Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@07:52:00 GMT

اردوغان ادعای غلبه فوری بر کرونا را کرد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۴۳۸

اردوغان ادعای غلبه فوری بر کرونا را کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته است که با اقدامات مناسب طی دو یا سه هفته از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری خواهیم کرد و از تمام ترک‌ها انتظار صبر، درک، حمایت و همکاری در انجام روند ریشه‌کنی کرونا دارم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اردوغان در گفتگوی تلویزیونی خطاب به ملت ترکیه نیز گفت: «ما برای هر سناریو از آمادگی لازم برخورداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با قطع زنجیره‌ی شیوع کرونا از طریق جلوگیری از انتشار این ویروس طی دو تا سه هفته، این دوره‌ی بحرانی سخت را با کمترین آسیب و تلفاتی به سرعت و سلامت پشت سر خواهیم گذاشت.»

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد: نسبت به سایر کشورها برای مقابله با ویروس کرونا زودتر اقدام کردیم.

رجب طیب اردوغان طی سخنانی از طریق ویدیوکنفرانسی خطاب به هموطنانش گفت: زودتر از سایر کشورها برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کرده و آماده مقابله با هرگونه سناریویی هستیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه همچنین اظهار کرد: «ترکیه دارای ارتش درمانی بزرگی؛ متشکل از ۱۶۵ هزار پزشک و ۲۰۵ هزار پرستار در وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و دیگر بخش‌های دولتی است. ۴۹۰ هزار پرسنل پزشکی در همه بخش‌ها و ۳۶۰ هزار نیروی پشتیبانی نیز داریم».

وی افزود: «جهان وارد دوره جدیدی می‌شود. پس از این بیماری همه‌گیر، هیچ چیزی مانند گذشته نخواهد ماند و شاهد نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جدیدی در جهان خواهیم بود».

آمار تلفات کووید-۱۹ در ترکیه  روز چهارشنبه ۱۵ نفر افزایش یافت و تعداد موارد ابتلا تایید شده نیز به ۲۴۳۳ تن افزایش یافت. در طی دو هفته از آغازاین اپیدمی در ترکیه، حدود ۳۳۰۰۰ آزمایش تشخیص کرونا  انجام شده است.

ترکیه اقدامات مهم و اساسی در خصوص مهار ویروس کرونا از جمله محدود کردن دسترسی به  اماکن عمومی،اعمال قرنطینه به صورت محدود برای افراد مسن و همچنین تعطیلی مدارس، کافه‌ها، ممنوعیت نماز های جماعت و تعلیق مسابقات ورزشی و پروازها انجام داده است.

 ضیاء سلکوک، وزیر آموزش و پرورش ترکیه  گفته بود که تعطیلی همه موسسات آموزشی و مدارس تا ۳۰ آوریل تمدید خواهد شد  و آموزش در منزل ادامه خواهد یافت.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش ترکیه نیز گفته بود که ترکیه داروهایی از چین وارد کرده است که به گفته وی می‌توان از آنها برای درمان بیماران کرونایی استفاده کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان قرنطینه کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک دیدگاه‌ها و مواضع خود در قبال منطقه و همچنین طرف مقابل را مطرح کردند.

السودانی در این نشست خبری گفت: امنیت ترکیه و عراق از یکدیگر جدا نیست و بخشی از امنیت منطقه به شمار می‌آید. تنش در روابط میان عراق و ترکیه در خصوص حق‌آبه به نفع هیچ‌کس نیست.

وی افزود: منطقه به شدت به عوامل ثبات نیازمند است. ما به هیچ قدرتی اجازه استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه را نمی‌دهیم و به این موضوع پایبند هستیم.

السودانی ادامه داد: منطقه دوره حساس و خطرناکی را به دلیل تجاوز اسراییل به غزه پشت سر می‌گذارد. اهانت به مقدسات و کشتار ملت فلسطین از عوامل تداوم درگیری در منطقه است. ما خواهان آتش‌بس در غزه و ورود کمک‌ها به این باریکه هستیم.

اردوغان نیز در این نشست خبری گفت: عراق کشورهمسایه ماست و پیوندهایی تاریخی و فرهنگی ما و این کشور را به هم مرتبط کرده است. ما قصد داریم این روابط را به گونه‌ای محکم کنیم که حقوق همسایه ما را تضمین کند.

وی تاکید کرد: ما بر تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه امنیت، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل، محیطزیست، آب، بهداشت و آموزش توافق کردیم. توافق‌نامه‌هایی که امروز با عراق امضا کردیم نقطه عطفی در روابط میان دو کشور خواهد بود. ما اقدامات ممکن مشترک در خصوص حزب کارگران کردستان را مورد بررسی قرار دادیم.

اردوغان ادامه داد: تحول‌ها میان اسراییل و ایران خطر گسترش جنگ را افزایش می‌دهد و نگاه‌ها را از رخ‌دادهای غزه دور می‌کند. برپایی کشور فلسطین کلید صلح در خاورمیانه است. ما بیش‌ترین تلاش را برای توقف جنایت‌ها در غزه به خرج خواهیم داد.

کد خبر 6085781

دیگر خبرها

  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان وارد عراق شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟
  • اسرائیل تاوان جنایات خود را خواهد داد
  • عکس | هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد
  • هنیه با اردوغان دیدار کرد