Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مظفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه هدف اصلی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، دانشمندان هسته‌ای کشور و مردم بودند، گفت: آمریکا با تحریم دانشمندان و جامعه علمی ایران تلاش دارد تا ایران را در حوزه علم و دانش عقب مانده نگه دارد و سدی در برابر پیشرفت‌های روز افزون علمی کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکا در جدیدترین اقدام خود دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هئیت علمی گروه فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است که این اقدام تنها ترس آمریکا از توان علمی ایران را نشان می‌دهد. تحریم دانشمندان ایرانی توسط آمریکا برخلاف قوانین بین‌الملل است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با انتقاد از تحریم‌های علمی ایران توسط آمریکا و متحدان آن در اروپا بیان کرد: آمریکا با تحریم دانشمندان ایرانی در واقع آنها را از دسترسی به مقالات و کتب علمی روز دنیا و حضور در مجامع بین‌المللی علمی محروم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای دانش با مرزهای جغرافیایی کشورها تطابق ندارد، گفت: دانشمندان کشور باید از لحاظ علمی خود را تقویت کنند تا تولید علم بومی و داخلی کنند و از لحاظ علمی وابسته به کشورهای غربی و آمریکا نباشند.

مظفری تبدیل تهدید و تحریم به فرصت را از نشانه‌های بارز ایرانی‌ها دانست و گفت: تحریم دانشمندان ایران از سوی آمریکا باعث شده تا آنها با تکیه بر توانایی‌های خود سطح کشور را از لحاظ علمی به ویژه در حوزه هسته‌ای و نانو ارتقا دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر خود باوری دانشمندان ایرانی عنوان کرد: دانشمندان کشور با تکیه بر پتانسیل علمی و خود باوری باید برای کشور عزت و اقتدار ایجاد کنند. قدرت علمی و دیپلماسی علمی از ابزارهای پیشرفت و قدرتمندی کشور است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه دانشگاهی از دولت انتظار دارد تا دانشمندان کشور چه آنها که در لیست تحریم آمریکا قرار دارند و چه سایر دانشمندان را مورد حمایت ویژه قرار دهد.

انتهای پیام/

300 / 320 تحریم دانشمندان ایرانی دکتر طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی تحریم های یک جانبه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تحریم دانشمندان ایرانی دکتر طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی تحریم های یک جانبه تحریم دانشمندان ایرانی تحریم دانشمندان ایران دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • اکسیوس: آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند