Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@16:25:49 GMT

تسهیلات دولت برای احداث جایگاه CNG

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۳۸۲۵

تسهیلات دولت برای احداث جایگاه CNG

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دولت با پرداخت کارکرد ویژه از افرادی که بخواهند جایگاه سی ان جی تاسیس کنند، حمایت می‌کند. به گزارش پول نیوز، «حسن قلی پور» با بیان اینکه با افزایش خودروهای گازسوز، ‌به جایگاه‌های بیشتر سی ان جی نیاز است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی شامل تاکسی‌ها، وانت‌بارها و ون‌ها تا ۱۴ ماه آینده دوگانه‌سوز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه برای دوگانه‌سوزکردن خودروهای سواری شخصی نیز توافقاتی با یک بانک خصوصی صورت گرفته، افزود: این خودروها نیز حدود یک میلیون دستگاه خواهند بود.
قلی پور گفت: همچنین دوگانه سوز کردن تاکسی‌‎های اینترنتی و مسافربرهای شخصی نیز در دستور کار وجود دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت موجود جایگاه‌های سی ان جی پاسخگوی این تعداد خودرو دوگانه سوز خواهد بود، ادامه داد: ‌البته در پراکندگی جایگاه‌ها مشکل وجود دارد.
مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: با دوگانه سوز کردن این تعداد خودرو، ۷۵ درصد به ظرفیت فعلی برداشت سی.ان.جی افزوده می‌شود.
وی مصرف فعلی سی.ان.جی کشور را روزانه ۲۴.۵ میلیو متر مکعب در روز عنوان کرد و گفت: البته به دلیل گسترش کرونا و کاهش تردد، مصرف سی.ان.جی تا حدی کاهش داشته است.
به گفته قلی پور، ظرفیت اسمی جایگاه‌های سی.ان.جی ۴۰ میلیون متر مکعب در روز است و تمهیدات لازم برای آینده نیز پیش‌بینی شده است.
وی استاندارد نسبت جایگاه به خودروها را به ازای هر هزار خودرو یک جایگاه دانست و افزود: ‌اکنون با توجه به شرایط تحریم این نسبت رعایت نشده است.
قلی پور در خصوص دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی نیز گفت: پرداخت‌ها در این زمینه آغاز شده و امیدواریم در زمان مقرر این خودروها دوگانه سوز شوند.
مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: ‌دولت از احداث جایگاه‌های سی ان جی با پرداخت کارمزد ویژه تا ۷ سال حمایت می‌کند.
‌ با افزایش نرخ بنزین و سهمیه بندی آن از آبان سال ۹۸، تمایل به مصرف سی ان جی در کشور افزایش پیدا کرد. وزیر نفت نیز در این رابطه با اشاره به اینکه سی ان جی سوخت ملی ایران است، ‌تاکید کرده که باید سهم این سوخت در سبد سوخت کشور افزایش پیدا کند.
از همین رو دوگانه سوز کردن یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی در دستور کار قرار گرفت و نخستین مورد آن نیز همزمان با دهه فجر سال گذشته تحویل مالکان شد.
بر این اساس، دوگانه سوز کردن به دو صورت کارگاهی و کارخانه‌های خودروسازی انجام می‌شود و می‌تواند مصرف سی ان جی را تا ۴۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد.
دو گانه سوز شدن این تعداد خودروی عمومی به تنهایی تا ۱۰ میلیون متر مکعب در روز به مصرف سی ان جی کشور اضافه خواهد کرد که علاوه بر صرفه‌جویی از محل کاهش مصرف سوخت مایع، ‌در بهبود محیط‌زیست نیز اثرگذار خواهد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دوگانه سوز خودروسازی خودروهای عمومی جایگاه سی ان جی دوگانه سوز کردن متر مکعب در روز مصرف سی ان جی جایگاه ها قلی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری