Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@15:38:49 GMT

کرونا پارلمان انگلیس را به تعطیلی کشاند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۰۷۷۳

«جیکوب ریس‌موگ» روز چهارشنبه در مجلس عوام گفت: دولت یک هفته تعطیلات عید پاک را که قرار بود از ۳۱ ماه مارس (۱۲ فرودین ۱۳۹۹) آغاز شود به جلو کشیده است.

وی با بیان اینکه تعطیلات طبق جدول زمان بندی در تاریخ ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) به پایان خواهد رسید افزود که بسته به شرایط این تاریخ ممکن است تمدید شود.

بیشتر نیمکت‌های مجلس عوام انگلیس از هفته گذشته که آمار ابتلا و مرگ و میر مبتلایان به کرونا به سرعت در حال افزایش بوده، خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان که تا پیش از بروز این بحران با توجه به کمبود ظرفیت سالن مجلس به فاصله کمی کنار هم می‌نشستند، اینک با رعایت یک متر فاصله از هرگونه تماس نزدیک با یکدیگر وحشت دارند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز در نشست پرسش و پاسخ از برنامه دولت برای مقابله با کرونا اظهار داشت که عبور از این بحران بدون تحمل دشواری‌ها امکان پذیر نیست.

وی در عین حال احتمال داد که در صورت بهبود اوضاع مقررات منع رفت و آمد را زودتر از موعد لغو کند.

جانسون دوشنبه گذشته با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

به گفته او، پلیس و ارتش به عنوان مسئولین ناظر بر اجرای دستورالعمل دولت با متخلفین برخورد قانونی خواهند کرد.

شیوع ویروس کرونا در انگلیس تاکنون جان ۴۲۴ نفر در این کشور را گرفته و آمار ابتلا به این ویروس، روز به روز در حال افزایش است.

برخی نمایندگان مجلس انگلیس با تعطیلی این نهاد قانون‌گذار در ایام تعطیلات عید پاک مخالف بوده و تاکید دارند که دولت برای تبیین سیاست‌های مقابله با کرونا باید به نمایندگان مردم حساب پس دهد. اما برخی دیگر از نمایندگان از ترس ابتلا به کرونا معتقدند که این تصمیم باید زودتر به اجرا گذاشته می‌شد.

نخست وزیر و یا یکی از مقام‌های دولت انگلیس به صورت روزانه آخرین سیاست‌های اتخاذ شده درباره مقابله با کرونا را در کنفرانس خبری تشریح می‌کند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «آیت‌الله محسن قمی»، منتخب مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مهمترین وظایف پیش روی نمایندگان دوره آتی مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: مجلس خبرگان در مسائل جاری کشور نقش برجسته‌ای ندارد و نقش آن مربوط به مسائل کلان و حیاتی کشور است.

وی با بیان این که وظایف اصلی مجلس خبرگان، شناسایی رهبری، انتخاب رهبری و مراقبت نسبت به صفات رهبری است، گفت: نقش مجلس خبرگان در کشور بسیار عمیق و ماندگار است، به نحوی که تصمیمات این مجلس می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز تاثیرگذار باشد.

منتخب مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از خبرگانی که در مجلس آینده حضور پیدا کردند باید انتظار داشت که توانایی انجام سه وظیفه ذکر شده را داشته باشند، به نحوی که هم از نظر فقاهت در شانی باشند که بتوانند تشخیص دهند و هم از منظر درک اجتماعی در سطحی باشند که بتوانند شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌خوبی درک و تحلیل کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید از نظر عدالت، اجتهاد و تقوا در سطحی باشند که استقلال رای داشته باشند و رای آن‌ها نباید قابل تهدید یا تطمیع باشد. آن‌ها همچنین باید شجاعت در عمل و شجاعت در فهم داشته باشند.

آیت‌الله قمی همچنین در واکنش به صحبت‌های دشمنان ایران که می‌گفتند رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، تاکید کرد: اگر این صحبت درست بود، پس چرا چند ماه قبل از انتخابات دشمنان ملت ما در حال تبلیغ برای عدم مشارکت در انتخابات بودند؟ هزینه‌ای که دشمنان علیه رای دادن مردم انجام دادند، نشان داد که رای مردم حتما در سرنوشت کشور موثر است.

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین