Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سکینه سالاری (معاون گردشگری استان بوشهر) با اشاره به آنکه شیوع ویروس کرونا سبب شد تا استان بوشهر با وجود آنکه همواره درصدد ارائه خدمات سفر برمی‌آمد، نوروز ۹۹ از ارائه خدمات سفر به مسافران برنیاید، گفت: بر اساس توصیه‌ها و مصوبات کمیته ملی کرونا و دادستانی، هتل‌های استان خودخواسته و پیشاپیش قبل از آنکه دستوری برای تعطیلی داده شود، تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعطیلی شامل سفره‌خانه‌ها و واحدهای بومگردی در استان هم می‌شود.

او ادامه داد: عواقب پذیرش مسافرانی که مشکوک به کرونا هستند برای مراکز اقامتی استان غیرقابل بازگشت بود از این رو خودخواسته تعطیل کردند و هیچ مسافری را پذیرش نمی‌کنند.

سالاری با اشاره به آنکه استان بوشهر در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا ازجمله استان‌هایی بود که هیچ گزارشی از ابتلای به این ویروس در آن گزارش نشده بود، تصریح کرد: در روزهای نخست، بوشهر به عنوان یکی از استان‌های سفید معرفی می‌شد. از این رو باتوجه به آنکه گفته می‌شد فعالیت ویروس کرونا در گرما و مناطقی که هوای آن گرم است کند می‌شود، شاهد هجمه‌ای از حضور مسافران به سمت بوشهر بودیم. درواقع مسافرانی از استان‌های گیلان،‌ تهران و قم که کانون ویروس کرونا بودند به سمت بوشهر راهی شدند. البته ما معتقد هستیم این افراد گردشگر و مسافر نیستند بلکه پناهجویانی هستند که به بوشهر پناه آورده بودند.

معاون گردشگری بوشهر خاطرنشان کرد: حضور این تعداد از مسافران در بوشهر سبب بروز نگرانی‌هایی در میان عموم جامعه شد چراکه بعد از حضور این مسافران بود که شاهد نخستین گزارش‌های ابتلا به کرونا در بوشهر بودیم. از این رو مردم به‌صورت خودجوش درصدد مسدود کردن راه‌های ورود به استان برآمدند تا از حضور مسافران بخصوص مسافرانی که از شهرهای کانون کرونا می‌آمدند، جلوگیری شود.

به گفته او، با وجود آنکه به هتلداران دستوری مبنی بر تعطیلی داده نشد، اما آنها خودشان تعطیل کردند. در این میان مردم نیز به صورت خودجوش درصدد تعطیلی بازارها و اصناف برآمدند تا مانع شیوع کرونا شوند. از این رو طی این مدت مسافر چندانی نداشتیم و بیشتر افرادی که در استان بودند، پناهجو بودند.

 سالاری یادآور شد: باتوجه به آنکه تعداد هتل‌های فعال در بوشهر اندک است از این رو شاهد فعالیت تعداد زیادی از خانه مسافرها و خانه‌های مبله در استان هستیم. در این میان بسیاری از این خانه‌های مبله باید تعطیل می‌شدند چراکه مجوز فعالیت نداشتند. در این میان طی روزهای گذشته نظارت‌های محسوس و نامحسوس متعددی انجام دادیم و پلس فتا کنترل بسیار زیادی درخصوص عدم تبلیغ خانه‌های مبله در بوشهر دارد.

او ادامه داد: بیش از ۵۰۰ خانه مبله و خانه مسافر در سطح استان داریم و تا ۴ فروردین ماه، بیش از ۸۸ واحد پلمپ و بیش از ۱۰۰ واحد را تعطیل کردیم. حدود ۳۹۵ گزارش مردمی درخصوص فعالیت خانه مبله‌ها داشتیم که درصدد کنترل و نظارت آن برآمدیم. ۴۴۰ ماموریت نظارتی در بوشهر داشتیم و کنترل‌ها در شهرستان‌ها ادامه دارد.

معاون گردشگری استان بوشهر با تاکید برآنکه درحال حاضر تمام مبادی ورودی استان کنترل می‌شود، گفت: در طول روزهای گذشته مسافرانی که در مراکز اقامتی و هتل‌ها اسکان داده شوند، نداشتیم و تعدادی از مسافران ورودی به استان نیز برای اقامت در خانه اقوام و بستگان خود آمده‌اند. از این رو آمار دقیقی از حضور مسافران در استان نداریم. اما مردم به صورت خودجوش درصدد بازگرداندن مسافرانی برمی‌آیند که به قصد سفر و گردشگری وارد استان می‌شوند.

او در ادامه از بازگرداندن تور گروه گردشگران آلمانی خبر داد و گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه گروهی از گردشگران آلمانی به بوشهر آمده بودند که توسط مردم بوشهر بازگردانده شدند.

به گفته سالاری، تمام هتل‌های بوشهر با تمام ظرفیت اقامتی خود برای نوروز رزرو شده بودند که به دلیل شیوع کرونا، تمام این رزروها کنسل شدند و تاکنون مبلغ کنسلی‌ها اعم از تور و اقامت به‌طور کامل به مسافران بازگردانده شده مگر مبلغ جریمه‌ای که ایرلاین‌ها هنوز پرداخت نکرده‌اند. با این وجود تعداد پروازها به استان کم شده و تعدادی از افراد که با پرواز به بوشهر می‌آیند بنابر ماموریت‌هایی است که باید انجام دهند چراکه فعالیت عسلویه را در استان داریم و شیفت‌ها باید انجام شود. مسافران احتمالی هم که با پروازها به بوشهر می‌آیند چک می‌شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا بوشهر ویروس کرونا نوروز ۹۹ سفر به بوشهر استان بوشهر ویروس کرونا خانه ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلات مند اثری حیرت‌انگیز در دل کوه‌های دشتی مقصد گردشگران استان بوشهر

ایسنا/بوشهر آتشکده مند(مهرابه مند) که گفته می‌شود عمری ۲۰۰۰ ساله دارد و در دوره‌های اشکانیان و ساسانیان ساخته شده است.

این آتشکده در ۳۰ کیلومتری غرب شهر خورموج(مرکز شهرستان دشتی) از توابع استان بوشهر واقع شده و در تاریخ ۲۷ تیرماه سال ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۹۵ در زمره آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کوه‌مند در رشته کوه کار یا کارتنگ در سواحل تنگستان و دشتی قرار دارد. به طور کلی، ساختار طبیعی شهرستان دشتی و تنگستان به گونه‌ای است که بخش ساحلی، کوه، دشت، بیابان و جنگل در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. همین امر باعث شده که این شهرستان‌های تاریخی به یک موزه طبیعی بزرگ تبدیل شوند.

قسمت عمده‌ای از کوه‌مند در منطقه بیابانی این شهرستان‌ها قرار گرفته است. این بخش‌ها به لحاظ پوشش گیاهی جزو مناطق فقیر به حساب می‌آیند اما ساختار آن موجب پدید آمدن عوارض زمین‌شناختی متعدد مانند کلوت‌ها شده است. کلوت‌های کوه‌مند تحت تأثیر جریان‌های آبی و بادهای موسمی و محلی در جهت شمال غربی- جنوب شرقی به وجود می‌آیند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • (تصاویر) گردشگران نوروز ۱۴۰۳ در عمارت آصف «خانه کُرد»
  • کلات مند اثری حیرت‌انگیز در دل کوه‌های دشتی مقصد گردشگران استان بوشهر
  • بوشهر چهارمین مقصد گردشگران نوروزی شد
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • بوشهر میزبان انبوه مسافران نوروزی/مراکزاقامتی و تفریحی توسعه یابد
  • آیین رمضانی «گرگیعان» در بوشهر؛ نشانه عشق به اهل بیت(ع)