Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون بیش از ۴۷۱ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با افزایش ۱۳ هزار و ۶۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته رکورددار است.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer"، تا این لحظه 471 هزار و 576 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد 21 هزار و 297 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع کل مبتلایان تاکنون تعداد 114 هزار و 694 مبتلا در جهان بهبود یافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

بیشتر بخوانید: تلفات اعلامی آمریکا از ۱۰۰۰ نفر بیشتر شد آخرین آمار از تعداد مبتلایان به کرونا در اراضی اشغالی

کشور چین به‌عنوان مبدأ شیوع این ویروس با 81 هزار و 285 مبتلا در رده نخست جهان قرار دارد؛ بعد از آن کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه در این آمار، رکوردزنی آمریکا در افزایش تعداد مبتلایان روزانه است؛ این کشور با افزایش 13 هزار و 605 مبتلا در 24 ساعت گذشته به مجموع 68 هزار و 472 مبتلا رسیده است؛ همچنین تعداد کشته های این کشور به یک هزار و 32 نفر رسیده است.

بعد از کشور آمریکا، اسپانیا بیشترین تعداد افزایش روزانه را داشته است؛ این کشور با افزایش 7 هزار و 457 مبتلا در 24 ساعت گذشته، در مجموع 49 هزار و 515 مبتلا دارد؛ همچنین از لحاظ کشته‌شدگان بعد از ایتالیا در رده دوم قرار دارد؛ 3 هزار و 674 نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا با 7 هزار و 503 کشته، بیشترین آمار قربانیان کرونا را در جهان دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید آمریکا ویروس کرونا اسپانیا ایتالیا چین آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش ۲۲ درصدی حوادث ناشی از غرق شدگی در فروردین ماه امسال خبر داد و از مردم خواست که با رعایت نکات ایمنی از افزایش این آمار در ادامه سال‌جاری جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر در تشریح آمار مربوط به حوادث غرق شدگی در کشور گفت: در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۱۱۸ نفر در حوادث مرتبط با غرق شدگی دچار حادثه شدند که این آمار در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته از افزایش ۲۲ درصدی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه ۶۴ نفر از این ۱۱۸ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: آمار فوتی‌ها نیز حاکی از افزایشی دو درصدی در مقایسه با سال قبل است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان را نیز ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: شمار مصدومان ناشی از حوادث غرق‌شدگی نیز رشد ۵۹ درصدی در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد.

میعادفر درباره استان‌های دارای بیشترین موارد فوتی نیز گفت:‌استان فارس با ۱۱ و استان اصفهان با هفت مورد دارای بیشترین موارد فوت به دلیل غرق‌شدگی در فروردین ماه امسال بودند. این موضوع نشان می‌دهد که آمار غرق‌شدگی ارتباطی با مجاورت با دریا و ... ندارد و لازم است که مردم اصول ایمنی را در این مورد رعایت کنند.

به گفته وی بیشترین موارد مصدومیت ناشی از غرق‌شدگی نیز در استان‌های بوشهر با ۱۵ مورد مصدوم و هرمزگان با هشت مورد مصدوم است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به مردم هشدار داد که با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از شنا کردن در استخرها و کانال‌های کشاورزی و ... از جان خود و اطرافیانشان مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود