Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان با بیان اینکه طرح پایش مراتع و مزارع استان از پاییز پارسال برای شناسایی آفت ملخ آغاز و تاکنون ۲۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های گرمسیری استان در برابر این آفت با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است گفت: تاکنون ۱۴هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع و مراتع در گچساران، چهار هزار و ۵۰۰ هکتار در باشت، هزار و ۸۰۰ هکتار در بهمئی ،دو هزار هکتار در کهگیلویه و هزار و ۵۰۰ هکتار در لنده پایش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پاییز امسال مناطق بی بی حکیمه، لیشتر، امامزاده جعفر، سرابننیز و پشتکوه از مهمترین مناطق پایش شده است. او بیان کرد: در این مدت هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است. او گفت: اولویت ردیابی و پایش در مراتع و مزارعی است که در بهار و تابستان پارسال آفت ملخ مشاهده شده است. او با اشاره به ورود آفت ملخ به برخی استان های کشور افزود: سازمان حفظ نباتات نسبت حمله آفت ملخ به مزارع و مراتع استان اخطار داده و ضروری است که بهره برداران در صورت مشاهده این آفت به نزدیکترین مدیریت جهاد کشاورزی محل زندگی خود گزارش دهند. او بیان کرد:هم اکنون ۱۲۰ نفر در حال انجام عملیات پایش و ردیابی آفت ملخ در مراتع مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد هستند. او گفت:  اعتبار اولیه،دستگاه های سم پاشی و سم مورد نیاز برای مبارزه با ملخ های صحرایی در استان تامین شده است. او افزود: عملیات سم پاشی و مبارزه با ملخ صحرایی در سال گذشته در ۱۱هزارو ۵۰۰ هکتار از مراتع، اراضی و باغ های این استان با موفقیت اجرا شد. او بیان کرد افزود: ستاد مبارزه با ملخ های صحرایی در هشت شهرستان استان  تشکیل شده است. او گفت: پارسال کار پایش ملخ های صحرایی در  ۱۲۵ هزار هکتار از مراتع مناطق مختلف استان اجرا شد.   انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افت مزارع کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ملخ های صحرایی مبارزه با ملخ آفت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت:یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش‌بُر تا پایان اردیبهشت امسال در روستای گردشگری بیشه خرم آباد و حوالی آن برای جلوگیری از آتش‌سوزی های احتمالی در روزهای گرم ایجاد می‌شود. 

لطفعلی بیرانوند افزود:همچنین طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است،احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و درختکاری‌ها ومناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان ،اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده جنگل‌ها و مراتع در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از شهروندان و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده ی هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در گندمزارهای منطقه
  • ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی