Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله یگانه شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان برای مقابله با ویروس کرونا افزود: با شیوع بیماری کرونا مسؤولیت کمیته ضد عفونی و تدفین جان باختگان و حتی سازمان آرامستان ها و بهشت زهرا به شهرداری سپرده شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس، طی ماه‌های پایان سال گذشته و با مصوبه شورای تامین استان نسبت به تعطیلی مزارهای بالا و پایین شهر زنجان اقدام شد که هم اکنون تدفین اموات به ویژه کرونایی ها در بهشت زهرای شهر زنجان با دستور ابلاغی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: از ابتدای آغاز شیوع بیماری کرونا برحسب تکالیف ذاتی و قانونی کمیته های مختلف به  شهرداری واگذار شد که  از جمله آن  می توان به بحث ضد عفونی کردن شهر و معابر اشاره کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه ستاد کرونای استان شهرداری و شهرداری های مناطق، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز نسبت به ضد عفونی کردن شهر به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس و تاکسی ها اقدام کردند و علاوه بر آن اماکن عمومی مانند سازمان آرامستان ها و پارک های سطح شهر، میادین میوه و تره بار و ترمینال را نیز مورد توجه قرار گرفت.  

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس اکیپ های شهرداری شب هنگام در قالب تیم ها و تجهیزات بکارگیری مواد ضدعفونی کننده به مراکز یاد شده مراجعه و نسبت به این کار اقدام می کنند و در این میان اقشار مختلف نیز با تشکل پویش های مردمی دستگاه های اجرایی دیگری را طی یک ماه گذشته در انجام بهینه این کار یاری کرده اند.

وی اضافه کرد: برای محافظت از نیروهای شهرداری نیز به عنوان یکی از ارگان های پشتیبانی در بحث بیماری کرونا، در امور شهری نیز به بخش هایی از قبیل پسماند و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه ای شده بطوری که اقلام مورد نیاز همانند دستکش، ماسک و ژل ضد عفونی کنده برای تمام شاغلان شب کار تهیه شده است.

یگانه افزود: متاسفانه شهروندان پس از استفاده از اقلام پیشگیرانه بیماری کرونا در سطح شهر به ویژه در پمپ بنزین آنها را رها می کنند که علاوه بر جمع آوری و زحمت مضاعف به پاکبانان شهری  این عمل می تواند منشاء گسترش ویروس باشد و در این راستا از مردم درخواست می شود، پس از استفاده از این اقلام آنها را به سطل زباله درب دار انداخته و یا در صورت عدم دسترسی در نایلون در بسته قرار دهند و در نزدیکترین محل جمع آوری زباله بیندازند.

وی با اشاره به وضعیت نقاهتگاه های شهری نیز گفت: تا کنون ظرفیت بیمارستانی زنجان تکمیل نشده و مورد ارجاعی نیز به نقاهتگاهی انجام نگرفته، هر چند این موضوع به منزله خبری خوب بوده، اما باید عموم شهروندان با جدی گرفتن کرونا به قطع زنجیره این بیماری کمک کنند.

شهردار زنجان ادامه داد: شهرداری نیز در بحث نقاهتگاه ها چهار هزار ملافه را آماده و برای دوخت به خیرین واگذار کرده که علاوه بر آن یک هزارو ۵۰۰ تخته پتو ، ۲۰۰ تشک، و در صورت نیاز بحث اقلام مورد نیاز برای تهیه مواد غذایی بهبود یافتگان را در مدت یک هفته در اختیار علوم پزشکی قرار داده که در صورت نیاز استفاده خواهد شد.

یگانه افزود: انتظار همه مسؤولان استانی از شهروندان  این است که برای قطع زنجیره بیماری در خانه بمانند و با رعایت نکات پیشگیرانه در کنترل بیماری تاثیر گذار باشند که این مهم می تواند به کاهش شمار مبتلایان منتهی شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا در استان روز طبیعت ( ۱۳ فروردین ) در تمامی بوستان ها و پارک های شهر اجازه ورود به هیچ شهروندی داده نخواهد شد و از عموم مردم درخواست می شود به توصیه های یاد شده توجه کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تاکسی حمل و نقل عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میادین میوه و تره بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیماری کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد

به گزارش جام جم آنلاین البرز، محمد گودرزی در نخستین جلسه کمیته درآمدی شهرداری مطرح کرد: نگاه توسعه‌ای به شهر گلسار در اولویت اجرای برنامه‌ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: در سال جاری نگاه اجرایی باید به سوی نگاه توسعه‌ای شهر تغییر باید و این نیازمند تلاش مجموعه همکاران است.
شهردار گلسار بر برنامه ریزی و زمان بندی پیرامون درآمد‌های پایدار تاکید کرد و ادامه داد: تشکیل جلسه‌ها باید به صورت مستمر باشد؛ زیرا مردم از خادمین خود در شهرداری انتظار ارائه خدمات دارند که این مهم در گروی ایجاد درآمد و درنتیجه ارائه خدمات مطلوب به مردم است.
پیش از سخنان شهردار رضا کمرروستا مسئول درآمد شهرداری گلسار و دبیر جلسه در سخنانی از اقدامات و تلاش‌های اعضای کمیته درآمد در وصول مطالبات و ایجاد منابع درآمدی در گذشته قدردانی کرد و ادامه داد: برخی از واحد‌ها نیازمند تلاش مضاعف تری هستند و راهکار‌های افزایش درآمد در سال جدید نیازمند تلاش و تعامل بیشتر واحد‌ها می‌باشد.

دیگر خبرها

  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم