Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:33:32 GMT

۹۹ درصد ظرفیت تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی خالی است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۴۹۱

۹۹ درصد ظرفیت تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی خالی است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال ۹۹ درصد ظرفیت تخت‌های اقامتی استان خالی است.

جلیل جباری امروز ۷ فروردین ماه ۹۹ گفت: تعداد تخت‌های اقامتی در سطح استان ۵۳۴۰ تخت بوده که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و در پی آن ممنوعیت پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی، در ایام نوروز امسال ۹۹ درصد ظرفیت تخت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بازرسی‌ها و نظارت‌های انجام شده بر تاسیسات گردشگری استان در طول ایام نوروز مشخص شد که تنها در چند هتل محدود، تعدادی مسافر اقامت داشتند که این مسافران هم اغلب از کشورهای خارجی بوده که به دلیل بسته شدن مرزها امکان خروج از کشور را نداشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد:  از زمان ابلاغ مصوبه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا  بسیاری از تاسیسات گردشگری سطح استان به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی کردند و تنها چندین هتل در سطح استان برای استفاده در موارد ضروری در حالت آماده باش قرار داشتند که تاکنون نیز ۴ مورد از آنها برای استراحت کادر درمانی و بیماران کرونایی بهبود یافته اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان،  وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی تاسیسات گردشگری تعدادی از مسافران اقدام به اجاره ویلاها، سوئیت‌ها و منازل شخصی می‌کنند که با همکاری پلیس اماکن نیز این واحدها در صورت شناسایی پلمب می‌شوند و مردم نیز در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۲۹ اطلاع دهند.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراکز اقامتی آذربایجان غربی تخت های اقامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه