Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:17:34 GMT

رفع موانع صادرات از لوازم جهش تولید است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۲۷۹

رفع موانع صادرات از لوازم جهش تولید است

فرامرز نیک‌سرشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تشکیل جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در نخستین روزهای آغاز سال جدید خبر داد و افزود: در این جلسه همه دستگاه ها اعم از اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی مکلف شدند تا ۹ فروردین جاری کلیه برنامه ها و پیشنهادهای عملیاتی خود را به کمیته ترسیم نقشه راه تحقق شعار سال که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مستقر است اعلام کنند تا این پیشنهادها مورد بررسی وارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: آنچه در وهله نخست برای برنامه ریزی جهت تحقق شعار سال مدنظر است، احصای توانمندی های دستگاهها، شناسایی ظرفیت های خالی و نیازمندی ها در بخش تولید برای تقویت ظرفیت ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با بستری که در این استان وجود دارد امیدواریم با ارتقای توان تولید در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، در تحقق شعار سال سربلند باشیم.

نیک سرست تامین منابع مالی مورد نیاز، رفع موانع صادارت و نیز رفع موانع واردات مواد اولیه و ماشین آلات را از لوازم تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این متمرکز است تا در رفع مشکلات پیش روی تولید از همه ظرفیت ها بهره بگیریم و در موادری هم که حل مسائل خارج از توان استان باشد، موضوع را از طریق مرکز پی گیر خواهیم شد و راهکارهای پیشنهادی را برای حل مشکلات منعکس خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید در استان رو به رشد است، خاطرنشان کرد: شاخص هایی همچون حجم سرمایه گذاری های انجام شده و ایجاد فرصت های جدید شغلی جدید در سال گذشته، گواه این ادعا است.

نیک سرشت اظهار داشت: در سال گذشته علاوه بر اینکه با وجود مشکلات متعدد اقتصادی ناشی از تحریم ها هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد، ۳۰ واحد کوچک و متوسط تولیدی نیز با ظرفیت اشتغال ۵۴۰ نفر در استان آغاز به کار کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه کسی منکر وجود مشکلات نیست، تصریح کرد: اکنون با تلاش ها و پی گیری ها انجام شده، به غیر از سه واحد باقیمانده، همه واحدهای بزرگ با بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار به چرخه تولید بازگشته اند و امیدواریم واحدهای باقیمانده نیز در آینده نزدیک احیا شوند.

برچسب‌ها جهش تولید افزایش تولید زنجان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید افزایش تولید زنجان جهش تولید افزایش تولید زنجان رفع موانع جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری توسعه صادرات را از راهبردهای مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در  ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات و طرح‌ها را تبیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "راهکارهای عملیاتی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی " و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی ربط برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری سال 1403 به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، رشد تولید را از مهم ترین اولویت‌های رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر دانست.

صفری توسعه صادرات را از راهبردهای مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در  ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ضروری از سوی نهادهای مختلف ذیربط  در جهت دستیابی به  این مهم را تبیین کرد.

در ادامه نمایندگان  اتاق بازرگانی ایران، صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، سازمان شیلات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نهادهای متبوع خود در حوزه بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی درجهت تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در این نشست بر رفع موانع تجاری، متنوع سازی شرکای تجاری، تقویت صادرات محصولات دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی، تسهیل قوانین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ... به عنوان برخی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید شد.

در پایان مهدی صفری بر لزوم اهتمام  وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درجهت اجرایی سازی برنامه‌های آن دستگاه‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی بمنظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

کنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهدنخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید