Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@14:49:08 GMT

طرح پانجیا در استان زنجان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۰۳۷

طرح پانجیا در استان زنجان اجرا می‌شود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  سردار رحیم جهانبخش، با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اطلاع‌رسانی و هشدار به عموم در خصوص ریسک خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی، شناسایی وب سایت‌های غیرقانونی در حوزه داروهای غیرمجاز و مسدودسازی تراکنش‌ها و سیستم‌های پرداخت مورد استفاده مجرمان در این حوزه، مقابله با شبکه‌ها و جلوگیری از اقدامات مجرمانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان موصوف با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با اجرای طرح عملیاتی پانجیا، پلیس فتا استان زنجان تعداد ۲۵۰ مورد تارنمای مجرمانه را شناسایی و در این راستا ۴۵ فقره پرونده برای تارنماهای مجرمانه فعال در این استان تشکیل شد.

سردار جهانبخش ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی مقدار زیادی انواع دارو، اقلام و مواد بهداشتی غیر مجاز از قبیل ماسک و محلول های ضدعفونی کننده کشف و نسبت به مسدود سازی تارنماها و صفحات مجرمانه نیز اقدام شد.

وی افزود: تعدادی تارنماهای مجرمانه جهت اقدامات عملیاتی به پلیس فتا سایر استان‌ها ارسال و عمده‌ترین اقلام کشف شده در استان نیز انواع مواد ضدعفونی‌کننده الکلی، ماسک، دستکش و انواع مکمل های ورزشی فاقد مجوز بهداشت و یا خارج از چرخه توزیع دانشگاه علوم پزشکی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر عزم پلیس فتا بر مبارزه قاطع با کلاهبرداران و سود جویان فضای مجازی در بحث تبلیغ و فروش دارو و محصولات بهداشتی از شهروندان خواست اقلام مورد نیاز داروئی و بهداشتی را از طریق دارو خانه ها و مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهیه کنند.

سردار جهانبخش افزود: عموم مردم می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن‌های فوریت ۱۱۰  و ۲۱۸۲۱۴۴۹ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند تا اقدمان قانونی از سوی پلیس به عمل آید.

کد خبر 495531 برچسب‌ها پلیس فتا استان زنجان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا استان زنجان استان زنجان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیما حلاج با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت کند؛ اظهار کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره  افزایش استفاده از رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

وی بیان کرد: وقتی رژلب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژلب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار  اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود