Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:56:19 GMT

چهارمحال و بختیاری در سالی که گذشت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۰۵۰

چهارمحال و بختیاری در سالی که گذشت

چهارمحال و بختیاری با نزدیک یک میلیون نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۴۲ شهر، ۱۹ بخش، ۳۹ دهستان و بیش از ۸۰۰ روستای دارای سکنه است.

این استان سال ۹۸ را با وقوع بارش‌های سیل‌آسا آغاز کرد و سیلاب در ۲ موج بارشی، اگر چه خوشبختانه خسارت جانی در این استان در پی نداشت اما خسارت‌های سنگینی به ویژه در زیرساخت‌های این استان برجا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نگاه اجمالی در نوروز ۹۸، چهارمحال و بختیاری با برخورداری از ۸۰۰ جاذبه گردشگری، میزبان ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۷۸۴ مسافر بود.

این تعداد مسافر از ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان ۱۶ فروردین سال ۹۸ با افزون بر ۹۳۵ هزار دستگاه خودرو به چهارمحال و بختیاری وارد شدند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۱۲ مسافر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری اسکان یافتند.

همچنین در تعطیلات نوروز ۹۸ نیز ۶۹۱ هزار و ۸۷۹ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان دیدن کردند که از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۱۵۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، ۴۰۴ هزار و ۲۴۲ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۱۴۳ هزار و ۴۸۰ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز دیدن داشتند.

تصادفات فوتی  در این استان در نوروز ۹۸ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن از کاهش ۴۷ درصدی برخوردار بود و در این مدت ۱۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی فوت و ۷۸ نفر مصدوم شدند.

تعداد کل تردد در محورهای مواصلاتی استان در این مدت یک میلیون و ۵۲۴ هزار خودرو بود، که از این تعداد ورودی خودرو به استان ۸۰۸ هزار و خروجی ۷۶۶ هزار خودرو بود.

محور شهرکرد به سورشجان و بروجن، لردگان به خوزستان بیشترین تردد را در این مدت داشت.

رویدادهای طبیعی سال ۹۸

وقوع سیلاب مهمترین حادثه طبیعی این استان در سال ۹۸ بود، به طوری که سال ۹۸ با وقوع سیلاب در این استان آغاز شد و با وقوع سیلاب نیز به پایان رسید.

سیلاب دوشنبه ششم فروردین ماه ۹۸ در چهارمحال و بختیاری با ورود سامانه نخست بارش‌ها آغاز شد که با توجه به بارش بیش از ۲۵۰ میلیمتر در کوهرنگ، خسارت‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف به حداقل رسید.

رانش زمین، شکسته‌شدن سد خاکی، ریزش کوه، تلف شدن دام و تخریب مزارع ماهی‌های سردآبی، تخریب تعدادی از خانه‌های مسکونی، خسارت دیدن بخشی از راه‌ها، تاسیسات گاز و برق و آب از جمله حوادث ناشی از وقوع سیلاب در این استان بود.

۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی چهارمحال و بختیاری به دلیل بارش و سیلاب آسیب دید که ۶۵۰ واحد مسکونی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد در شهرها و روستاهای استان دچار آسیب شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای بررسی وضعیت استان و برآورد خسارت‌ها از سوی رییس جمهوری به این استان سفر کرد.

جمع این خسارت‌ها ۶ هزار میلیارد ریال اعلام شد که شامل یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه مسکونی، ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در قسمت زیربنایی بود.

از این میزان خسارت ۴ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال برابر ۷۱ درصد به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت و به گفته مسئولان قرار شد تا مابقی خسارت تا تیر سال آینده پرداخت شود.

پایان سال این استان نیز با وقوع سیلاب همراه شد

سیلاب اسفندماه ۹۸ اگر چه به شدت سیلاب فروردین ماه نبود، اما خسارت آن ۲۸۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شد که بیشتر متوجه بخش‌های زیربنایی و زیرساختی در حوزه راه‌ها و ساختمان‌های عمومی بوده است.

از این میزان خسارت ۲۳۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال به حوزه مسکن شهری و روستایی و معیشتی و ۱۳۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری وارد شد.

رویدادهای سیاسی

افتتاح رسمی فرمانداری شهرستان خانمیرزا در شهریور ماه با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۸ بود.

شهرستان خانمیرزا با بیش از ۵۳ هزار و ۷۲۵ نفر جمعیت براساس سرشماری سال ۹۵ پس، به عنوان دهمین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری تاسیس شد.

برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر رویدادهای سیاسی این استان بود که همزمان با سراسر کشور در دوم اسفند برگزار شد و ۴ نماینده این استان برای تصدی نمایندگی مجلس مشخص شدند.

بدین ترتیب؛ در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان چهارمحال و بختیاری از تعداد ۸۹ هزار و ۶۰۰ رای صحیح، احمد راستینه هفشجانی با کسب ۳۵هزار و ۸۷۹به عنوان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا چهارمحال و بختیاری از تعداد ۱۲۴ هزار و ۳۳۸ رای صحیح، حسین بامیری با کسب ۳۱ هزار و ۴۱۴ رای به‌ عنوان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار چهارمحال و بختیاری از تعداد ۱۰۴ هزار و ۶۶۱ رای صحیح، قدرت‌الله حمزه شلمزاری با کسب ۲۹ هزار و ۸۰۹ رای به‌عنوان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

در حوزه انتخابیه بروجن چهارمحال و بختیاری از تعداد ۴۹ هزار و ۴۵۱ رای صحیح امیرقلی جعفری بروجنی با کسب ۱۱ هزار و ۸۶۳ به عنوان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

مردم این استان در ۲۸ آبان با برگزاری راهپیمایی انزجار خود را از اغتشاشگران اعلام کردند.

رویدادهای علمی، دانشگاهی و آموزشی

دانشگاه شهرکرد در سال ۱۳۹۸،  برای نخستین بار در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز The World University Rankings ۲۰۲۰ / Times Higher Education در میان دانشگاه های برتر جهان  قرار گرفت.

نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز برای معرفی برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و بر اساس آن دانشگاه شهرکرد به همراه  ۳۹ دانشگاه  ایرانی در میان ۱۳۹۶ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

در همین سال دانشگاه شهرکرد به منظور گسترش فعالیت‌های علمی و بین‌المللی و سهولت دسترسی به اطلاعات و نشست‌های مشترک با دانشگاه‌های سوئیس، عضو کارگروه ملی همکاری‌های علمی و بین‌المللی این کشور شد.

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد در رتبه‌بندی موضوعی فنی و مهندسی دانشگاه‌های جهان برای نخستین بار در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشگاههای جهان قرار گرفت.

فرانک کبیری، عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با ارائه تجربیات کاری خود در زمینه ساده‌سازی و گسترش علم و فناوری در جامعه موفق شد از میان ۲۰۰ نفر، پس از داوری به عنوان یکی از ۶  زن برگزیده کشوری در رویداد کرسی یونسکو در ترویج علم معرفی شود.

همچنین از سوی کنفرانس بین‌المللی IWAIS (سال ۲۰۱۹)، جایزه رسمی کنفرانس به پروفسور مسعود فرزانه دهکردی استاد دانشگاه شیکوتیمی کبک کانادا به پاس کارها و پژوهش‌های پیگیرانه در زمینه یخ‌زدگی اتمسفریک، اهدا شد.

مجید اسدی سامانی دانشجوی علوم پزشکی شهرکرد نیز در جمع ۱۰ برگزیده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جشنواره دانشجویان نمونه کشوری قرار گرفت.

در بیست و هشتمین دوره از جشنواره دانشجویان نمونه کشور که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای بهداشت و علوم در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد از مجید اسدی سامانی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به عنوان یکی از دانشجویان نمونه کشوری حوزه بهداشت تجلیل شد.

رونمایی از ۴ محصول فناورانه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دهه فجر انقلاب اسلامی از دیگر این رویدادها به شمار می‌رود. در این آیین از «کیت تشخیص میکروبی انتروباکتریاسه‌ها و دیگر گرم منفی‌ها»، «سامانه هوش ابزار»، «سوهان برقی دندان اسب» و «ترکیب اصلاح‌کننده آب مورداستفاده در محلول‌پاشی کشاورزی» رونمایی شد.

همزمان با هفته پژوهش در آذرماه نیز از ۶ محصول فناورانه، یک دستاورد پژوهشی و یک دستاورد خلاقانه نیز رونمایی شد.

دستگاه پرتابل حذف جیوه از پسماند لامپ‌های کم‌مصرف، فلورسنت و گازی، پروتئین هیدرولیزات سراتل به عنوان پدافند غیرعامل مگس مدیترانه‌ای، بوستر ایمنی بیماری نیوکاسل، دستگاه تستر ECU  با قابلیت تست قطعات الکترونیکی، دستگاه هایپر تریمیای مغناطیسی و  بازی فکری چاره‌ساز جهت آموزش مفاهیم برنامه‌نویسی از جمله این محصولات فناورانه بود.

کتاب معرفی گیاهان دارویی مهم استان نیز به عنوان دستاورد پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و قرآن مشبک به عنوان محصول خلاق جدیدترین دستاوردهای پژوهشگران و فناوران استان در سال ۹۸  به شمار می‌رود.

بهره‌برداری از نمونه بومی دستگاه تولید ماسک برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و تولید ۳۰ هزار ماسک و عرضه آن برای کادر درمان و مردم استان در شرایط بحران کرونا از مهمترین دستاوردهای علمی این استان در آخرین روزهای سال ۹۸ به شمار می‌رود.

برگزاری سی‌امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزی، افتتاح زمین چمن دانش‌آموزی جنوب شهرکرد با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، اجرای طرح‌های نماد، دادرس، یاریگران زندگی و طرح بازسی و یادگیری در ۱۰۰ مدرسه ابتدایی و افتتاح مدارس خیری در استان از مهمترین رویدادهای آموزش و پرورش استان در سال ۹۸ بود.

در سال ۹۸ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات برای شرکت در جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد به این استان سفر کرد.

جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد شهریورماه سال ۹۸ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، سفرای کشورهای افغانستان، عراق و روسای ادوار این دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

رویدادهای فرهنگی، هنری و مذهبی

برگزاری آیین نکوداشت روز شهرکرد، برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه کتاب و نرم‌افزاهای علوم قرآنی با بیش از ۸ هزار بازدید کننده و ارائه ۵ هزار عنوان کتاب و نرم‌افزار، کسب رتبه برتر در بخش توسعه فعالیتهای  قرآنی چهارمحال و بختیاری دو سال متوالی در کشور، اجرای طرح ملی فهما در استان و عضویت ۵۳ هزار و ۳۴۸ نفر اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری این استان در سامانه بچه‌های مسجد، کسب رتبه برتر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در کشور، صدور بیش از ۱۰۰ مجوز برای گروه‌های تعزیه‌خوانی استان در دهه اول ماه محرم و اجرای بیش از ۱۵۰۰ مجلس تعزیه به مناسبت شهادت امام حسین (علیه السلام) در سطح استان، کسب رتبه دوم شورای فرهنگ عمومی استان در کشور در خصوص برگزاری مستمر و مرتب جلسات از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری استان در سال ۹۸ به شمار می‌رود.

افتتاح نخستین شعبه شورای حل اختلاف اصحاب رسانه کشور در شهرکرد، انتشار فراخوان ایده و طرح توسعه کتاب و کتابخوانی در شهر دوستدار کتاب، برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بام ایران، افتتاح آموزشگاه‌های و موسسات هنری، تاسیس نگارخانه و ارسال ۱۳ طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر فعالیت فرهنگی هنری این استان در سال گذشته است.

 در سال ۹۸ همزمان با آغاز سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ، دو اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری در این جشنواره معتبر به روی صحنه رفت.

نمایش "باق وحش" نوشته فراز مهدیان دهکردی و به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی و نمایش "غمنومه، تن و وطن " به کارگردانی جواد خاکسار حقانی در این سال در جشنواره تئاتر فجر دیده شد.

در بخش رویدادهای فرهنگی و هنری سال ۹۸ همچنین جایزه و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه شست و دومین جشنواره جهانی لایپزیگ آلمان به فیلم "آشو" به کارگردانی جعفر نجفی از فیلمسازان جوان اهل چهارمحال و بختیاری رسید و احمد تاجی عکاس این استان در ۳ جشنواره ملی موفق به کسب رتبه برتر شد.

در این سال همچنین ۵۴۰ نفر از متقاضیان فراگیری رشته‌های صنایع‌ دستی از آموزش‌های رایگان در استان بهره‌مند شدند.

در سال ۹۸ همچنین ۷طرح گردشگری شامل زیرساخت‌های خدماتی گندمان و کلبیبک در شهرستان بروجن و شمس‌آباد در شهرستان شهرکرد، هتل‌آپارتمان، مرحله نخست مجتمع ساختمان صنایع دستی شیخ‌علیخان و نمازخانه بین‌راهی صمصامی در شهرستان کوهرنگ و مجتمع اقامتی پذیرایی بین‌راهی لردگان است افتتاح شد.

رویدادهای اقتصادی

در سال ۹۸ در بخش اقتصادی استان نیز رخدادهای مختلفی وجود داشت که ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری پس از سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان در شهریورماه تعیین شد.

۱۸ طرح صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح و بهره‌برداری شد که برای اجرای این طرح‌ها افزون بر ۵۸۵ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات بانکی هزینه شده است.

این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۱۶۴ نفر در چهارمحال و بختیاری را فراهم کرده است.

خودکفایی کشور در تولید آجر نسوز از دیگر رویدادهای اقتصادی این استان در سال ۹۸ بود.

کارخانه آجر نسوز سفیددشت این استان با تولید انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز موفق به تولید آجرهای منیزیت-کربنی مصرفی پاتیلها، کوره‌های قوس الکتریک و کنورتورهای ذوب آهن شد.

کارخانه آجر نسوز سفیددشت در خاورمیانه جایگاه نخست را از لحاظ کیفی و کمی به خود اختصاص داد.

صادرات بیش از ۴۰ میلیارد دلار کالا از این استان در طول سال ۹۸ از مهمترین فعالیت های اقتصادی این استان به شمار می‌رود.

صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در استان در سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است و حدود ۵۰۰ فقره جواز تاسیس در این استان صادر شد که این موضوع رغبت مردم استان به سمت فعالیت‌های تولیدی را نشان می‎دهد.

همچنین ۸۸ مورد پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد که در مقایسه با سال گذشته آن ۲۱ درصد رشد داشت.

در بخش معدن نیز ۵ محدوده مستعد معدن فلزات در استان شناسایی شد که از این تعداد ۳ معدن طلا و نقره، یک معدن سرب و یک معدن منگنز در حال مطالعه است و چنانچه ذخیره لازم را داشته باشد وارد مرحله عملیاتی می‌شود و بیش از ۲۶ میلیارد ریال درآمد حاصل از حقوق دولتی از معادن گرفته شد.

آغاز عملیات احداث ۱۴۴۰ مسکن روستایی و محرومان و آغاز طرح مسکن ملی و احداث ۲ هزار و ۱۶۳ واحد، اجرای ۱۳ طرح روستایی، تداوم اجرای طرح‌های راه آهن شهرکرد- مبارکه، جاده اردل- دوپلان، جاده تیران- سامان، کمربندی شمالی بروجن و جاده بازفت از دیگر طرح‌های این استان در حوزه عمرانی اقتصادی است.

شهریورماه سال ۹۸ همچنین در بخش کشاورزی ۵۳ طرح کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر جهادکشاورزی جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

از سوی دیگر ، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر ۳۰۷ طرح در این استان بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی شد که  برای این طرح‌ها ۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی تامین و در نظر گرفته شد و در دهه فجر  ۲۶۱ طرح با ۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و بهره‌برداری شد. از این تعداد ۵۵ طرح ملی، ۴۷ طرح استانی و ۱۵۹ طرح مربوط به سایر ردیف‌های اعتباری بود.

 وزیر نیرو شهریورماه سال ۹۸ برای افتتاح و بازدید از چند طرح در حوزه آب و برق در شهرهای استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

رضا اردکانیان در سفر به چهارمحال و بختیاری پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی سفیددشت بروجن را به بهره‌برداری کرد که این طرح با اعتباری افزون بر ۲۳ میلیارد تومان دارای یک ترانس ۴۰ مگاولت آمپر و ۶ فیدر خروجی است و به منظور تامین برق منطقه و افزایش پایداری شبکه توزیع به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو همچنین پس از بهره برداری از این پست ، ۷۷ طرح توزیع برق چهارمحال و بختیاری شامل برق‌رسانی روستایی، افزایش ظرفیت پست‌های توزیع، بهینه‌سازی شبکه و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار، نصب کنتورهای هوشمند، توسعه شبکه فشار ضعیف و متوسط و توسعه شبکه روشنایی شهری و روستایی را با اعتباری افزون بر ۲۴.۵ میلیارد تومان به صورت همزمان بهره‌برداری کرد.

همچنین عملیات احداث ۷۳ پروژه برقی با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد تومان شامل شامل برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق استان، بهینه‌سازی شبکه و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار، افزایش ظرفیت پست‌های توزیع در استان با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

رویدادهای ورزشی

در سال ۹۸ در حوزه ورزش و جوانان۳ طرح ورزشی استخر شهدای شهر بلداجی، سکوی تماشاچیان و رختکن ورزشگاه بروجن و زمین تنیس شهر فردانبه در شهرستان بروجن با حضور ژاله فرامرزیان معاون وزیر ورزش و جوانان بهره‌برداری شد.

این استان به سبب برخورداری از موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی مناسب،میزبان ۳۵ اردوی تیم‌های ورزشی ملی بود و در سال ۹۸ این استان میزبان برگزاری بیش از ۸۰ رویداد ملی ورزشی بود.

در این سال ورزشکاران این استان در حدود یک هزار و ۵۰۰  مدال ملی و بین‌المللی کسب کردند.

۶۰۰ تیم ورزشی از این استان به مسابقات مختلف اعزام شد و چهارمحال و بختیاری ۵۰ تیم در لیگ‌های مختلف کشور دارد.

تیم بسکتبال پدافند رعد هوایی شهرکرد پارسال چهارمحال و بختیاری را پس از یک وقفه دهه ساله دوباره به لیگ برتر بسکتبال ایران بود و در این لیگ تیم پدافند در رعد یازدهم قرار گرفت.

موعود بنیادی‌فر داور جوان اهل چهارمحال و بختیاری در سال ۹۸ به عنوان داور دربی پایتخت بین تیمهای استقلال و پرسپولیس انتخاب شد.

ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در این سال در رشته‌های مختلف در مسابقات بین المللی و ملی موفق به کسب مدال شدند.

بهره‌برداری از طرح‌های خانه جوان و راه‌اندازی ۲ مرکز مشاوره ازدواج نیز از دیگر رویدادهای حوزه ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۸ به شمار می‌رود.

رویدادهای حوزه سلامت

مهمترین رویداد حوزه سلامت این استان در سال ۹۸، موضوع رسانه‌ای شدن ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این استان به HIV بود. بیماران روستا تحت درمان قرار گرفتند و گروههای اجتماعی و درمانی در حال خدمات‌رسانی به اهالی این روستا هستند.

اجرای طرح بسیج ملی فشار خون و شناسایی ۴۷۶ هزار و ۵۴ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال این استان از دیگر رویدادهای حوزه سلامت این استان به شمار می‌رود و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بین ۶۳ دانشگاه کشور، رتبه دهم را به خود اختصاص داد.

۱۷ طرح حوزه سلامت در دهه فجر بهره‌برداری شد که بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن از مهمترین این طرح‌ها بود.

در این سال ۱۱ آمبولانس به ناوگان اورژانس ۱۱۵ این استان اضافه شد و عملیات احداث کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خیرساز شهرستان سامان آغاز شد.

در این سال همزمان با دهه مبارک فجر، اورژانس بیمارستان امام علی(ع) تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در فرخشهر با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افتتاح شد.

اورژانس بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۰ مترمربع احداث شد و  برای احداث این اورژانس بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

در سال گذشته ۲۵ مورد اهدای عضو نیز در استان به ثبت رسید.

این استان در روزهای پایانی اسفند ۹۸ در حالی که از آخرین استانهای کشور بود که ویروس کرونا در آن شایع شد اما همانند دیگر استانها درگیر این ویروس شد و نخستین بیمار مبتلا به این ویروس۱۲ اسفندماه شناسایی شد.

در سال ۹۸ تعدادی از وزرا، معاونان وزرا، روسای سازمانها، دو معاون رییس جمهوری،روسای فدراسیون‌های ورزشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور،مدیران وزارتخانه‌ای، به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مهمترین رویدادهای استانها در سالی که گذشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی بهداشت و سلامت محمد اسلامی سوئیس کانادا افغانستان عراق لایپزیگ آلمان محمدباقر نوبخت رضا اردکانیان شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی بهداشت و سلامت چهارمحال و بختیاری از تعداد چهارمحال و بختیاری در سال چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری دیگر رویدادهای حوزه انتخابیه استان در سال میلیارد ریال دانشگاه شهرکرد استان در سال ۹۸ شمار می رود حضور معاون سال ۹۸ حضور وزیر رییس جمهوری بهره برداری حوزه سلامت بین المللی وقوع سیلاب طرح ها دهه فجر اجرای طرح قرار گرفت سال گذشته رتبه بندی سال ۹۸ خسارت ها رای صحیح کسب رتبه ۲ هزار ۳ هزار ۴ هزار آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان

محمود شمسی پور رئیس مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه فارسان دو آقایان «یاسر محمدی و رضا محمدی» پس از تلاش و انجام عملیات احیا برای مرد ۷۰ ساله که به دنبال تصادف دچار ایست قلبی تنفسی شده بود به زندگی دوباره بازگشت.

بیشتر بخوانید

بازگشت به زندگی خانم ۶۸ ساله در شهرکرد

وی افزود: بیمار جهت اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان کاشانی منتقل گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری