Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا طرح ۲ تریلیون دلاری با هدف کمک به کارگران بیکار و صنایعی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرد و میلیاردها دلار برای خریداقلام مورد نیاز پزشکی اختصاص داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز به دنبال بحث های گسترده، سنای آمریکا که اعضایش عمیقا دچار اختلاف شدید بودند در نهایت این طرح را به اتفاق آرا (۹۶ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف) تصویب کرد و این بسته بزرگ محرک اقتصادی را برای تصویب برای مجلس نمایندگان ارسال کرد که در روزهای آتی درباره آن رای گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری سی ان بی سی با اشاره به تصویب این طرح در چهارشنبه شب (به وقت محلی آمریکا) گزارش داد انتظار می رود این طرح تا روز جمعه در مجلس نمایندگان تصویب شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که مشاوران ارشدش در مذاکره بر سر این طرح دو حزبی رایزنی کرده اند، وعده داده به محض این که این طرح به دست او برسد آن را امضا خواهد کرد.

این بزرگترین طرح محرک اقتصادی است که در کنگره آمریکا به تصویب می رسد و شامل ۵۰۰ میلیارد دلار کمک به صنایع آسیب دیده و پرداخت ۳ هزار دلار به میلیون ها خانواده آمریکایی است.

هدف از این بسته محرک اقتصادی تزریق نقدینگی به اقتصاد کشور به منظور جلوگیری از تاثیر بیماری همه گیری است که تاکنون باعث مرگ بیش از ۹۰۰ نفر در ایالات متحده و مبتلا کردن دستکم ۶۰ هزار نفر شده است.

مشاوران ارشد ترامپ و سناتورهای ارشد هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا گفته اند که بعد از ۵ روز مذاکره در نهایت در روز چهارشنبه درباره بسته محرک اقتصادی بی سابقه در این کشور توافق کردند.

شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داده بود: سرانجام کاخ سفید و مجلس سنا بر سر تصویب بسته کمک های مالی دو تریلیون دلاری که هنوز جزئیات کامل آن منتشر نشده است، به توافق دست یافتند.

این شبکه خبری نوشت: در پی شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مذاکرات از ۲۷ اسفند ۹۸ (۱۷ مارس) بین کاخ سفید و مجلس سنا بی وقفه در جریان بود که سرانجام مورد توافق قرار گرفت. اکنون با حصول توافق باید در انتظار جزئیات این بسته کمک های مالی که در تاریخ کنگره بی سابقه بوده است، ماند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داریی آمریکا درباره این بسته کمک های مالی ۲ تریلیون دلاری گفته بود که کاخ‌سفید طرحی برای مشکلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا درنظر دارد که ارسال چک هایی به منظور کمک نقدی برای شهروندان آمریکایی است که در صورت نهایی شدن این بودجه دولت فدرال قصد دارد، چک‌های حمایتی را از طریق پست برای همه آمریکایی‌ها ارسال کند.

دونالد ترامپ که در ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا خطر آن را برای شهروندان آمریکایی ناچیز خوانده بود، با شدت یافتن مبتلایان به ویروس کرونا که تمامی جنبه های اقتصادی، سیاسی، بهداشتی این کشور را در برگرفت، با شرایط پیچیده و بغرنجی مواجه شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0031Ri

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سنای آمریکا کرونا تریلیون دلاری محرک اقتصادی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی

مجلس سنای آمریکا به تصویب مجدد برنامه نظارت خارجی رأی مثبت داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس سنای آمریکا به تصویب مجدد برنامه نظارت خارجی بحث‌برانگیز تا پیش از پایان مهلت زمانی انقضای این برنامه، رأی مثبت داد.

تصویب مجدد این برنامه، آنچه را که طرفدارانش فاکتور اصلی جمع‌آوری اطلاعات خارجی می‌دانند، تأیید می‌کند.

در همین راستا سناتور چاک شومر رئیس اکثریت سنا دراین‌باره گفت: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان گردهم آمده کار درستی برای امنیت کشور انجام دادند. ما نباید اجازه دهیم این برنامه منقضی شود، انقضای این برنامه خطرناک خواهد بود، این بخش مهمی از امنیت ملی ماست تا اقدامات تروریستی، قاچاق مواد مخدر و افراط‌گرایی خشن را متوقف کنیم.

چند روز پیش مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اصلاح قدرت‌های نظارتی بدون ضمانت کشور را برای تصویب به سنا فرستاد.

این رأی‌گیری در حالی انجام شد که الزامی در کنگره درباره اصلاح این قانون به وجود آمد که شرط ضمانت‌نامه را به بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، می‌افزاید. این لایحه پیشتر 3 مرتبه در 5 ماه گذشته توسط کنگره مسدود شده بود.

براساس بخش 702 این قانون، آژانس‌های اطلاعاتی کشور، تنها امکان جاسوسی و نظارت بر شهروندان غیرآمریکایی را داشتند که خارج از کشور زندگی می‌کنند، اما با افزوده شدن این شرط، دولت می‌تواند ارتباطات آمریکایی‌هایی را که در تماس با خارجی‌های تحت نظارت هستند، کنترل و فعالیت‌های آنان را رصد کند.

در حالی که افراد ذی‌نفع این ضمانت‌نامه معتقدند این کار برای حمایت از متمم چهارم قانون اساسی آمریکا ضروری است، مخالفان لایحه اعلام کردند این کار به‌لحاظ قانونی لازم نیست و لایحه را پیچیده می‌کند و از اجرای قانون براساس اطلاعات در زمان درست، جلوگیری می‌کند.

براساس این لایحه، بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی برای دو سال دیگر تمدید می‌شود، و شامل برخی اصلاحات در این برنامه از جمله غربالگری مؤثر تعداد کارکنانی است که می‌توانند استفاده از پایگاه داده 702 را برای تحقیق درباره اطلاعات مرتبط با یک فرد آمریکایی تأیید کنند. در زمان حاضر چنین تحقیقاتی با دقت بیشتری انجام می‌شود.

در همین حال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: این قانون یکی از حیاتی‌ترین ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات در آمریکاست و جو بایدن به‌سرعت آن را امضا خواهد کرد تا اجرایی شود.

کاخ سفید، رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی و قانون‌گذاران ارشد کمیته اطلاعاتی کنگره خاطرنشان کردند عدم تصویب دوباره این برنامه می‌تواند اثرات مخرب احتمالی داشته باشد.

لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • تصویب بسته‌ کمک مالی برای اسرائیل و اوکراین در کنگره آمریکا
  • موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل
  • تصویب کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل در مجلس نمایندگان
  • مجلس نمایندگان آمریکا کمک به اوکراین را تصویب کرد