام دادند، دقیقا همان چیزی است که عربستان سعودی برای خود می‌خواهد."

وی افزود: "با وجود سابقه دشمنی عربستان سعودی با ایران، سخت‌گیری افکار عمومی عربستان علیه اسراییل و آمریکا بر سر جنگ غزه، محاسبات رهبران سعودی را تغییر می‌دهد. تمرکز آنها اکنون بر ایجاد فشار بر ایالات متحده برای وادار کردن اسراییل برای پایان دادن به جنگ است."

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه
  • دیپلماسی ریا
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید