Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@19:25:40 GMT

ضرورت تعویق ۳ماهه بازپرداخت اقساط وام مسکن

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۷۰۷

ضرورت تعویق ۳ماهه بازپرداخت اقساط وام مسکن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی با اشاره به ضرورت به تعویق افتادن پرداخت اقساط تمام تسهیلات بانکی، اظهار کرد: اگرچه براساس تصمیم بانک مرکزی پرداخت اقساط تسهیلاتِ صاحبان کسب‌وکارها و وام های قرض الحسنه به مدت 3ماه به تعویق افتاد، اما این مصوبه باید شامل تمام وام های دریافتی اعم از قرض الحسنه، تسهیلات با نرخ بهره بالا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شود.

وی با بیان اینکه باید دریافت اقساط وام مسکن سه ماه به تعویق بیافتد چراکه کرونا بر وضعیت اقتصادی خانواده ها اثرگذار بوده است، تاکید کرد: از آنجایی که شیوع کرونا دستمزد افراد روزمزد را به شدت کاهش داده، امکان پرداخت اقساط از سوی آنها وجود ندارد بنابراین باید مهلت زمانی برای پرداخت تمام تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: صاحبان کسب و کارها متحمل ضرر و زیان بسیار شده‌اند؛ علیرغم اینکه فروش آنها با اُفت همراه بوده آنها ناچار به پرداخت اجاره بها و حقوق کارگران خود نیز هستند. دولت باید با پیش بینی بسته حمایتی از صاحبان کسب وکارها در زمینه بیمه، مالیات و ...  حمایت کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جلسه یکشنبه هفته آینده مجلس با دستورکار بررسی شیوع کرونا برگزار می شود، اظهار کرد: جلسه بعدی قوه مقننه نیز با دستورکار بررسی راهکارهای "جهش تولید" و حمایت از کسب و کار ها برگزار خواهد شد.

در حالی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه طی یکشنبه آینده خبر داده که وزیر بهداشت دیروز در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تداوم تعطیلی مجلس برای دو هفته دیگر شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات بانکی قیمت مسکن مسکن بازار مسکن تسهیلات مسکن اسدالله عباسی پرداخت اقساط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرداخت نکردن وام ازدواج توسط بانک‌ها گفت: اتفاقاتی که در بازار ارز و سکه افتاده باعث شده تا افراد زیادی نقدینگی خود را از بانک‌ها خارج کنند و الان منابعی برای وام ازدواج وجود ندارد البته چون وام ازدواج جزو تسهیلات تکلیفی است و سودی برای بانک‌ها ندارد به عناوین مختلف در پرداخت آن سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی اظهار کرد: تا تعادل و توازن در بازار ارز و سکه و سیاست‌های ارزی و پولی ایجاد نشود این مشکلات را خواهیم داشت از آن‌طرف هم بانک مرکزی فشار می‌آورد نقدینگی را کنترل کند تا تورم را کاهش دهد، اما به نظر می‌رسد اقدام درست این است که نقدینگی به بخش‌های تولیدی و کاهش فشار‌هایی که متوجه تولیدکنندگان است، برود و اگر این کار صورت بگیرد مسائل حل می‌شود، اما به صورت جزیره‌ای نمی‌توان مسائل را حل کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: با اینکه وام ازدواج جزو تسهیلات تکلیفی است، اما چون منابعی وجود ندارد بانک‌ها نمی‌توانند آن را پرداخت کنند چون اعتبار دولتی وجود ندارد و وام براساس سپرده‌های مردم پرداخت می‌شود و وقتی سپرده مردم از بازار خارج می‌شود بانک‌ها هم در پرداخت وام به مشکل برمی‌خورند.

قادری افزود: بانک از خود منابع تولید نمی‌کند و برای جلوگیری از تخلیه نقدینگی از بانک باید سیاست‌ها اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تزریق کردن پول توسط بانک مرکزی و ایجاد خط اعتباری منشا تورم می‌شود و باعث افزایش نرخ تورم خواهد شد.

وی بیان کرد: ناترازی‌هایی که الان وجود دارد خود را به نوعی در همه بخش‌ها نشان می‌دهد که در بخش بانکی هم به همین صورت است و الان بانک‌ها اعلام کردند نقدینگی به سمت ارز و سکه می‌رود و پولی باقی نمی‌ماند که بتوانیم تسهیلات بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان