Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@09:24:53 GMT

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی به راه ها بر اثر وقوع سیل

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۳۶۱

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت مردم سیل‌زده گفت: طبق آخرین آمار‌ها در استان هرمزگان روز گذشته ۳۵ راه روستایی مسدود بود که امروز به ۱۷ راه روستایی رسیده است و با همکاری اکیپ‌های راهداری توانستیم راه‌های روستایی مسدود شده را کاهش دهیم.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: در این ۱۷ راه روستایی ۷۸ روستا قرار دارد که بیشترین آن مربوط به بندر جاسک و بشاگرد و بخش مرکزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری سازمان راهداری اظهار کرد: امکان بازگشایی این ۱۷ راه روستایی به دلیل جاری بودن آب و لجنی بودن برخی از مسیر‌ها از طریق ماشین آلات نبوده است بنابراین به محض فروکش کردن آب امکان بازگشایی این راه‌های مسدود شده هم وجود خواهد داشت.

اکبری توضیح داد: احتمال می‌رود به زودی میزان جریان آب کاهش یابد و بتوانیم این راه‌های روستایی مسدود شده را باز کنیم.

معاون راهداری با اشاره به اینکه امروز اخطاریه‌ای از سازمان هواشناسی در رابطه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور صادر شده است، گفت: طبق این اطلاعیه سامانه بارش شدید همراه با رعد و برق در استان‌های کردستان، کرمانشاه، شمال فارس و کرمان وجود خواهد داشت و سامانه بارشی هم در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان و مرکزی تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و همچنین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شمال فارس و خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری شاهد بیشترین حجم بارش باران خواهد بود البته در استان چهارمحال و بختیاری خوزستان و لرستان اعلام شده که میزان بارش باران ۴۰ تا ۸۰ میلی متر خواهد بود.

او افزود: همین موضوع زمینه‌ساز سیل در این مناطق خواهد بود و سازمان راهداری اخطاریه را به تمامی استان‌ها ابلاغ کرده و با توجه به این که در اطلاعیه‌های قبلی حداکثر میزان باران را ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر اعلام کرده بودند، اما در این مناطق میزان بارش بیش از ۴۰ میلیمتر بود بنابراین احتمال می‌رود در سامانه بارشی جدید شاهد بارش تا ۱۴۰ میلیون هم باشیم.

اکبری بیان کرد: احتمال وقوع سیل در استان‌های کرمان، لرستان و خوزستان وجود دارد و به همین دلیل اکیپ‌های راهداری در این مناطق آماده خواهند بود.

معاون سازمان راهداری اظهار کرد: در جنوب کرمان هم تنها دو راه فرعی مسدود مانده و ما توانستیم تمامی راه‌های روستایی را باز کنیم البته این دو راه فرعی مسدود شده به دلیل آنکه جریان آب همچنان وجود دارد مسدود است، اما قابلیت تردد توسط مردمان محلی در این مناطق وجود دارد.

او با اشاره به اینکه محموله لوله خریداری شده امروز به جنوب کرمان می‌رسد، گفت: به محض رسیدن محوله لوله کار لوله‌گذاری را آغاز می‌کنیم و امکان تردد راحت خواهد شد.

اکبری توضیح داد: در ایرانشهر هم راه روستایی مسدود شده است و به ۱۲۳ راه رسیده که قرار است به ۵۰ روستا کاهش یابد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه دراین ۵۰ مسیر رودخانه قرار دارد بنابراین امکان بازگشایی مسیر بدوت فروکش کردن آب وجود ندارد.

معاون راهداری تاکید کرد: در ایرانشهر و جنوب سیستان و بلوچستان دیروز ۳۵۰ روستایی مسدود بود که امروز به ۱۳۷ راه روستایی رسیده و طبق قولی که مسئولان راهداری این مناطق به ما داده‌اند قرار است راه روستایی مسدود شده به ۷۰ روستا برسد.

اکبری توضیح داد: میزان خسارتی که به مناطق سیل‌زده شده است ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که تا پایان فروردین همزمان با پرداخت هزینه‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه کار بازسازی مسیر‌ها را انجام می‌دهیم.

اکبری ادامه داد: ۱۵۰ اکیپ بازسازی در مناطق سیل زده از جمله جنوب کرمان، ایرانشهر و هرمزگان قرار دارند و ۱۴۶ پروژه ویژه راهداری فعال در کشور وجود دارد، ۷۰۰ کارگاه فعال و یا در حال آماده‌سازی هستند که در مجموعه ۱۰۰۰ کارگاه و اکیپ راهداری در کشور هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

اکبری افزود: بلافاصله بعد از وقوع سیل طراحی پل کهنوج به سمت بندر عباس را به شرکت مشاور ابلاغ کردیم، همچنین در ایرانشهر هم طبق دستوری که ارائه شده کار طراحی پل را به شرکت مشاور ارائه کرده‌ایم. بنابراین برخی از نقاط کار بازسازی‌شان آغاز شده و برخی از نقاط هم بعد از فروکش کردن آب و پرداخت هزینه‌ها کار بازسازی‌شان آغاز می‌شود.

معاون راهداری درباره مسدود شدن برخی از محور‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا هم گفت: تنها مسیر خلخال به اسالم توسط دادستانی مسدود شده و با توجه به آن که این مسیر توریستی بوده و در آن رستوران‌های بسیار زیادی قرار داشته‌اند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این محور مسدود شده، اما راهداری هیچ محوری را مسدود نکرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مناطق سیل زده وقوع سیل رضا اکبری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای روستایی مسدود شده سازمان راهداری معاون راهداری سامانه بارش راه روستایی استان ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور رودبارجنوب - ایرانشهر همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری جنوبی استان کرمان با بیان اینکه محور رودبارجنوب - ایرانشهر مسدود است، گفت: محور ایرانشهر - بم جایگزین این محور است و تردد در آن جریان دارد. - اخبار استانها -

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از نیروهای ارتش مستقر در استان کرمان با ماشین‌آلات خود در کنار ما حضور دارند و در بحث جابه‌جایی ماشین‌آلات و بازگشایی محورها کمک ما هستند و شاهد بودیم که ارتش همیشه و در همه صحنه‌ها پای کار مردم بوده است.

وی با بیان اینکه به محض صادر شدن هشدار سطح قرمز هواشناسی در جنوب استان کرمان اقدامات پیشگیرانه در این منطقه آغاز شده است، ادامه داد: با آغاز بارندگی‌ها نیز اکیپ‌های راهداری ما با 148 دستگاه ماشین‌آلات راهداری به همراه 150 نفر نیروی راهدار در مناطقی که احساس می‌شد مستعد آسیب است، مستقر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوبی استان کرمان بیان کرد: روز گذشته با توجه با اینکه حجم بارندگی‌ها نسبت به امروز کمتر و از سوی دیگر زمین تشنه بود، روان‌آب زیادی نداشتیم و هنوز نمی‌توانستیم میزان خسارات را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ساعات اولیه صبح امروز که همکاران ما به راه‌های مواصلاتی اعزام شدند شاهد وارد شدن خساراتی به بخشی از محورهای جنوب استان هستیم، گفت: در حال حاضر عملیات بازگشایی محورها در حال انجام است.

محمودی با بیان اینکه خوشبختانه میزان خسارت‌ها با اندازه‌ای نبوده که اختلالی در کار مردم ایجاد شود، افزود: طبیعتاً در راه‌های روستایی خاکی به دلیل جاری شدن روان‌آب‌ها انسدادهای موقتی را داریم که همکاران ما آمادگی کامل برای بازگشایی این راه‌ها را دارند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌های اصلی در جنوب استان کرمان، بیان کرد: دو محور اصلی ما در بارندگی‌های اخیر مسدود شده است که این انسداد نه با دلیل وارد شدن خسارت، بلکه به دلیل جاری شدن روان‌آب بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوبی استان کرمان با بیان اینکه محور رودبار جنوب - ایرانشهر و کهنوج - رودبار جنوب در جنوب استان کرمان مسدود شد، گفت: با تلاش همکاران ما محور کهنوج - رودبار جنوب امروز بازگشایی شد، اما محور رودبارجنوب - ایرانشهر هنوز مسدود است، اما محور ایرانشهر - بم جایگزین آن است و تردد در آن جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا فردا در جنوب استان کرمان ادامه دارد، بیان کرد: از مردم درخواست دارم از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت حتما آخرین وضعیت جوی و راه‌ها را از سامانه 141 جویا شوند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • محور رودبارجنوب - ایرانشهر همچنان مسدود است
  • مسدودی ۳ محور در جنوب استان کرمان