Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:56:19 GMT

تردد در جاده های کهگیلویه وبویراحمد ۴۶ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۰۷۴

تردد در جاده های کهگیلویه وبویراحمد ۴۶ درصد کاهش یافت

سردار مهدی انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس پایش روزانه توسط پلیس راه استان میانگین ورود و تردد روزانه خودرو در سطح جاده های برون شهری استان حدود ۲۰۰ مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بدون شک و با توجه به ضرورت جلوگیری از گسترش و انتقال ویروس کرونا و تمهیدات و تدابیر شدید تری ظرف روزهای آینده در محورهای ارتباطی و جاده های ورودی استان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تدابیر و سخت گیری های پلیس راه و نیروهای امنیتی و انتظامی را تنها در راستای حفظ سلامتی شهروندان و رهایی از این ویروس منحوس دانست و تصریح کرد: هرچه همراهی و مشارکت مردم در امر مقابله و کنترل این بیماری بیشتر باشد خروجی اقدام ها و ماموریت های پلیس و سایر دست اندرکاران و متولیان امر در بخش های مختلف نیز تاثیرگذارتر خواهد بود.

کاهش ۶۷درصد تصادفات در جاده های کهگیلویه وبویراحمد

وی یاداور شد: اجرای محدودیت های ترافیکی و کنترل مبادی ورودی در جاده های استان و همچنین هشدارهای مسئولان امر برای در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای غیرضرور علاوه بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا منافع دیگری نیز برای کاهش تصادفات وحفظ جان مردم در برداشته است.

سردار انصاری تصریح کرد: با اجرای اقدام های کنترلی و عدم انجام سفرهای نوروزی از سوی مردم حدود ۶۷ درصد میزان تصادفات در ایام تعطیلات نوروز امسال (۲۵ اسفند ۹۸ تاکنون) نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی یادآور شد: در زمینه تصادفات منجر به فوت نیز کاهش حدود ۷۵ درصد داشته است.

وی با اشاره به طرح جامع مقابله ای و پیشگیرانه در مقابل بیماری کرونا از سوی نیروی انتظامی نیز گفت: سخت گیری ها به مراتب از روزهای آینده شدید تر خواهد شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: کنترل وسخت گیری های پلیس راه حتی برای روز طبیعت ( ۱۳ بدر) با توجه به دستورات و تمهیدات لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز با همین حدت و شدت انجام می شود.

وی تصریح کرد: هر خودرویی اعم از پلاک بومی و غیربومی که در روز طبیعت اقدام به ایجاد ترافیک در هر یک از مسیرهای ورودی و یا جاده ها اصلی و یا فرعی استان کند بدون شک با اقدامات پلیسی اعم از جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

شناسایی و برخورد با شایعه سازان کرونایی

سردار انصاری با اشاره به بروز شایعات کرونایی و افرادی که در شبکه های مجازی و اجتماعی و یا رسانه های محلی اقدام به دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی و ایجاد یاس در میان مردم می کردند، گفت: تاکنون ۳۶ نفر در این راستا شناسایی که ۱۱ نفر از آنها در استان کهگیلویه وبویراحمد بودند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی گفت: مابقی نیز که مربوط به سایر استان ها بود با شناسایی عوامل به مقامات انتظامی و قضایی پرونده آنها به استان های مربوطه ارجاع داده شد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر دیروز چهارشنبه (ششم فروردین) در کهگیلویه وبویراحمد ۹۶ نفر و جان باختگان این بیماری نیز پنج نفر گزارش شده است.


 

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد تصادفات جاده ای انتظامی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد تصادفات جاده ای انتظامی بهداشت و سلامت ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد تصادفات جاده ای انتظامی بهداشت و سلامت کهگیلویه وبویراحمد ویروس کرونا جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳

تین نیوز

​رییس پلیس راهور فراجا از کاهش حدود ۹.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدوارم که که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

حسینی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سال های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر در سال گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند. بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد یاد کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد