Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@07:17:10 GMT

فغانی: مهاجرت سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام بود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۶۰۴

فغانی: مهاجرت سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام بود

علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایران  به بیان اینکه سال ۱۳۹۸ برای او چگونه گذشت پرداخت و در این چارچوب به سوالات پاسخ داد که ادامه می‌خوانید:

سال ۱۳۹۸ برای شما چگونه بود؟

در سال ۹۸ به دلیل مهاجرتم به استرالیا، برای من متفاوت‌ترین سال بود، اما به لطف خدا راضی هستم. مهاجرت سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام بود، اما شرایط خوب پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جایگاهی که می‌خواستم در زندگی رسیدم و موفقیت‌هایی که می‌خواستم کسب کردم. در استرالیا زمان بیشتری برای کنار خانواده بودن، دارم و اینجا با هم فیلم‌های ایرانی را دنبال می‌کنیم. هرچند اینجا هم مدام درگیر کار هستم و شرایط خیلی آسان نیست، اما اینجا منظم‌تر است.

در استرالیا کار قضاوت برایتان به خوبی پیش می‌رود؟

در کارم هیچ مشکلی ندارم و تمام وقت کار می‌کنم. من به کارم علاقه دارم هرچند نمی‌دانم اگر به عقب بازمی‌گشتم باز هم وارد قضاوت می‌شدم یا نه. در داوری قضاوت‌های مهمی داشتم و اعتباری که به دنبال آن بودم را بدست آوردم. به پول زیاد فکر نمی‌کنم و تمرکزم روی کارم است. در سال‌های اخیر عادت کرده‌ام مدام دگیر قضاوت باشم و امسال هم همین‌گونه بود مثل سال‌های قبل.

عمده‌ترین تفاوت سال ۹۸ با سال‌های قبل از آن برای شما چه بود؟

مثل همیشه دگیر کار بودم، نمی‌توانم بگویم سال ۹۸ تفاوت‌های عمده‌ای برایم داشت.

یک دروغ سیزده بگویید.

ممبینی رئیس کمیته داوران می‌شود.

اختلافتان با امیر قلعه‌نویی حل شده است؟

در مورد امیر قلعه‌نویی حرفی نمی‌زنم.

بهترین عیدی که می‌توانید به کسی بدهید، چیست؟

ترجیح می‌دهم عیدی بگیرم تا عیدی بدهم (باخنده).

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ورزش فوتبال علیرضا فغانی داور بین المللی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه

می‌گویند بقیع بهشت روی زمین است اما این بهشت در هشتم شوال ۱۳۴۴ هجری قمری به‌دست حکومت وهابی، به دلایل واهی تمامی گنبدها و قبه‌هایش تخریب شد و وسایل قیمتی داخل ضریحش به غارت رفت و این روزها تنها یادگار حرم بقیع، ضریح فولادی آن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز هشتم شوال یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ شیعه است؛ روزی که قبرستان بقیع توسط وهابیت تخریب شد و به «یوم الهدم» معروف است چرا که مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت را بار دیگر به رخ جهانیان کشید.

قبرستان بقیع یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های تاریخ و از مکان‌های مقدس و مورد احترام مسلمانان به‌شمار می‌رود که در اهمیت آن، احادیث و روایاتی نیز از ائمه معصومین (ع) وجود دارد، به طور مثال پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: «از بقیع هفتاد هزار نفر که صورتشان مانند ماه چهارده شب است، محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت می‌شوند». در روایتی دیگر از آن حضرت آمده که در روز قیامت، هفتاد هزار تن با صفات نیکو از بقیع محشور می‌شوند، ایشان به کسانی که در بقیع دفن شوند، بشارت داده که شفاعت خواهند شد.

اهمیت بقیع از آنجایی مطرح می‌شود که می‌توان را اولین مزاری دانست که به دستور رسول اکرم (ص) توسط مسلمانان صدر اسلام ایجاد شده است و درباره معنای لغوی آن نیز ابن اثیر می‌گوید: بقیع در لغت به محل وسیعی که دارای درخت یا ریشه درخت باشد، گفته می‌شود و چون مکان بقیع پیش از آن دارای درخت غرقد و ریشه‌های آن بود، پس از قطع این اشجار نیز با همان اسم معروف شد.

در کتاب «آثار اسلامی مکه و مدینه» نوشته رسول جعفریان آمده که نام قبرستان بقیع پیش از ظهور اسلام جنه البقیع یا بقیع الغَرقَد بوده است و پیامبر اکرم (ص) توجه خاصی به این مکان که مهم‌ترین قبرستان مسلمانان در مدینه بود داشته‌اند؛ همچنین در این کتاب آمده است که: قبرستان بقیع علاوه بر محل دفن چهار تن از امامان معصوم، آرامگاه بسیاری از صحابه و تابعین نیز است.

میرزا حسین فراهانی در سفرنامه خود می‌نویسد: «چهار ائمه اثنی عشر در بقعه بزرگی که به صورت هشت ضلعی ساخته شده، واقع‌اند و گنبد اندرون آن، سفید کاری است».

ریچارد بورتون (Sir Richard Burton) جهانگرد غربی نیز در سال ۱۲۷۶ هجری قمری، گنبد ائمه بقیع را چنین معرفی می‌کند: «این قبه که در دست راست واردین به بقیع قرار گرفته، بزرگ‌تر و زیباتر از همه قبه‌ها است».

این جبیر، جهانگرد معروف در سال ۶۱۴ هجری قمری می‌گوید: «آن، قبه‌ای است مرتفع و سر به فلک کشیده که در نزدیکی درب بقیع واقع شده است».

بقیع، بهشتی در دل مدینه

می‌گویند بقیع بهشت روی زمین است چرا که علاوه بر مزار چهار امام شیعیان یعنی امام حسن مجتبی (ع)، امام زین‌العابدین (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) تعدادی از دختران و همچنین عمه‌های رسول الله (ص) و قبر حضرت امُّ البنین (س) و قبر حضرت اسماعیل بن جعفر الصادق، و قبر حضرت ابراهیم فرزند رسول الله (ص)، و قبور تمامی اصحاب و تابعین و ارحام و ازواج رسول الله (ص) و تعداد زیادی از بزرگان و صحابه اسلام نیز در آنجا وجود دارد.

اما باید بدانیم که قبرستان بقیع از ابتدا مانند تصاویری که این سال‌ها می‌بینیم نبوده چرا که در در قبرستان بقیع و سایر اماکن متبرکه حجاز قبل از تخریب، بر قبور ائمه و بزرگان اسلام گنبدها و بناهایی قرار داشت که سرانجام در هشتم شوال ۱۳۴۴ هجری قمری حکومت وهابی، به دلایل واهی تمامی گنبدها و قبه‌های موجود را تخریب کرد و وسایل قیمتی داخل ضریح به غارت رفت، تنها یادگار حرم بقیع، ضریح فولادی آن است که آن را ۸ قسمت کردند و هم اکنون، دور قبور شهدای احد قرار گرفته است، یکی از جهانگردان غربی به نام مستر ریتر (Riter) که به فاصله چند ماه از ویرانی این حرم بقیع را دید، آن را این گونه وصف می‌کند:

«چون وارد بقیع شدم، آنجا را همچون شهری دیدم که زلزله شدیدی به وقوع پیوسته و به ویرانه‌ای، مبدلش ساخته است، زیرا در جای جای بقیع، به جز قطعات سنگ و کلوخ در هم ریخته و خاک‌ها و زباله‌های روی هم انباشته و تیرهای چوبی کهنه و شیشه‌های درهم شکسته و آجرها و سیمان‌های تکه‌تکه شده، چیز دیگر نمی‌توان دید… ولی این ویرانی‌ها و خرابی‌ها، نه در اثر وقوع زلزله یا حادثه‌ای طبیعی، بلکه با عزم و اراده انسان‌ها به وجود آمده و همه آن گنبد و بارگاه‌های زیبا و سفید رنگ که نشانگر قبور فرزندان و یاوران پیامبر اسلام بود، با خاک یکسان شده است، چون برای مشاهده بیشتر این آثار که نشانگر قبور مسلمانان صدر اسلام و تاریخ سازان روزگار است در سنگ و کلوخ حرکت می‌کردم، از زبان راهنمایم می‌شنیدم که از شدت ناراحتی این جملات را تکرار می‌کرد: «استغفرالله، استغفرالله، لا حول و لا قوة الا بالله».

جریان تکفیری امروز یک مصیبت واقعی برای اسلام است

رهبر معظم انقلاب در تاریخ دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۲ طی سخنانی با اشاره به حادثه تلخ و غم‌انگیز تخریب قبر صحابی جلیل‌القدر، جناب حجر بن عدی و اهانت به پیکر آن شخصیت بزرگوار اسلام تأکید کردند: آن‌چه که تلخی این حادثه را مضاعف می‌کند، وجود برخی افراد دارای افکار پلید، متحجر و عقب‌مانده در میان امت اسلامی است که تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های نورانی صدر اسلام را شرک و کفر می‌دانند.

ایشان وجود چنین تفکر خرافی را یک مصیبت برای اسلام و مسلمانان دانستند و افزودند: این افراد کسانی هستند که گذشتگان آن‌ها قبور ائمه اطهار را در بقیع ویران کردند و اگر قیام سراسری مسلمانان بر ضد آنان نبود، مرقد مطهر پیامبر اسلام (ص) را نیز ویران می‌کردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: چنین انسان‌های بداندیش که حضور در مزار بزرگان و طلب رحمت خداوند برای آن‌ها و همچنین طلب رحمت کردن برای خود را شرک می‌پندارند، دارای تفکری باطل و روحیه‌ای پلید هستند؛ شرک آن است که افرادی آلت دست سیاست‌های سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا شوند و با اقدامات خود مسلمانان را غم‌دار کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: این چگونه تفکری است که اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی‌داند، اما احترام به بزرگان را شرک می‌شمارد؟!جریان تکفیری خبیث که از پشتیبانی‌های مالی و غیر مالی برخوردار است، امروز یک مصیبت واقعی برای اسلام به شمار می‌رود.

و اینک بقیع به‌عنوان یک سند زنده، مظلومیت یک هزار و ۴۰۰ ساله شیعیان را به تصویر می‌کشد و شیعیان همچنان چشم انتظار موعود بوده تا غبار غربت از آن رخت بر بندد.

کد خبر 745319

دیگر خبرها

  • کلوپ: شرایط نسبت به بازی با بارسلونا متفاوت است؛ اگر شکست می‌خوریم، باید به زیباترین شکل شکست بخوریم
  • اسرائیلی ها فکر مهاجرت هم نمی توانند بکنند
  • یک پایان بی‌رحمانه: ژاوی فکر اینجا را نکرده بود
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی باید حکمرانی را اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی را در کشور اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی در کشور را اصلاح کند
  • روایت کودک فلسطینی از شکنجه‌های صهیونیست‌ها
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد