Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: اگر مدیر مدرسه‌ای سازمان یافته در درون مدرسه بخواهد به اعزام دانش آموزان به مسابقات بین المللی کاری را انجام دهد حتما با مدیر مدرسه برخورد می‌شود و این کار غیر قانونی است. تاریخ انتشار: 01:45 - 07 فروردين 1399 - کد خبر: ۵۹۷۶۷۵

غلامرضا کریمی، رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که علت گرایش خانواده‌های به اعزام فرزندان خود به آزمون‌های خارج از کشور که عمدتا هم از کانال آموزش و پرورش نمی‌گذرد چیست؟ گفت: این امر یک مطالبه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه هم اکنون دوست دارند که فرزندشان در یک مجموعه بین المللی حضور یابد و به خارج از کشور سفر کند.

کریمی در ادامه بیان کرد: اغلب بعد از بازگشت این دانش آموزان از یک مسابقه بین المللی که تحت نظر آموزش و پرورش هم نبوده شاهدیم که شرکت این دانش آموزان در فلان مسابقه پخش می‌شود که تلوزیون هم با آموزش و پرورش هماهنگ نمی‌کند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: برخی از مواقع گفته می‌شود که فلان دانش آموز مدال طلا و یا مدال نقره گرفته است و این امر تا مدت‌ها در کارنامه فرد وجود دارد و از این منظر می‌تواند واجد ارزش است و یک فرصت ویژه‌ای در اختیار این فرد قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معلمان چگونه ارتقای رتبه پیدا می‌کنند؟

رئیس مرکز بین الملل در ادامه با بیان اینکه این مطالبه وجود دارد و نمی‌توانیم مقابله‌ای با این مطالبه داشته باشیم گفت:، ولی این مدال‌ها و شرکت کردن در این مسابقات واجد ارزش خاصی از منظر دولت و یا وزارت آموزش و پرورش نیست.

کریمی در ادامه افزود: والدین به همین که فرزندشان در رزومه خود شرکت در مسابقات بین المللی را بیاورند و به گونه‌ای بتوانند در مقابل فامیل و دوست آشنا این موضوع را بیان کنند افتخار می‌کنند. این اعزام‌ها هیچ ارتباط رسمی با آموزش و پرورش ندارد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل افزود: مخاطبان آموزش و پرورش ۱۵ میلیون دانش آموز هستند که در این بین افرادی با جهت گیری متفاوت هم به وجود می‌آیند که بدون هماهنگی با ما بخواهند کاری انجام دهند.

کریمی در ادامه تاکید کرد: اگر مدیر مدرسه‌ای سازمان یافته در درون مدرسه بخواهد این کار را انجام دهد حتما با مدیر مدرسه برخورد می‌شود و این کار غیر قانونی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدرسه ای مدارس کریمی آموزش و پرورش خارج از کشور مدیر مدرسه بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود

پروژه ساخت مدرسه در منطقه محروم اریسمان بادرود پس از شش سال هنوز بلاتکلیف بوده و هیچ اقدامی برای اجرایی شدن این پروژه صورت نپذیرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، با حضور وزیر آموزش و پرورش در 29 دی‌ماه کلنگ مدرسه شش کلاسه در روستای اریسمان به زمین زده شد به نحوی که کلنگ این مدرسه با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در شهرستان نطنز به زمین زده شد.

یوسف نوری، وزیر وقت آموزش و پرورش در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه روستای اریسمان، با قدردانی از خیرین مدرسه ساز، اظهار امیدواری کرد در این مدارس شاهد تربیت دانش‌آموزانی در راستای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین باشیم.

محمد ظریفی، سرپرست فرمانداری نطنز، رحمت‌الله فیروزی‌پور، نماینده ادوار مردم نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان نطنز و استان اصفهان در آیین کلنگ‌زنی مدرسه دخترانه روستای اریسمان از سوی وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند.

زمین و یک میلیارد تومان هزینه اولیه ساخت این مدرسه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آموزش و پرورش اهدا شده و تامین بقیه هزینه‌ها بر عهده اداره کل نوسازی مدارس اصفهان است که مقرر اقدامات لازم صورت پذیرد.

این در حالی است که هیچ اقدامی برای ساخت این پروژه صورت نگرفته است و در حالی این قطعه زمین به مساحت تقریبی 850 متر مربع توسط خیر مرحوم حاج احمد آقا فخری جهت ساخت مدرسه اهداء و در تاریخ 18 بهمن 97 کلنگ‌زنی با حضور عباس رضایی استاندار وقت اصفهان  کلنگ‌زنی شده بود.

این ملک دو بار توسط مسئولین وقت استانی و شهرستانی جهت ساخت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کلنگ‌زنی شد ولیکن متاسّفانه تاکنون هیچ اقدامی جهت ساخت آن صورت نگرفته و بلاتکلیف مانده است و این سوال مطرح بوده که پیگیری این مسأله بر عهده کدام مسئول است؟

محمدرضا عملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: در سال یک هزار و 400 پس از حضور نوری وزیر وقت آموزش و پرورش به منطقه بادرود و در زمان ریاست آقای عصمتی و با پیگیری‌های آقای فیروزی‌پور نماینده مجلس مقرر شد که یک مدرسه در نقطه محروم منطقه احداث شود.

وی افزود: در نهایت توسط رئیس وقت اداره آموزش و پرورش شهر بادرود روستای اریسمان جهت ساخت مدرسه معرفی و با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش کلنگ‌زنی آن انجام که مقرر شده اعتبار ساخت آن از منابع ملی تامین شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود افزود: اما پس از کلنگ زنی در زمان مهندس نسیمی مدیرکل وقت نوسازی استان و بررسی‌های اولیه زمین معرفی شده از نظر ابعاد به دلیل مثلثی بودن و قرار گرفتن در مسیر سیل و کنار رودخانه مورد تایید قرار نگرفت و اعتباری هم جهت ساخت تخصیص پیدا نکرد.

وی گفت: در آبان ماه سال 1402 و پس از انتصاب مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اصفهان و پیگیری صورت گرفته به منظور بررسی مشکلات منطقه و بازدید میدانی از مدارس و غیره وی از محل ساخت مدرسه مذکور در روستای اریسمان با حضور دو نفر از اعضای شورای اسلامی روستای اریسمان بازدید و نظر خود را  پیرامون ابعاد زمین مثبت اعلام کردند.

عملی تصریح کرد: بعد از بازدید از مدرسه‌ای که جهت تخریب معرفی شده بود آن را ایمن و فعال تشخیص داده و با توجه به آمار کم دانش‌آموز، امکان ساخت مدرسه در اریسمان را منتفی اعلام و مقرر شد مدارس شهید صفدری و شهید موذنی به سیستم گرمایش شوفاژ تجهیز شود.

وی تاکید کرد: نظر بر اینکه نماینده در خرداد سال 1402 در توزیع اعتبار حوزه انتخابیه، دو میلیارد تومان جهت ساخت این مدرسه در روستای اریسمان در نظر گرفته بودند و از طرفی مدیرکل نوسازی مدارس طی مکاتبه با فرمانداری با تخصیص این اعتبار جهت ساخت مدرسه در روستای اریسمان مخالفت و از نماینده درخواست کردند که این اعتبار را جابجا کنو لکن نماینده با جا به جایی این اعتبار موافقت نکردند و نهایتا این اعتبار برای ساخت مدرسه اریسمان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اعلام شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود افزود: پیگیری‌های اداره آموزش و پرورش و بخشداری بادرود و  فرمانداری نطنز جهت تخصیص این اعتبار نتیجه نداده و هیچ اعتباری به منطقه اختصاص نیافته و سازمان مدیریت اعلام کردند فقط 30 درصد اعتبار دولتی محقق شده و اعتبار مذکور در حوزه بهداشت و درمان جهت تکمیل مرکز بهداشتی درمانی شهید شریفیان بادرود هزینه شده است.

وی ابراز داشت: تمامی موارد بالا مستند بوده و مکاتبات و نامه‌ها موجود بوده و اظهارات بی‌پایه و اساسی که بعضا در فضای مجازی به دروغ منتشر شده و آموزش و پرورش را متهم کرده و خاطر همشهریان روستای اریسمان را مکدّر می‌کند، مغرضانه و کذب است.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش