Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رییس مرکز فناوری های سیاسی روسیه با اشاره به جانباختن شمار زیادی از مردم ایران بر اثر بیماری کرونا گفت: تحریم ایران در شرایط کرونایی ازسوی آمریکا اقدام ظالمانه و مصداق جنایت علیه بشریت است.

«سرگئی میخییف» از کارشناسان مطرح روس و مجری یک برنامه سیاسی در رادیو وستی روسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد که آمریکا عملا از طریق تسلط دلار خود بر بازار مالی جهانی، باعث مرگ انسانها می شود، به عنوان مثال می توان به وضعیت امروز ایران اشاره کرد که با وجود درگیری این کشور با بحران کرونا، مردم این کشور عملا باید با اقدامات تحریمی آمریکا هم مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میخییف گفت: غرب و آمریکا که ادعای انساندوستی و دمکراسی دارند، خواسته های بسیاری از کشورها برای لغو کامل یا دست کم بخشی از تحریم های ایران در رابطه با وضعیت شیوع بیماری کرونا در این کشور را نادیده می گیرند.  

 وی ادامه داد: برعکس از وضع کنونی چنین می توان برداشت کرد که هر قدر که در ایران بیشتر انسانها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دهند آمریکا و کشورهای متحد آن خرسندتر می شوند. اما این مورد تازه و تعجب آوری نیست زیرا کشورهای غربی در کمک به یکدیگر نیز عجله نمی کنند. 

 کارشناس سیاسی روس گفت: تمدن غربی بویژه آمریکا در این شرایط دشوار که بر اثر بیماری کرونا در جهان بوجود آمده است ماهیت خود را یک بار دیگر نشان داد. 

میخییف با انتقاد از رویکرد آمریکا در راس اردوگاه غرب در مورد ایران ادامه داد: آنها نه فقط خود کمکی به ایران برای نجات جان انسانها از بیماری کرونا نمی کنند بلکه اجازه نمی دهند دیگران نیز کمک کنند.

 وی خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از این مساله اطلاع نداشته باشند اما درخواست طرف ایرانی از شرکت های روسی برای خرید تجهیزات پزشکی بخاطر ترس این شرکت ها از امکان تحریم و مجازات از سوی آمریکا رد می شود.

رییس مرکز فناوری‌های سیاسی روسیه گفت: آمریکا امکان کنترل عملیات بانکی با دلار را دارد و هر شرکتی که قوانین تحریمی آمریکا را نقض می کند ازسوی واشنگتن مجازات می شود.

 وی با انتقاد از کنترل آمریکا بر معاملات جهانی یادآوری کرد که سالهاست برای ایجاد سیستم پرداخت های بانکی موازی تلاش می شود اما وضعیت چندان تغییری نکرده است. 

کارشناس روس خواستار تغییر وضعیت بین المللی برای کاهش نفوذ آمریکا شد و گفت: آمریکا برای به اصطلاح پیروزی دمکراسی ادعایی خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند و وضع مرگ انسانها بر اثر ابتلا به کرونا این واقعیت را به خوبی نشان داد که واشنگتن برای زندگی انسانها ارزشی قائل نیست.

وی بر لزوم همکاری هرچه بیشتر روسیه و ایران و همه کشورهای مستقل برای بهبود وضعیت جهان تاکید کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا روسیه تحریم ایران کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیماری کرونا بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد