Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان گروه‌های جهادی زیادی در گیلان مشغول به فعالیت شدند تا بتوانند روند بهبودی بیماران و مهار ویروس را تسریع کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان گروه‌های جهادی زیادی در گیلان مشغول به فعالیت شدند تا بتوانند با کمک به کادر بهداشت و درمان روند بهبودی بیماران و مهار ویروس را تسریع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپاه و بسیج از همان روز‌های نخستین شیوع ویروس کرونا در گیلان تمام قد به میدان آمدند و بدون هیچ مزدی شبانه‌روزی به مردم و بیماران خدمات دهی کردند که این حضور مجاهدانه و ایثارگرانه آن‌ها علاوه بر حل بخشی از دغدغه‌های پرستاران و کادر درمان، مردم را نیز دلگرم کرد.

یکی از گروه‌های جهادی که از اسفندماه در گیلان مستقر شد و به یاری کادر درمان استان گیلان شتافت «گروه جهادی شهید قاسمی» بود که تیمی متشکل از گروهی متخصص است. گروه ما از ۲۰ اسفند با همکاری نیروی زمینی سپاه و تیپ میرزاکوچک خان در سراسر گیلان مشغول به فعالیت هستند و به بیماران و کادر درمانی خدمات دهی می‌کنند.

محمدجواد عزیزی با بیان اینکه حدود ۱۴ پزشک و ۴۰ پرستار که در کار خود متخصص هستند در شیفت‌های اورژانس و بخش‌های بیمارستان‌ها مشغول به کار بودند گفت: حضور ما باعث شد پرسنل بیمارستان کمی استراحت کنند و قسمتی از مشکلات حل شود.  
وی با اشاره به اینکه نیرو‌های گروه جهادی شهید قاسمی بیشتر در بخش بیماران کرونایی و داخلی فعالیت دارند تصریح کرد: فعالیت ما طبق پروتکل وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی است و تا زمانی که شرایط پایداری در گیلان حاکم شود در استان حضور خواهیم داشت.

عزیزی با بیان اینکه گروه جهادی شهید قاسمی از طرف نیروی زمینی سپاه به استان گیلان آمده است خاطرنشان کرد: نیرو‌های ما از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران و همچنین استان فارس هستند که به‌صورت داوطلبانه برای کمک به بیماران کرونایی وارد استان گیلان شدند.

مسئول گروه جهادی شهید قاسمی به بیمارستان‌هایی که نیرو‌های جهادی در آن مشغول به فعالیت هستند اشاره کرد و ابراز داشت: نیرو‌های ما در بیمارستان رازی رشت، بیمارستان امینی لنگرود، بیمارستان پیروز لاهیجان و بیمارستان میلاد مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه گروه جهادی شهید قاسمی حدود ۶۰ نفر عضو دارد عنوان داشت: نیرو‌های ما تا آخر تعطیلات یعنی تا ۲۰ فروردین ماه در استان گیلان حضور دارند و در صورت نیاز بیشتر از این تاریخ هم در گیلان می‌مانیم تا وضعیت استان به شرایط نسبتاً مطلوبی برسد.

عزیزی از مردم استان گیلان خواست تا با رعایت نکات بهداشتی و همچنین جدی گرفتن قرنطینه خانگی زمان مهار ویروس کرونا را کاهش دهند و تصریح کرد: اگر مردم در خانه بمانند و به نکات بهداشتی عمل کنند در مدت زمان کوتاه‌تری این ویروس را مهار می‌کنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهار کرونا مشغول به فعالیت استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ثانی هدف از اعزام پزشکان جهادگر به مناطق محروم را گسترش عدالت درمانی عنوان کرد و گفت: منطقه محروم بخش کوهسار شهرستان از جمله مناطقی هستند که گروه‌های پزشکی از ابتدای امسال تاکنون طرح ویزیت رایگان در آنها اجرا شده است.   وی با اشاره به تداوم اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم تا پایان امسال، افزود: علاوه بر اعزام گروه‌های بهداشتی و آموزش بهداشت، توزیع رایگان دارو و انجام فوریت‌های پزشکی در این اردو‌های جهادی، متخصصان رشته‌های مختلف به ویزیت رایگان اهالی آن مناطق می‌پردازند.   او سطح علمی گروه‌های جهادی اعزامی به مناطق محروم را بالا عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر پزشکان عمومی، متخصصان در رشته‌های مختلف از جمله؛ قلب، اطفال، داخلی، مغز و اعصاب و همچنین زنان و مامایی در این گروه جهادی حضور دارند و این موجب شده تا طیف متنوعی از بیماران در این مناطق مورد ویزیت و درمان قرار گیرند.   سرهنگ کاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس هم گفت: همزمان با هفته بسبج اردوی جهادی یک روزه گروه پزشکی جهادگران سلامت جامعه پزشکی با مشارکت جامعه پزشکی و کادر درمان شبکه بهداشت و درمان سلماس در روستای شیروانی از توابع بخش کوهسار برگزار شد.   وی گفت: بیش از یک هزار نفر از اهالی منطقه محروم روستا‌های این بخش، در چند مرحله با اعزام گروه جهادی پزشکان به صورت رایگان ویزیت میشوند    سلماس در شمال استان ۲۴٠ هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از این جمعیت در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان