Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:03:44 GMT

جابه‌جایی مسافر از طریق راه‌آهن شرق ۴۴ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۰۷۸

جابه‌جایی مسافر از طریق راه‌آهن شرق ۴۴ درصد کاهش یافت

رضا شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در اسفند ماه ۹۸ و روزهای منتهی به سال جدید در مدت مشابه با سال قبل از آن با کاهش ۴۴ درصدی تعداد مسافر و کاهش ۲۱ درصدی تردد قطارها رو به رو بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن شرق با تأکید بر اینکه در حوزه مسافری، برگشت بلیط‌ها بسیار زیان‌آور بوده است، بیان‌کرد: امیدواریم بعد از کاهش شیوع کرونا و بهبود وضعیت جامعه از منظر سلامت و تشویق مردم به سفر در ماه‌های آتی این آسیب جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرقی با اشاره به اقدامات راه‌آهن شرق برای تأمین سلامت مسافران و کارکنان ادامه‌داد: در وهله اول اماکن مسافری شامل سالن‌های انتظار، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به‌دلیل کاهش تقاضای سفر و حذف تعدادی قطارها به تناسب حجم مسافرین و به‌منظور جلوگیری از هدر رفت منابع، کاهش هزینه و نظافت و ضدعفونی بهینه جهت اطمینان از حفظ سلامت افراد محدودسازی شد.

وی گفت: در قدم بعدی پرسنل بخش عملیات که در مواجهه با مسافرین هستند به امکانات و تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده دست مجهز شدند و همچنین جهت ارتقا آگاهی از موضوع، به پرسنل درگیر توسط کارشناسان بهداشت با برگزاری کلاس آموزش ارائه شد.

مدیرکل راه آهن شرق بیانکرد: با هماهنگی ارگان‌های ذیربط شامل شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سپاه جلسات مشترک برگزار و با تقسیم کار، کنترل و پایش سلامت مسافرین در ایستگاه راه‌آهن برنامه‌ریزی و مورد اقدام قرار گرفت که همچنان با اکیپ مستقر به همراه تجهیزات مورد نیز برای کلیه قطارها و کلیه مسافرین ورودی و خروجی در حال انجام است.

شرقی بیان‌کرد: همچنین پیام‌های آگاهی‌بخش، اطلاع‌رسان و هشدار دهنده بصورت بروشور، تراکت، بنر، استند در اماکن مختلف نصب شده و نمایش فیلم در سالن انتظار در حال انجام است.
وی ادامه‌داد: استقرار ایستگاه «از من بپرس» در سالن مسافری با حضور کارشناسان بهداشت به‌مدت یک هفته انجام و سپس به‌صورت نمایشگاهی پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد است.

مدیرکل راه‌آهن شرق یادآورشد: کلیه قطارهای مسافری اختصاصی و حرکت از مبدأ ایستگاه‌های اداره کل راه آهن شرق قبل از مسافر گیری بطور کامل مورد نظافت، شستشو و ضدعفونی قرار می‌گیرند و همچنین دیزل‌های قطارهای باری در مبدأ و ایستگاه‌های با مبادله مأمورین نیز ضدعفونی می‌شوند.

کد خبر 4886286

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راه آهن شرق ویروس کرونا بیرجند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد ضدعفونی نوروز بارش باران حوادث چهارشنبه سوری قزوین سیلاب راه آهن شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری افزود: هدف از اجرای مردمی سازی سلامت، طرح برون سپاری خدمات حوزه سلامت می‌باشد.


وی ادامه داد: این طرح از طریق سفیران سلامت و رابطین سلامت و آموزش‌های سلامت از طریق فضای مجازی توسط کارشناسان بهداشت و سلامت انجام می‌شود.


مختاری با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.


مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت