Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کرمعلی قندالی با بیان اینکه تقریبا هر ۱۵ روز یکبار تحلیلهای هواشناسی را برای استانها می فرستیم تا آنها را از وضعیت جوی آگاه کنیم، گفت: هشدارهای لازم را برای سیل اخیر داده بودیم که خوشبختانه به خوبی به آن عمل شد، اما در برخی نقاط بارندگی بیش از حد پیش بینی شده بود؛ به طوری که تا ۱۰۰ میلی متر بارندگی در یک ساعت نیز گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور عشایر اضافه کرد: خوشبختانه در سیل اخیر در حوزه عشایر تلفات جانی نداشتیم اما تلفات دام در بخشهایی از جنوب کرمان و شهرستان رودبار، قلعه گنج و کهنوج رخ داد و تعدادی اتراقگاه نیز بر اثر سیل تخریب شد.

وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر در سیل اخیر تا حدودی متحمل خسارت شدند و این خسارات در حال برآورد است، اظهار کرد: خسارت به روستاها بیشتر بوده است و عشایر نیز به دلیل اطلاع رسانی از مراکز پرخطر فاصله گرفته بودند و دام هایشان را نیز به مناطق امن برده بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی روستاییان عشایر سیلاب سیل اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۷ فروردین؛ کاهش تلفات جاده‌ای/حمایت رئیسی از خیرین

«حکم دیگر رهبر انقلاب برای روزه داران»، «نشست رئیس جمهور با جمعی از خیرین»و «کاهش تلفات جاده‌ای» از موضوعات مهم خبری هفتم فروردین ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در قالب پاسخ به پرسشی حکم روزه شخص روزه‌دار را در برگشت به وطن خویش بیان کردند.

در متن این پرسش و پاسخ آمده است : اگر مسافر، قبل از اذان ظهر ماه رمضان، به وطن برسد، آیا واجب است روزه را بگیرد؟

انسان در ماه رمضان، می‌تواند در سفر (مشروط به اینکه از شب قبل، قصد سفر داشته باشد) روزه خود را افطار کند، هر چند که یقین دارد قبل از ظهر به وطن می‌رسد؛ اما اگر در سفر روزه خود را افطار نکرد، در صورتی که قبل از ظهر به وطن رسید، واجب است روزه را ادامه دهد.

****

سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این نشست خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

وی با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

معاون اول رئیس جمهور هم صبح امروز با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (قرارگاه ترافیکی نصر) پس از ادای احترام به شهدای گمنام در این مرکز، گزارش روزانه رخدادهای ترافیکی نوروز را دریافت کرد و در جریان آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی و سامانه‌های پلیس راهور برای نظارت بر جاده ها، تسهیل تردد مسافران نوروزی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی قرار گرفت.

محمد مخبر با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر کاهش تلفات جاده ای در نوروز امسال خاطرنشان کرد: اینکه میزان تلفات تاکنون ۲۸ درصد کاهش داشته یک موفقیت و دستاورد است و باید به همه دست اندرکاران خسته نباشید بگوییم اما نکته مهمتر این است که حتی یک تلفات و کشته در جاده ها نیز قابل تحمل و پذیرفته نیست و اینکه خانواده های جانباختگان حوادث ترافیکی در این ایام عزادار شوند موضوعی دردناک و دشوار است.

وی همچنین بر اهمیت ایمنی راه ها تأکید کرد و افزود تصمیمات خوبی از ابتدای دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز جاده ها اتخاذ شد و خوشبختانه تا امروز بیش از ۵۰ درصد اهداف تعیین شده در رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است.

از طرف دیگر معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی، تاکید کرد که جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

محمد دهقان نوشته است که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد. هرچند ما معتقد به حل‌وفصل موضوع در قالب گفت‌وگوی دوجانبه با کشور کویت در مورد میدان هستیم اما به هیچوجه به آن کشور و یا کشور دیگری اجازه اقدام خلاف موازین حقوقی بین‌المللی در برداشت یک‌جانبه و بدون لحاظ منافع کشورمان از این میدان مشترک را نخواهیم داد.

****

بعد از ظهر امروز ناوگروه رزمی، آموزشی ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت واقع در بندر کنارک پهلو گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی ارتش، ناوگروه ۹۵ نداجا متشکل از ناو بوشهر و ناو تنب پس از ۷۰ روز مأموریت و سپری کردن بیش از ۶ هزار کیلومتر در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت و مورد استقبال معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش و فرمانده  قرارگاه مقدم نداجا و جمعی از مسئولین قرار گرفت.

امروز همچنین فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‍غرب با حضور در ایستگاه رادار تاکتیکی زرینه رود میاندوآب، ضمن بازدید از بخش‍های مختلف این یگان پدافندی، توان رزم و آمادگی دفاعی این سایت را مورد ارزیابی قرار داد.

امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی در این بازدید، با قدردانی از اقدامات کارکنان پدافند هوایی ارتش، گفت: تلاش‍های ارزشمند دلاور مردان همیشه بیدار پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور، موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران اسلامی در برابر نفوذ و شیطنت‍های بیگانگان شده است.

****

ایسنا در گزارشی به بررسی معضلات تهیه بلیت هواپیما درسالی که گذشت پرداخته است. 

بر اساس این گزارش، در سالی گذشته مسافران هوایی نه تنها در تامین بلیت هواپیما با مشکل مواجه شدند که تاخیر و لغو پروازها هم آنها را دچار سرگردانی کرد؛ مشکلی که انتظار می‌رود در سال جدید با اجرای برنامه هفتم توسعه تا حدی رفع شود.

ایسنا در گزارشی دیگر با عنوان اعجوبه عرفان در قرن چهاردهم نیز به مرور تاریخی صد و پنجاه و پنجمین سالروز تولد آیت‌الله سید علی قاضی طباطبایی تبریزی پرداخت که در ابتدای این گزارش آمده است: عارف بالله و سالک طریق حقیقت، آیت‌الله سید علی قاضی طباطبایی تبریزی استاد عرفان و اخلاق به‌نام بسیاری از مراجع و بزرگان حوزه های علمیه قم و نجف معتقد بود که بعد از مقام عصمت و امامت، در میان رعیت احدی در معارف عرفانی و حقائق نفسانی در حد محی‌الدین عربی نیست و کسی به او نمی‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • تلفات قابل توجه صهیونیست‌ها در عملیات مقاومتی در اریحا+ فیلم
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • اخبار سیاسی ۷ فروردین؛ کاهش تلفات جاده‌ای/حمایت رئیسی از خیرین
  • مخبر: کاهش ۲۸ درصدی تلفات جاده‌ای یک دستاورد است