Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدی با اشاره به اجرای طرح پیک امید مجازی، گفت: تاکنون ۴۰۰ محتوای فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور ارتباط با کودکان در زمان تعطیلات تولید شده است.

«طاهره حمیدی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به تولید و ارائه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان در قالب طرح «پیک امید مجازی»، گفت: با توجه به تعطیلی موقت فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور پیشگری از شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های کانون در بستر فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی برای کودکان و نوجوانان استان ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ محتوای فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تولید شده است، افزود: این برنامه ها در قالب پیام رسان‌های داخلی «سروش» و «بله» به آدرس kpfkh_jonobi@ برای  استفاده کودکان ونوجوانان به صورت روزانه در دسترس است.

 

حمیدی بیان کرد: ساخت کاردستی در خانه، اوریگامی، آموزش بازی در خانه، تولید قصه‌های  کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای تا دو دقیقه‌ای، اجرای برنامه‌های شعرخوانی، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و ... از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که توسط مربیان کانون تولید و از طریق فضای مجازی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir به‌ همین منظور راه‌اندازی شده است، افزود: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به این پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی فایل‌های آموزشی تهیه‌ شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون را در زمینه‌هایی مانند کاردستی، اریگامی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، معرفی کتاب و... مشاهده کنند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از انتشار فایل تصویری و صوتی برخی از کتاب‌های کانون با قابلیت ذخیره‌سازی(دانلود) برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون استان می توانند در مهرواره فرهنگی و ادبی «صبح عافیت» شرکت کنند و با همراهی مربیان خود آثار هنری  زیبایی از قبیل نمایش عروسکی و پویانمایی تولید و جهت ارایه به سایر کودکان ونوجوانان استان از طریق فضای مجازی به اداره کل کانون ارسال کنند.

 

حمیدی هدف از برگزاری مهرواره فرهنگی و ادبی «صبح عافیت» را پرکردن اوقات فراغت، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و همچنین تقویت حس امید در کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

 

به گفته وی این مسابقات با موضوعات آرامش، امید، نشاط و آینده‌ی خوب و در بخش‌های ادبی شامل خاطره نویسی و شرح حال نویسی، شعر، داستان و قطعه ادبی، دربخش هنری، عکس امید «امید در خانه ما» و در بخش فرهنگی، قصه گویی و تولید کارت تبریک نوروز برای رده های سنی کودک و نوجوان (۶ تا ۱۸ سال) تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تاکید کرد: علاقمندان شرکت در این مهرواره می توانند آثار خود را تا ۲۰ فروردین ماه در بستر پیام رسان‌های سروش و بله به شماره ۰۹۱۵۵۶۲۵۳۸۶ ارسال و همچنین با عضویت در کانال‌های کانون استان خراسان جنوبی به آدرس kpfkh_jonobi@در فضای مجازی ضمن کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از برنامه‌های تولیدی کانون نیز استفاده کنند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیک امید مجازی شیوع کرونا تولید محتوا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوجوانان استان خراسان جنوبی هنری و ادبی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از حمایت از تولید آثار نویسندگان بومی در ادبیات کودک و نوجوان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا داوری، شامگاه دوشنبه، در آیین رونمایی از دو کتاب‌ شعر کودک در لرستان، گفت: کتاب‌های شعر کودک مهمان کوچه گردآوری و تدوین اسماعیل الله‌دادی و مامان من باباست به قلم نسترن حاتمی رونمایی شد.

او با قدردانی از مجموعۀ حوزه هنری به‌دلیل نگاه ویژه به حوزه کودک و نوجوان، اضافه کرد: این حوزه در لرستان مغفول مانده‌ است.

رونمایی از 26 عنوان کتاب "ایثار و شهادت" در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان اینکه بزرگان حوزۀ کودک و نوجوان در این استان ناشناخته مانده‌اند، یادآور شد: برگزاری جلسات رونمایی کتاب به معرفی فعالان این عرصه کمک می‌کند.

داوری اعلام کرد: تولید آثار نویسندگان بومی در ادبیات کودک و نوجوان و حمایت از این آثار از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم ادبیات کودک و نوجوان با حمایت‌های مسئولان و مشارکت‌های دستگاه‌های فرهنگی به جایگاه اصلی خود در این استان برسد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌