Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:52:49 GMT

حدود ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی نظارت بهداشتی شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۰۱۳۷

حدود ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی نظارت بهداشتی شد

احمد شریعتی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در گشتارگاه‌های دام خراسان رضوی ذبح شد.

وی افزود: تمام مراحل کشتار دام شامل معاینه قبل، حین و بعد از کشتار و استحصال گوشت با نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت گرفته و لاشه‌ دام‌ها نیز پس از کشتار مدت ۲۴ ساعت در پیش سردکن نگهداری و پس از ممهور کردن با خودرو سردخانه‌دار به قصابی ها حمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح تشدید نظارت بر سلامت و امنیت غذایی در خراسان رضوی با محور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در قالب فعالیت ۱۲۰ گروه بازرسی و متشکل از ۲۵۰ کارشناس دامپزشکی در ایام نوروز در حال اجراست.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با تشدید اقدامات نظارتی به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی ناشی از عرضه فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی به ویژه در شرایط شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، تمامی رستورانهای بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتلها، میهمانپذیرها و بیمارستانها بازدید می‌شود.  
وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را به سامانه ‌ ۱۵۱۲ دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع دهند.
طرح تشدید نظارتهای نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر پیشگیری از بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها مشهد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور مشهد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت

دکتر «مصطفی زبردست» گفت: با پیگیری این اداره کل و حسب دستور مقام قضایی و با همکاری پلیس اماکن یک واحد غیرمجاز کشتار دام در شهرستان کوهدشت پلمب شد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان در پایان گفت: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی می‌باشد و در حوزه سلامت شهروندان با افراد خاطی که با رفتار‌ها و اقدامات غیرمجاز و مخاطره آمیز خود بهداشت عمومی را تهدید کنند، برخورد قانونی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام