Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:56:54 GMT

پیام وزیر فرهنگ به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۰۴۴۲

پیام وزیر فرهنگ به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سید عباس صالحی آمده است:

«خانواده هنر نمایش در چهار سال اخیر مطابق با تقویم رسمی، در هفتمین روز فروردین روز ملی هنری را گرامی می‌دارند که قرین بین‌المللی آن عمری ۵۹ ساله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامیداشتی برای به یادآوردن آنان که زندگی‌شان با کلمات و جان‌بخشی به آن بر صحنه نمایش، پیوند خورده است.

پاسداشت نمایش‌سازان و تماشاچیان آن‌ها، این‌بار اما نه با در کنار هم بودن که در سینه فردفرد آنان و دیگرانی که از  دغدغه بیماری گسترش یافته در جهان اندوهگینند، برگزار خواهد شد. واقع شدن روز اهالی نمایش که امکان اندیشیدن به رویاها را بر صحنه مجسم می‌کند با بهارِ طبیعت که همواره و در هر حال فرخندگی می‌بخشد، به فال نیک می‌گیریم.

این روز ارجمند بر اهالی نمایش و دوست‌دارانشان گرامی باد. امید که جان پاک‌شان از گزند اندوه در امان باشد.»

 

      پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز ملی هنرهای نمایشی سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت: معماران سازنده آثار تمدنی جمهوری اسلامی برای نسل‌ های آینده هستند که بی شک روح معنوی و بلند اسلام و شریعت در بناها و یادگارهای آن بروز و ظهور خواهد یافت.   یعقوبعلی نظری امروز در پیامی به مناسبت روز معمار اظهار کرد: بدون تردید معماری یکی از اساسی ترین مظاهر تمدن بشر است که برآیند ایده‌ های مهندسان معمار است.   وی افزود: روز بزرگداشت شیخ بهایی روز بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن‌ ها، هنوز آثارش دستمایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران این مرز و بوم است و در پرونده خود ایفای ارادت در این حوزه به حرم مطهر امام رضا (ع) را دارا می‌ باشد.   استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مدیون دانشمندان و مهندسان فرهیخته و خردمندی است که تمدن بزرگ اسلامی را بنا نهاده و پایه گذار مکتبی هستند که اصول و مبانی معماری در تمام دنیا از آن به عنوان الگوی خود یاد می‌ کنند.   او در این پیام آورده است: روز معمار، فرصتی است برای نگاهی ژرف به آثار و جایگاهی که در معماری گذشته داشته‌ ایم و تلاش برای موقعیتی که در معماری معاصر باید به آن دست‌ یابیم‌.   نظری اظهار کرد: اینجانب روز معمار را به همه مهندسان، فعالان و هنرمندان خلاق این عرصه علم و صنعت در استان خراسان رضوی و کشور عزیزمان، تبریک عرض نموده و از تلاش‌ های این انسان‌ های اندیشمند در پاسداشت فرهنگ و هنر سرزمین مان تجلیل می‌ کنم.   سوم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت شیخ محمد بهائی در تقویم رسمی کشور به نام روز معمار و معماری ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • تبریک روز معمار ۱۴۰۳ + متن ادبی و پیام
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت