Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@11:35:28 GMT

استقرار ارتش در ۱۰ نقطه ورودی و خروجی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۴۵۱

استقرار ارتش در ۱۰ نقطه ورودی و خروجی استان قزوین

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای جلوگیری از تشدید بحران کرونا در استان تا ۱۵ فروردین ماه فعالیت ادارات ضروری با حداقل نیرو مجاز و بقیه ادارات تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین منوچهر حبیبی در جلسه فوق العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که به منظور اتخاذ تصمیمات در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ضروری به همراه مدیران و معاونان خود بایستی در محل کار حاضر باشند و خدمت‌رسانی را انجام دهند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های ضروری از جمله بهداشت و درمان، فرمانداران، بخشداران، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان صمت، جمعیت هلال احمر و صدا و سیما در ردیف دستگاه‌های ضروری هستند که باید با حداقل نیرو (۳۰ تا ۵۰ درصد) نیروهای خود در ادارات حاضر شوند.

سخنگوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در استان قزوین تصریح کرد: سایر ادارات از جمله آموزش و پرورش نیز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل خواهند بود و پس از این زمان برای ادامه تعطیلی یا باز شدن ادارات تصمیم جدید خواهیم گرفت.

حبیبی گفت: تعطیلی ادارات به معنای مرخصی رفتن کارمندان نیست بلکه این تصمیم برای سلامت مردم و بویژه کارمندان گرفته شده و قرار نیست با رفتن به سفر این حلقه متصل شود و شاهد گسترش ویروس باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: بانک‌ها موظف هستند تنها یک شعبه مرکز را باز نگهدارند و بقیه شعب باید تعطیل شود.

وی اضافه کرد: ورودی همه شهرها کنترل شدید خواهد شد و با غربالگری نسبت به شناسایی افراد آلوده مبادرت می‌شود تا از شیوع ویروس در استان جلوگیری شود.

حبیبی اظهار کرد: بازارهای در همه شهرستان‌ها و نیز کسبه و اصناف غیر ضروری در همه سطح شهرها تعطیل خواهند شد و تنها مغازه‌های توزیع مواد غذایی، بهداشتی و پروتئینی و داروخانه‌ها مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: هر صنفی که تصمیمات و مصوبات ستاد را رعایت نکند پلمب خواهد شد و با رئیس اتحادیه‌ها نیز برخورد و به دستگاه قضائی نیز معرفی می‌شود و سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی باید این موضوع را پیگیری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: از روزهای آینده تمامی مبادی ورودی استان قزوین کنترل شدید می‌شود و ارتش در ۱۰ نقطه مستقر خواهد شد تا غربالگری، پایش و کنترل ورودی به استان با جدیت انجام شود.

وی اضافه کرد: بخشداران، دهیاران، فرمانداران بایستی از ورود هر مسافری به شهرها و مناطق خود جدا جلوگیری کنند تا آلودگی‌ها بیشتر نشود و برای کاهش خروج مردم از منزل راه اندازی و تبلیغ فروش اینترنتی ضروری است.

حبیبی عنوان کرد: به دلیل مسئولیت سنگین دانشگاه علوم پزشکی استان و بهداشت و درمان هیچ مسئولیتی نباید به این دانشگاه سپرده شود و درگیر کردن این مجموعه در توزیع اقلام بهداشتی و ماسک منطقی نیست.

وی گفت: شهرداری با همکاری نیروی انتظامی می‌بایست برای جمع‌آوری دست فروشان با سرعت بیشتری اقدام کند و تمام مشاغلی که به دلیل بیماری کرونا تعطیل شده‌اند برای استفاده از بیمه بیکاری به تأمین اجتماعی معرفی و نیز بیمارانی که دفترچه بیمه ندارند شناسایی شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: روند اجرای مصوبات ستاد باید توسط دفتر پدافند غیر عامل رصد و کنترل شود.

حبیبی اضافه کرد: توزیع بسته غذایی و بهداشتی با همکاری هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی و فرمانداری‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا که نیازمند هستند پیش بینی شود.

وی اظهار کرد: مدیران بانک‌ها بایستی مدیریت کنند تا اسکناس مورد نیاز عابر بانک‌ها به صورت روزانه تأمین شود و برای تعطیلی آجرپزی لوشکان اقدام شده و شهرداری‌ها و معاونت توسعه مدیریت هم برای تأمین هزینه اقلام بهداشتی مربوط به بیماری کرونا اقدام کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین بیان کرد: شرکت مخابرات در صورت درخواست دانشگاه علوم پزشکی موظف است اسامی و شماره تلفن‌های شهروندان را برای غربالگری در اختیار ستاد قرار دهد.

حبیبی گفت: واحدهای صنعتی غیر ضروری تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل هستند و برای تأمین آب ژاول مورد نیاز دستگاه‌ها باید اعتبار لازم تأمین شود و شهرداری نیز موظف است برای خرید اقلام بهداشتی نیروی انتظامی مشارکت کننده در طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حبیبی معاون سیاسی استانداری قزوین کرونا معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین نیروی انتظامی استان قزوین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت درمانگاه تخصصی، هدیه ارتش به مردم قزوین + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، درمانگاهی که در سه طبقه با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی، قرار است به مردم قزوین خدمات بدهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • ساخت درمانگاه تخصصی ارتش در قزوین+ فیلم
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • ساخت درمانگاه تخصصی، هدیه ارتش به مردم قزوین + فیلم
  • امروز ارتش به نقطه اوج رسیده است
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۲۸ فروردین