Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:01:42 GMT

پیش بینی جهش ۱۵ درصدی تولید چای کشور در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۱۰۱۰

به گزارش اکوفارس؛ حبیب جهانسوز رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با تسنیم در ارتباط با برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید اظهار کرد: با توجه به اینکه سال جاری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است باید برنامه ریزی متناسب با آن نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری برداشت از باغات چای با جهش تولید روبه رو خواهد بود افزود:در سال زراعی جاری اقدامات مؤثری در صنعت چای کشور انجام شده که این اقدامات نیز در راستای جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد 300 درصدی تسهیلات بانکی چایکاران

رئیس سازمان چای کشور چای تولیدی امسال  را از نظر کمیت و کیفیت  با رشد مناسبی برآورد کرد و گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مشاغل مرتبط با تولید چای رشد 300 درصدی داشته است و این تسهیلات با سود 4 درصد در اختیار بهره برداران قرار  می گیرد.

وی تصریح کرد: 55 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود 4 درصد در اختیار چایکاران و کارخانه های تبدیل چای قرار گرفته است تا برای به زراعی و احیای باغات، افزایش بهداشت کارخانه های چای و خرید ماشین آلات مرتبط با صنعت چای استفاده شود.

501 هکتار از باغات چای با چرخه تولید برگشت

جهانسوز یاد آور شد که در کلاس‌های آموزشی نیز برای بهزراعی و احیای باغات چای برگزار شده و این اقدامات منجر راه اندازی مجدد  501 هکتار از باغات چای شد.بازگشت این باغات به چرخه تولید به معنی رضایتمندی چای کاران و فعالین بخش چای از شرایط ایجاد شده‌ است.

جهانسوز اظهار داشت: پرداخت به موقع برگ سبز چای به تولید کنندگان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و استقبالی که از مصرف چای ایرانی صورت گرفته، تمایل برای فعالیت در این بخش افزایش یافته است.

تاثیر ویروس کرونا در صنعت چای

وی در ارتباط با ویروس کرونا  و مشکلاتی که این ویروس در صنعت چای کشور ایجاد کرده است گفت: اجازه نمی دهیم که این ویروس  برای صنعت چای کشور مشکلی ایجاد کند به همین منظور اقدامات بهداشتی لازم در  فرایند تولید و فرآوری انجام شده است.

رئیس سازمان ادامه داد: برای حمایت از فعالین صنعت چای، صندوق تخصصی چای کشور ایجاد شده است که این صندوق تسهیلات ارزان قیمتی برای خرید ماشین آلات و تجهیز کارخانجات پرداخت می کند.

کل مطالبات چای کاران پرداخت شد

وی افزود: تسهیلات خرید تجهیزات با سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله و تسهیلات سرمایه در گردش با زمان بازپرداخت یکساله و سود چهار در صد برای تامین سرمایه در گردش از محل صندوق تخصصی چای کشور در اختیار فعالان بخش چای قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان چای گفت: بخش کمی از مطالبات باقی مانده چای کاران نیز در سال گذشته تسویه شد و بدین ترتیب  کل مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

افزایش 15 درصدی برداشت چای در سال جاری 

وی اظهار داشت: تولید چای در سال گذشته با افزایش تولید مواجه بود و برای سال زراعی جاری نیز برآورد برداشت 130 تا 135 هزار تن برگ سبز چای شده است  که 15 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت حدود 25 هزار در کشور وجود دارد که پنج تا شش هزار اکران در 17 سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی به حال خود رها شده‌ است.

وی با بیان اینکه چای ایرانی باقی سمومی ندارد  زیرا  چای ایرانی اصلاً سمپاشی نمی‌شود و نیازی به سمپاشی ندارد گفت:چای ایرانی بازار پسندی مناسبی دارد و در بسته بندی مناسب و بهداشتی تولید و به دست مصرف کنندگان می رسد.

جهانسوز یاد آور شد که  160 کارخانه چای طرف قرارداد خرید تضمینی هستند و چای ایرانی را به بازار عرضه می کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تسهیلات ارزان رئیس سازمان چای ایرانی باغات چای جهش تولید سال گذشته صنعت چای چای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل قرارداد واگذاری، تولید و تکثیر بذر گندم ارقام باسیلو و اوکلید طی آیینی به امضای صمد بهزاد مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان و محمدعلی وهابیان مدیرعامل شرکت ارس بذر به امضا رسید.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در این آیین، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود کشاورزی در منطقه مغان گفت: شرکت ارس بذر، فعالیت‌هایی در زمینه تولید بذر گندم و سایر محصولات دارد و کشت و صنعت مغان به عنوان سهامدار این شرکت به منظور استفاده هر چه بیشتر از توانایی آن در صدد است تا در حوزه تولید بذر، نقش جدیدی به این شرکت واگذار کند.
صمد بهزاد، برندسازی به خصوص در حوزه بذر و نیز توجه به زنجیره ارزش و تولید محصولات کشاورزی صادرات محور را یکی از برنامه‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ذکر کرد و افزود: کشت و صنعت مغان در تولید محصولات کشاورزی به خصوص در عرضه محصولات لبنی و دامی صاحب برند مغانه شده است.
وی واگذاری امتیاز و مالکیت معنوی گندم ارقام باسیلو و اوکلید از سوی شرکت تحقیق و تولید ارس بذر به شرکت کشت و صنعت مغان را موجب ایجاد فرصت فعالیت جدیدی در تاریخ این مجتمع عظیم تولیدی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: شرکت تحقیق و تولید ارس بذر نقش مهمی در بررسی و تحقیق در زمینه یافتن ارقام برتر و سازگار در محصولات زراعی در منطقه دارد و بر همین اساس، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خود را موظف به حمایت از این موسسه می‌داند و برای بهبود شرایط توسعه و تولید بذور محصولات زراعی از این مجتمع حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: کشت و صنعت مغان در نظر دارد تا با توجه به توانمندی تولید ارقام گندم در این منطقه و مناطق معتدل و سردسیر استان اردبیل، علاوه بر تأمین بذور مورد نیاز خود، منطقه، استان و سایر استان‌های شمال غرب کشور، نسبت به صادرات این ارقام با برند مغانه به کشور‌های خارجی نیز برنامه ریزی و اقدام کند.
بهزاد تاکید کرد: خودکفایی در حوزه‌های زراعی و تامین بذر نقش چشمگیری در استقلال کشور دارد و تجربه نیز نشان داده است که تولید بیش از پیش به امنیت غذایی کشور انجامیده و حتی به اقتدار غذایی منجر شده است و بر همین اساس، شرکت کشت و صنعت مغان، تلاش خود را برای تولید بذر به منظور تامین نیاز کشور و حتی صادرات آن متمرکز کرده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان