Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:56:49 GMT

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۶ فروردین

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۰۳۲۰

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۶ فروردین

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز ۲هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رساند. از این تعداد تا به حال ۲هزار و ۷۷ نفر  فوت و ۹ هزار و ۶۲۵ نفر بهبود یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

 سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت: هفتمین مرحله ضدعفونی کردن مناطق شلوغ و پرتردد این شهر به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شامگاه سه‌شنبه انجام می‌شود  و ضدعفونی کردن مناطق شلوغ و پرتردد شهرسمنان به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس تا زمانی که کارشناسان بهداشت توصیه کنند ادامه می‌یابد.

سید عباس دانایی افزود: طبق ابلاغیه وزیر کشور و تصمیم‌گیری سران سه قوه، واحدهای صنفی غیر ضروری مانند آژانس‌های مشاور املاک، نمایشگاه خودرو و طلافروشی‌ها تا پانزدهم فروردین به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است و انتظار می‌رود این واحدها با همکاری و همراهی خود در قطع زنجیره انتقال این ویروس سهیم باشند و  واحدهای صنفی مانند سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، واحدهای صنفی عرضه محصولات بهداشتی مانند محلول‌های ضدعفونی کننده و شوینده، لبنیاتی‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها و خشک‌شویی‌ها جزو اصناف ضروری هستند که باید فعال باشند.

*

 مهدی یحیایی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در گشت‌های بازرسی مربوط به ویروس کرونا ۴۹ پرونده تخلف کالاهای بهداشتی به ارزش بیش از ۳۰۲ میلیون ریال در استان تشکیل شد که با توجه به افزایش تقاضای شهروندان از زمان شیوع ویروس کرونا در استان سمنان تاکنون بیش از ۲۳۰ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک از گروه کالاهای ماسک، انواع دستکش و مواد ضدعفونی انجام شده است.

*

مسلم نصرتی شهردار دامغان گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار لیتر محلول‌ پاشی به منظور ضدعفونی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهر اجرا شده است و  تعداد هشت اکیپ مردمی در کنار شهرداری دامغان به انجام عملیات ضدعفونی در سطح معابر شهری می‌پردازند که روزانه بیش از ۲۰ هزار لیتر محلول در این زمینه استفاده می‌شود،  اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی شهر دامغان، از اوایل شیوع این ویروس تاکنون در ۲۶ شب اجرا شده است.

*

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: زباله‌های عفونی و بیمارستانی در سراسر استان به روش اصولی و براساس دستورالعمل بهداشتی، پس از بی‌خطرسازی و حمل ایزوله، در عمق ۲ متری دفن می‌شود و  طبق دستورالعمل‌های بهداشتی پسماندهای پزشکی پس از بی‌خطرسازی با دستگاه اتوکلاو با خودروهای مخصوص به محل دفن منتقل می‌شود و  سپس به ارتفاع نیم‌متر زباله‌های عفونی با آهک پوشانده می‌شود  وسپس به ارتفاع نیم متر خاک روی لایه آهک را می‌پوشاند.

*

سرهنگ علی خالقیان معاون اجرایی سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: روستاهای استان تا کنون طی چهار مرحله و برخی روستاهای استان سمنان توسط نیروهای بسیجی پنج تا ۶ بار  به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضدعفونی شده است.

*

حمید مستخدمین حسینی استاد دانشگاه در رشته جامعه‌شناسی گفت: تنها راه مراقب در برابر آسیب‌های اجتماعی ناشی از قرنطینه خانگی، سازگارکردن بستر فرهنگی خانواده ایرانی با شرایط قرنطینه است و  خانواده‌های ایرانی به خاطر بستر فرهنگی، اهل معاشرت و دارای کنش اجتماعی است بنابراین قرنطینه به عنوان یک اختلال در کارکردهای خانواده‌ مشکل ایجاد می‌کند.

*

دنیا آقایی کاپیتان تیم ملی جودو بانوان، خانواده را با ارزش ترین داشته هر انسانی برشمرد و تاکید کرد: تمام شهروندان به خاطر جان عزیزانشان باید در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرهای کشور قطع شود و من در خانه ماندن را برای حفظ سلامت خود، خانواده و دیگر همشهریان و همراهی و همکاری با کادر پزشکی و دیگر مسوولان کشور که درگیر بحران کرونا هستند ترجیح می‌دهم.

برچسب‌ها بسته خبری ویروس کرونا سمنان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری ویروس کرونا سمنان بسته خبری ویروس کرونا سمنان شیوع ویروس کرونا استان سمنان سمنان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری از برنامه افغان‌ها برای خرید ملک در ایران

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

افشاگری از برنامه افغان‌ها برای خرید ملک در ایران 

خارش پوست سر؛ عوامل و راه‌های درمان


واکنش جالب مهران رجبی به حضورش در برنامه‌ها و محافل مختلف


برای عشق همیشگی، این مسیرهای کلیدی را در پیش بگیرید


تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟


واکنش خبرساز ژیلا صادقی به حادثه دیشب اصفهان


اولین تصویر از دیدار اسماعیل هنیه با اردوغان در ترکیه


نخستین عکس از عامل تهدید سفارت ایران در پاریس


عکس بلومبرگ از پیگیری خبرهای اصفهان توسط مردم


تیلور سوئیفت با یک استایل جذاب جلوی دوربین ظاهر شد


مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی


پدر علم قنات ایران درگذشت


خبرخوب هواشناسی در نیمه اول اردیبهشت


استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش


شاید از امروز گشت ارشاد تغییر رویه دهد


رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!


استایل جالب بن سلمان در دفتر کار جدیدش!


خودسوزی هولناک یک مرد در مقابل دادگاه ترامپ


ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟
آغاز ورود سامانه بارشی به ایران از این تاریخ

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • افشاگری از برنامه افغان‌ها برای خرید ملک در ایران