Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، حسین ذوالفقاری، روز پنج‌شنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: اکثر مردم به توصیه های وزارت بهداشت عمل کردند اما برخی از آنها هم به توصیه ها عمل نکرده اند.

وی افزود: مردم مطالباتی را از مسئولین کشور دارند و انتظاراتی که از استانداران سراسر کشور وجود دارد این است که قاطعیت بیشتری برای قطع زنجیره بیماری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر کشور تصریح کرد: اگر به حوزه بهداشت و درمان کمک نکنیم و زنجیره انتقال بیماری قطع نشود، قطعا نمی توانیم شاهد کاهش بیماری باشیم.

ذوالفقاری افزود: هنوز به قله بیماری نرسیده ایم و سیر شیوع بیماری صعودی است و کاهش را نشان نمی دهد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه مردم اظهار داشت: اگر زنجیره شیوع بیماری را قطع نکنیم، امکانات و ظرفیت های کشور هم ممکن است جوابگوی تعداد بیماران نباشد.

معاون وزیر کشور افزود: طرح های زیادی در این مدت مطرح شد اما به لحاظ شرایط زمانی مورد اجماع قرار نمی گرفت. طرحی که امروز اعلام می شود بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و اجماع همه دستگاه ها در روز سه شنبه در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور تصویب و امروز پنج شنبه به تایید دولت و رییس جمهوری رسید.

وی افزود: طرح شامل تشدید محدودیت های بیشتری در ترددها و سفرها خواهد بود.

تنها افراد ساکن اجازه ورود به شهرها را خواهند داشت

این مقام مسئول گفت: کسانی که قصد مسافرت دارند از همین لحظه سفر خود را لغو کنند و تنها افراد ساکن اجازه ورود به شهرهای دیگر را خواهند داشت و حداکثر امکان عبور از کنارگذر شهرها را خواهند داشت.

ذوالفقاری گفت: کسانی که در مسافرت هستند باید سریع تر به خانه برگردند و کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند زیرا اجازه ورود به شهرها داده نمی شود.

وی با بیان اینکه کسانی که مسافر هستند بدون ورود به شهرهای طول مسیر به خانه برگردند، گقت: کد ملی افراد، پلاک خودرو و بیمه از جمله مسائلی است که برای تشخیص بومی بودن ملاک قرار می گیرد.

معاون وزیر کشور گفت: برای کارگران و کارمندانی که در جایی خارج از محل سکونت خود کار می کنند نیز تدابیری شده است و استان ها برای آنها کارت تردد صادر می کنند.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت تا روز چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

بر اساس اظهارات جهانپور ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند. در حالی که تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گقت: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید.

وی افزود: مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

ادامه دارد...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر حسین ذوالفقاری کرونا ویروس کرونا معاون وزیر کشور وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کل بازرسی‌ها در این مدت ۸۷۰ هزار و ۸۹ مورد بوده که ۶۳۶ هزار و ۷۹۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا انجام شده و ۸۵۵ هزار و ۴۶۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم سازی شده است.

بنا بر اعلام این مرکز در این مدت ۴۴۷ هزار و ۹۴۷ مورد کلرسنجی منابع آب آشامیدنی انجام شده و تعداد بازرسی بین راهی ۲۱ هزار و ۶۱۱ مورد، بازرسی از اماکن عمومی ۲۳۳ هزار و ۲۹۱ مورد، تعداد اخطار کتبی صادره ۸۹ هزار و ۷۹۰ مورد، معرفی به مراجع قضایی ۱۱ هزار ۵۴۴ مورد و پلمب مراکز متخلف ۲۷۳۹ مورد بوده است.

دیگر خبرها

  • توقیف وانت‌بارهای متخلف در کرج
  • توقیف یک هزارو ۴۰۰ خودرو متخلف در البرز
  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف و دارای تخلفات حادثه ساز در طرح نوروز ۱۴۰۳ در ایلام
  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف در نوروز ۱۴۰۳
  • کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق در میامی/ کامیون متخلف توقیف شد
  • پزشک متخلف در اهواز جریمه شد
  • توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در محورهای مواصلاتی لرستان
  • جریمه پزشک متخلف در اهواز
  • توقیف ۴۰۰۰۰ خودروی متخلف/ مرگ ۵۴۹ نفر در تصادفات
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت