Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@16:08:18 GMT

ورود شکارچیان غیرمجاز به جزیره خارکو صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۲۶۷۴

ورود شکارچیان غیرمجاز به جزیره خارکو صحت ندارد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد قلی‌نژاد پنج‌شنبه ۷ فروردین در این رابطه افزود: به دنبال انتشار این خبر مبنی بر ورود افرادی مشکوک به جزیره خارکو که نگرانی علاقه‌مندان به محیط زیست را به دنبال داشته یگان حفاظت محیط زیست جزیره خارگ از محل بازید و با گشت و کنترل این جزیره با همکاری ماموران مرزبانی شواهدی مبنی بر شکار غیرمجاز مشاهده نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جزیره خارکو یکی از زیستگاه‌های ارزشمند کشور و از آثار طبیعی ملی ایران به شمار می‌رود و هر گونه شکار و صید در این جزیره بدون مجوزهای قانونی ممنوع است.

قلی‌نژاد ادامه داد: در این زمینه تذکر و تاکیدهای لازم نیز به صیادان محلی ارائه شده و برای مراقبت بیشتر از همیاران برای پایش جزیره کمک گرفته شده‌است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این استان همیشه در حالت آماده باش بوده و در صورت گزارش هر گونه مورد مشکوکی به محل مراجعه می‌‍کنند همچنین گشت و کنترل جزیره خارکو نیز در روزهای آینده تداوم و تشدید می‌یابد.

وی عنوان کرد: استقرار پاسگاه محیط بانی در جزیره خارکو از اولویت‎های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سالجاری است تا بتوان با استقرار محیط بان در منطقه و همچنین مشارکت صیادان

بومی از هر گونه تخریب، شکار و صید غیر مجاز جلوگیری شود.

جزیره خارکو در خلیج فارس در محدوده آب‌های استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های ارزشمند است که در فهرست آثار طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است و ورود به این جزیره بدون هماهنگی و گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است.

کد خبر 495522 برچسب‌ها استان بوشهر حیوانات - شکار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر حیوانات شکار حفاظت محیط زیست جزیره خارکو استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از گله بزرگ‌ترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی در این جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از چهار رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

وی افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

عشوری با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، تصریح کرد: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط‌بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

وی ادامه داد: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به تابلوی متنوع و چشم‌نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

کد خبر 747472

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز