Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از غربالگری کرونا در سطح استان خبر داد و گفت: در شهرها و روستاهای مختلف طرح غربالگری کرونا انجام می‌شود.

وی سپس به کنترل مسافران ورودی به استان نیز اشاره داشت و افزود: ۸۷۳ مورد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی آذربایجان شرقی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی با بیان اینکه غربالگری کرونا در ۱۱ نقطه از ورودی‌های استان در حال انجام است، گفت: طی این چند روز اول سال با غربالگری‌های انجام شده ۱۲۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند تا قرنطینه شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه شاهد کاهش روند مبتلایان و فوت شدگان به کرونا در استان هستیم، گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم این زنجیره را قطع کنیم. ظرفیت استان و بیمارستان‌ها تکمیل نشده و حتی بیمارستان‌های خصوصی هم آماده شده‌اند تا در صورت نیاز به بیماران کرونایی خدمات ارائه دهند.

گفتنی است طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی از یک‌هزار عبور کرده است.

دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند که کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

گفتنی است، ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سرماخوردگی مراکز درمانی مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی غربالگری کرونا آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    علی مدقالچی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه‌جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح‌کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت‌های کنترل دروازه‌ای و بررسی بارنامه‌های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه‌های صوری بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی