Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون بیش از ۴۷۱هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با افزایش ۱۳هزار و ۶۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته رکورددار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer"، تا این لحظه 471 هزار و 576 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد 21 هزار و 297 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع کل مبتلایان تاکنون تعداد 114 هزار و 694 مبتلا در جهان بهبود یافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

کشور چین به‌عنوان مبدأ شیوع این ویروس با 81 هزار و 285 مبتلا در رده نخست جهان قرار دارد؛ بعد از آن کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه در این آمار، رکوردزنی آمریکا در افزایش تعداد مبتلایان روزانه است؛ این کشور با افزایش 13 هزار و 605 مبتلا در 24 ساعت گذشته به مجموع 68 هزار و 472 مبتلا رسیده است؛ همچنین تعداد کشته‌های این کشور به یک‌هزار و 32 نفر رسیده است.

بعد از کشور آمریکا، اسپانیا بیشترین تعداد افزایش روزانه را داشته است؛ این کشور با افزایش 7 هزار و 457 مبتلا در 24 ساعت گذشته، در مجموع 49 هزار و 515 مبتلا دارد؛ همچنین از لحاظ کشته‌شدگان بعد از ایتالیا در رده دوم قرار دارد؛ 3 هزار و 674 نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا با 7 هزار و 503 کشته، بیشترین آمار قربانیان کرونا را در جهان دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال

طبق برآورد ها ۸۳ درصد کودکان خیابان از اتباع هستند که بین آنها فراوانی افغانستانی‌ها بیشتر است و بیش از ۶۰ درصد از آنها اتباع غیرمجاز هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند نبود نظارت کافی بر انبوه اتباع غیرمجاز و اینکه آنها به طور عمده از اقشار پایین هستند، بر شمار کودکان کار افزوده است. این اتباع اعتقادی به دوره کودکی ندارند و این فرهنگ بین آنها رایج است که فرزند از کودکی باید برای خانواده درآمد کسب کند. از سوی دیگر داشتن فرزند زیاد بین اتباع خارجی سبب‌شده نتوانند مخارج روزانه خود را تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴۴ یا ۴۵ درصد از کودکان کار با بُعد خانوار بین ۴ تا ۶ نفر هستند. ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی در کشور متولی احقاق حقوق کودکان هستند اما رویکرد نادرست یا ترک فعل آنها سبب شده ساماندهی کودکان کار تا به این اندازه طولانی شده و ۲۰ سال به درازا کشیده است؛ طرح‌های جمع‌آوری یا ساماندهی کودکان تاکنون موفق عمل نکرده‌اند زیرا برخورد هدفمندی با کودکان اتباع و خانواده‌های آنها صورت نمی‌گیرد.

به گفته «آرزو فتحی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و باز توانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر از کودکان کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه، خدمات متنوع این سازمان را دریافت می‌کنند. ۶۳ مرکز نگهداری روزانه و ۲۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹