Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@07:32:14 GMT

انرژی‌های نو بالاخره در ایران دیده شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۲۱۷

انرژی‌های نو بالاخره در ایران دیده شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایران ظرفیت‌های زیادی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و تخمین زده می‌شود با شرایط فعلی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت قابل نصب نیروگاه‌های بادی که صرفه اقتصادی دارند، در ایران وجود داشته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) نیز اعلام کرده ظرفیت نیروی تجدیدپذیر جهانی تحت تاثیر نصب تاسیسات فوتوولتائیک خورشیدی در خانه‌ها، ساختمان‌ها و صنعت، تا پنج سال دیگر ۵۰ درصد رشد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا با توجه به این ‌که ضریب بار تولیدی این نیروگاه‌ها در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، دولت درصدد توسعه بیش‌تر این انرژی پاک است و طبق برآوردها بیش از ۱۵۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور وجود دارد.

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ۸۸۵ مگاوات رسید

ظرفیت در حال بهره‌برداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران در آخرین ماه سال ۱۳۹۸ به رقم ۸۸۵ مگاوات رسید و بر اساس آخرین اطلاعات سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران ۳۴۵ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال احداث تا پایان اسفند گذشته در ایران وجود داشته است.

برنامه کشور برای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر تا ۱۴۰۴

از مجموع نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۶۱ نیروگاه با سهم ۴۴ درصدی به نیروگاههای خورشیدی تعلق دارد و سهم نیروگاه‌های بادی با ۱۹ نیروگاه ۳۴درصد از ظرفیت کل نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

نیروگاه‌های برق آبی کوچک سهمی ۱۲ درصدی از مجموع ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده‌اند و نیروگاه‌های زیست توده با یک درصد کمترین سهم در تولید برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین سهم تولید برق از بازیافت حرارت توربین‌های انبساطی نیز دو درصد و تولید برق از محل کاهش تلفات در شبکه برق نیز به هفت درصد رسیده است.

ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر درحالی به ۸۸۵ مگاوات رسیده که پارسال همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو از تلاش برای رسیدن ظرفیت این بخش به ۱۰۰۰ مگاوات خبر داده بود؛ هرچند این عدد تحقق پیدا نکرد اما سیر پیشرفت انرژی‌های تجدیدپذیر نشان از آینده ای روشن دارد.

کد خبر 495504 برچسب‌ها انرژی‌ تجدیدپذیر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر نیروگاه های تجدیدپذیر انرژی های تجدیدپذیر نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی رونمایی می‌شود

"محمد اسلامی " روز دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس  اظهار کرد: رادیو داروها در فرایندی که سازمان انرژی هسته‌ای طی کرده است امروز کل نیاز کشور را پاسخگو است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه رادیو داروها استفاده شده است افزود: کار بالینی این رایود دارو در بوشهر در حال انجام است و به حمد الله نتیجه بخش بوده و بزودی از آن رونمایی و رسانه ای خواهد شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: هوش مصنوعی مجموعه از از نرم افزارها و سیستم مدیریت داده است که در فرایندهای مختلف بکارگیری می شود.

اسلامی ادامه داد: انرژی هسته ای نیز از نقطه صفر معدن به استفاه از جمع آوری دیتا و شناسایی سنگ ها تا حمل و نقل ، فراوری و چرخه ای که حرکت می‌کند به صورت مجزا از هم یا به صورت یکپارچه جای خود را باز کرده است و روز به روز نیز در حال گسترش است.

رییس سازمان انرژی هسته ای یادآور شد: نکته مهم این است که فرایند نظارتی ، کنترلی و مدیریتی ما به گونه ای باشد که آگاهی‌ها و تصمیم گیری‌ها به هنگامی داشته باشیم که بخش هایی به طور طبیعی در جریان تاریخی اتفاق افتاده و بخش هایی نیز بایستی به آن اضافه و تکمیل شود که در نیروگاه اتمی بوشهر در دستور کار است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه خلیج فارس و استقرار نیروگاه اتمی در جوار این دانشگاه گفت: باید تعامل و همکاری خوب ، پیوسته و دامنه داری پایه گذاری کنیم گرچه هم اینک نیز همکاری ها برقرار است .

اسلامی افزود: در همین راستا در قالب تفاهم نامه همکاری بلند مدت و ظرفیت سازی در دانشگاه خلیج فارس به خصوص در رشته های هسته ای اعلام آمادگی شده و ما نیز موافق اجرای این مهم هستیم.

وی گفت: هماهنگی لازم در فرایندهای اجرایی خود انجام خواهیم داد که بتوانیم باتوجه به طرح توسعه ای که در کشور ایجاد می کنیم از این کانون اول انرژی هسته ای که نیروگاه بوشهر است این حرکت مکمل نیز انجام شود .

وی گفت: این اقدام در راستای استفاده از ظرفیت انسانی ، علمی و پژوهشی دانشگاه انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران
  • انرژی خورشیدی چیست؟