Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصمیمات قطره‌چکانی و موقت به جایی نخواهیم رسید، خواستار برخورد محکم و قاطع در مقابله با کرونا و قرار دادن کل کشور در حالت آماده‌باش شد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «تقریبا یکماه پیش تاکید کردم که نباید وقت را از دست داد، دولت باید کاملا قاطعانه و در اسرع وقت قرنطینه‌ی شهرهای آلوده، منع رفت و آمد و تعطیلی ارگان‌های دولتی را با اتخاذ تدابیری که کمترین لطمه به مردم وارد شود را با نظر کارشناسان داخلی و خارجی اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان ‌هم همانطور که هم در هیات رئیسه‌ی مجلس تاکید کردم و هم در گفتگو با مسئولین مرتبط تاکید داشتم، معتقدم با تصمیمات قطره‌چکانی و موقت به جایی نخواهیم رسید و همانطور که در بیشتر کشورهای دنیا انجام شد، محکم و قاطع باید برخورد کرد و کل کشور را در حالت آماده‌باش قرار داد والا ممکن است این ویروس تا ماه‌ها با ما همراه باشد و بسیاری از مسئولان ، پزشکان و مردم ما را از دست ما بگیرد.

درهمین راستا، طرحی به مسئولین وزارت بهداشت و حتی به دستگاه‌های استانی ارائه کردم و در جلسات جداگانه‌ای هم با استاندار آذربایجان‌شرقی ، امام‌جمعه‌ی محترم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار کرده‌ایم و پیشنهاد دادم که این طرح را در استان اجرایی کنیم. حتی سازوکار اجرای این طرح را می‌توان در مدت ۲ روز آماده کرد. در جلسه با نماینده ولی‌فقیه در استان هم گفتم که از امکانات سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه روحانیت و ظرفیت ائمه جمعه در استان استفاده شده و مساجد را به عنوان پایلوت این طرح مورد استفاده قرار دهیم.

اما متاسفانه با این استدلال که مجبور به اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم ، این طرح را اجرایی نکردند.»
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس در خانه بمانیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نمی‌توانیم در سال جدید بر روی تصمیمات مان بمانیم؟

فرارو- سال جدید است و اکثر مردم می‌خواهند برگ‌های زرینی را در زندگی خود رقم بزنند. این همان چیزی است که تصمیمات در سال نو دنبال می‌کنند: انجام کار‌هایی برای بهبود زندگی.

به گزارش فرارو به نقل از اینسایدر؛ اما واقعاً انجام دادن کار‌های جدید سخت است. در واقع، طبق یک آمار، ۸۰ درصد از ما تا هفته دوم فروردین شکست خواهیم خورد گرچه تلاشمان برای تغییر، شجاعانه و شایسته تحسین است.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ که در مجله Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شد، تصمیمات سال نو را مورد بررسی قرار داد و دریافت که ۵۵ درصد از این تصمیمات مربوط به سلامتی است، مانند ورزش بیشتر یا تغذیه سالم تر. حدود ۲۰ درصد این تصمیمات در راستای بهبود مالی و رهایی از بدهی بود.

نکته جالب اینجاست که انجام این تصمیمات در همه سال دشوار است، چه برسد به دوره بعد از تعطیلات.

این مطالعه که توسط Kaitlin Woolley از دانشگاه کرنل و Ayelet Fishbach از دانشگاه شیکاگو هدایت شد، نشان داد که شرکت کنندگان معتقدند که لذت و اهمیت عوامل مهمی در پایبندی به تصمیمات جدید هستند.

در واقع، محققان دریافتند که این تنها عامل لذت است که اهمیت دارد.

به عبارت دیگر، اگر شرکت‌کنندگان از عادات جدید خود پاداش‌های فوری دریافت می‌کردند، به احتمال زیاد به آن‌ها پایبند می‌ماندند.

مطالعه دیگری که در مجله Nature and Science منتشر شده است، به این موضوع پرداخته است که چرا ما در پایبندی به اهداف مرتبط با سلامتی بد هستیم.

این مطالعه نشان می‌دهد که تنها یک پنجم از ما مقدار توصیه شده ورزش را انجام می‌دهیم، با وجود این واقعیت که همیشه به ما گفته می‌شود که چگونه یک سبک زندگی سالم‌تر می‌تواند عمر ما را طولانی کند.

به گفته نویسنده Seppo Iso-Ahola، استاد بخش حرکت شناسی در دانشگاه مریلند، مشکل در نبرد درونی بین انجام کاری که می‌خواهید انجام دهید و آنچه باید انجام دهید نهفته است.

اگر بتوانید فکر نکنید که خوردن سالاد برای شام چقدر وحشتناک خواهد بود، یا بعد از کار به دویدن بروید، ممکن است شانس بیشتری برای انجام آن داشته باشید.

یک کلمه کوچک چیزی است که بسیاری از ما را از دستیابی به اهداف سال جدیدمان باز می‌دارد.

ارین فالکونر، مربی سبک زندگی، در کتاب خود با عنوان "چگونه کار را انجام دهیم" می‌گوید استفاده از کلمه "باید" ایده بدی است، زیرا اغلب با احساس گناه، شرم و "عدم تصمیم" همراه است.

اما همچنین به این معناست که هر چیزی که شما در حال برنامه ریزی هستید یک امکان است، نه یک واقعیت. به عبارت دیگر، شما صرفاً با گفتن اینکه «باید» کاری را انجام دهید، به جای اینکه کاری را «انجام دهید»، بهانه‌ای برای خود می‌آورید؛ بنابراین برای اینکه تمرکز خود را حفظ کنید، از کلمات تعهدآور دوری کنید، سعی کنید خود را نگران تصمیمات سالم خود نکنید و سعی کنید آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که فکر می‌کنید از آن لذت خواهید برد.

اگر کار نکرد، نگران نباشید. سال بعدی هم در کار است.

دیگر خبرها

  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • مفاهیم عالی انسانی در قالب هنر تاثیرگذار است
  • اهمیت تحقق شعار سال نیازمند تبیین است
  • تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم بهره‌مندی از مشارکت مردم در امور
  • چرا نمی‌توانیم در سال جدید بر روی تصمیمات مان بمانیم؟