Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مبشری روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان فارس به همراه بازرسین اتاق اصناف، سازمان صنعت و معدن و تجارات ( صمت ) و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر استان فارس به صورت صبح و بعد از ظهر اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و واحدهای تولیدی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت در این بازرسی ها با عرضه کنندگان و تولید کنندگان اقلام بهداشتی ضروری بوده است، اظهار داشت: به همین منظور  شعب ویژه ای نیز برای رسیدگی به پرونده‌های این صنوف در این طرح در نظر گرفته شده است.

مبشری با بیان اینکه عمده تخلفات شامل احتکار و عدم عرضه کالا و موارد صنفی بوده تاکید کرد: پرونده‌های تشکیل شده برای اثر بخشی هر چه بیشتر، خارج از نوبت و با قاطعیت رسیدگی می شود و برای متخلفین اعمال قانون خواهد شد.

وی افزود: پل ارتباطی ۱۳۵ آماده دریافت شکایات و گزارشات شهروندان است و به شکایات دریافتی از سامانه مذکور بلافاصله رسیدگی خواهد شد.

ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام،  گرانفروشی و مقررات مرتبط با آن را توضیح داده است ، بر اساس این قانون گرانفروشی و عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های  تعیین‌شده توسط مراجع رسمی به‌طور علی‌الحساب یا قطعی و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود تخلف است.

عرضه کالا یا خدمات، کمتر از میزان و مقادیر خریداری‌شده از نظر کمی و کیفی که مبنای تعیین نرخ مراجع رسمی قرار گرفته است نیز کم فروشی و تقلب است .

احتکار  و اختفای کالا نیز تخلف صنفی محسوب می شود و چنانچه سبب اخلال در نظام اقتصادی یا توزیع کالا شود قابلیت تعقیب کیفری دارد و اگر  این عمل به قصد ضربه زدن به نظام یا به قصد مقابله با آن باشد، افساد فی‌الارض محسوب و مرتکب به اعدام محکوم می‌شود.

برچسب‌ها شیراز سازمان تعزیرات حکومتی احتکار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز سازمان تعزیرات حکومتی احتکار فارس شیراز سازمان تعزیرات حکومتی احتکار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مرضیه یونسی افزود: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و ۸۰۰ عدد دستمال جادویی و ۵۲۸ ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او تأکید کرد: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۲میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی قاچاقچی شکر
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردی قاچاقچی کالا در لرستان
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد
  • قاچاقچی دام زنده ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان