Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@12:13:04 GMT

نظر رهبر انقلاب درباره یکی از سریال‌های نوروزی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۰۶۰۷

نظر رهبر انقلاب درباره یکی از سریال‌های نوروزی

رهبر انقلاب طی سال‌های مختلف در دیدار با فعالین سینما و فرهنگ نکاتی را در مورد وضعیت فیلم‌های صدا و سیما و سینما بیان می‌کنند. در یک نمونه جالب ایشان در مورد یکی از فیلم‌های نوروزی می‌گویند:

«بعضی از فیلمنامه ‏ها بی ‏ارزشند! واقعاً آدم تعجب می‏ کند که این فیلمنامه ‏نویس، چطور نشسته این فیلمنامه ‏ی به این چرندی را سرهم کرده است! امسال در ایام نوروز سریالی [«سریال میهمان»]را نشان می ‏دادند که ما هم هر شب متأسفانه نشستیم تماشا کردیم! دائماً انتظار داشتم که این سریال به جایی برسد؛ تا اینکه شب آخر تمام شد و به جایی هم نرسید و ما بورِ بور شدیم! بااینکه چند نفر هنرپیشه‏ خیلی خوب در آن بازی می ‏کردند، انصافاً هم خوب بازی می ‏کردند و فضاسازی‌های خوبی هم داشت، اما یک فیلمنامه چرندِ چرند و خالیِ خالی داشت، که اصلًا اول تا آخرش یک‏ ذره خوب نبود، مطابق با واقع نبود، غلط بود، دروغ بود، و بعد هم بی‏ معنی و بی‏ مزه تمام شد!

ژاپنی‌ها برمی‏ دارند از زندگی معمولی و شخصی یک نفر، یک موضوع برای فیلم درست می‏ کنند، که مطابق با واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلًا علت جاذبه فیلم‌های ژاپنی هم این است. البته هنرپیشه‏‌های خوبی دارند، اما علت جاذبه این است که درست مطابق با واقع است. این سریال «سال‌های دور از خانه‏»‌ای که نشان می‏ دادند، که همه را جذب کرد، حتّی امام را حاج احمد آقا می‏ گفت که امام مرتب این سریال را نگاه می‏ کردند علتش چیست؟ چون زندگی‏‌ای که آن شخص در فیلم دارد، و آن کاری که او دارد می‏ کند، درست مطابق با واقع است؛ یعنی همانی است که واقعیت دارد. اصلًا هنرمند این است؛ باید واقعیت را عکس‏ برگردان کند و به آدم نشان بدهد؛ حتّی آن مقداری که آدم نمی‏ بیند، برجسته کند، واقعیت را با همه ‏ی ریزه‏ کاری ‏هایش جلا بدهد و جلوی چشم آدم بگذارد. آن سریالی که اشاره کردم، این‏طور نبود.

بیانات در دیدار با اعضای مجمع نویسندگان مسلمان‏ (۲۸/ ۰۷/ ۱۳۷۰)

 

منبع: خبرگزاری دانشجو 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رهبر انقلاب سریال نوروز صدا و سیما پارسی خبر مطابق با واقع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر جدید حسن روح‌الامین برای سروده رهبر انقلاب

پوستر ویژه‌ای به هنرمندی حسن روح الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم
  • (تصاویر) دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران
  • فیلم/ رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • تصاویر دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب با کارگران دیدار می کنند
  • اثر جدید حسن روح‌الامین برای سروده رهبر انقلاب