Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@17:34:25 GMT

تعطیلی ادارات غیر ضروری قزوین تا ۱۵فروردین

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۴۱۰۲

تعطیلی ادارات غیر ضروری قزوین تا ۱۵فروردین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه فوق العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که به منظور اتخاذ تصمیمات مهم در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این روزها که ویروس کرونا همچنان تلفات می‌گیرد و بحران جدی کشور و استان است باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا شرایط حادتر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همه اداراتی که فعالیتآنها در این شرایط بحرانی هیچ ضرورتی ندارد تا ۱۵ فروردین تعطیل می‌شود ولی مدیران و معاونان آن باید در اداره باشند و مرخصی کارکنان را حساب نکنند.
استاندار قزوین بیان کرد: ادارات ضروری مانند نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری‌ها، صدا و سیما، جمعیت هلال احمر دایر هستند و با نظر مدیر دستگاه می‌توانند تا ۵۰ درصد نیروها را به صورت حضوری و مابقی به صورت دورکاری فعالیت کنند.
جمالی پور گفت: هیچ مدیری در این ایام تعطیل نیست و مرخصی مدیران ممنوع است و در شهرستان‌ها فرمانداران باید مصوب کنند که مدیر حق مرخصی ندارد و نباید سفر برود البته کارمندان هم باید کنترل شوند زیرا آنها نیز حق ندارند مسافرت بروند و هر لحظه لازم شد باید در اداره حاضر شوند.
وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در این ایام با حداقل نیرو در سر کار باشند تا نیازهای مردم برطرف شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: در موج دوم شاهد بازگشت افراد بی احتیاطی هستیم که می‌توانند در بازگشت ناقل بیماری باشند لذا با جدیت در مبادی ورودی همه شهرهای استان نسبت به کنترل جدی و شدید همه رانندگان و مسافران خودروها اقدام خواهد شد.
وی گفت: برای کنترل مبادی ورودی از ارتش استفاده خواهیم کرد تا هیچ فرد آلوده‌ای وارد استان نشود.
استاندار قزوین افزود: با رصد کمیته ارزیابی از مدیرانی که در مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده‌اند تشویق خواهند شد تا کارهای ارزشمند ادامه یابد.
جمالی پور اظهار داشت: از این پس همه تصمیمات ما محدودکننده خواهد بود تا از گسترش ویروس کرونا در استان جلوگیری شود و با کمک بسیج و نیروهای مردمی از ورود میهمان و مسافر جلوگیری خواهد شد و انتظار داریم هر وظیفه‌ای در این جلسات تعیین و هر تصمیمی گرفته می‌شود باید آن را اجرا کنیم.
وی بیان کرد: بیماران کرونایی که از نظر مالی توانمند نیستند باید کمک شوند لذا با کمک استانداری، خیرین، کمیته امداد، بسته غذایی و کمک مالی پیش بینی شود.
استاندار قزوین یادآور شد: کارگران تأسیسات گردشگری و کارگرانی که واحد آنها تعطیل شده و نیز رانندگان اتوبوسرانی برای استفاده از بیمه بیکاری معرفی شوند.
وی گفت: دهیاری و شهرداری‌ها می‌توانند از اعتبارات خود برای خرید ژل اقدام کنند و این کار منعی ندارد .
جمالی پور اضافه کرد: مسئولیت شهرستان قزوین فقط با فرماندار است تا برای تعطیلی واحدهای صنفی و کنترل ورودی و خروجی مسافر اقدام کنند.
وی گفت: هر اداره و نهادی با کوچک‌ترین و بزرگترین وظایف تعریف شده باید در کنار هم باشند تا موفق شویم و همه دنبال تکمیل فرآیندها هستیم و این ایام همه باید کمک کنند تا بر بحران غلبه کنیم.
استاندار قزوین بیان کرد: شهرداری‌ها باید به ستادهای شهرستانی کمک کنند و از محل اعتبارات استانی هم بخشی را تأمین می‌کنیم و مدیران هم در اختصاص اعتبار نگران نباشند زیرا کار قانونی است و مشمول بازرسی و نظارت نخواهد شد به شرط انکه فرآیند مالی آن درست طی شود.
وی با تشکر از همراهی رسانه‌های گروهی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما گفت: از رسانه‌هایی که این روزها دغدغه سلامت مردم را دارند تشکر می‌کنیم و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم از شرایط قرمز عبور کنیم.
در این جلسه منوچهر حبیبی هم به عنوان سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان معرفی شد.

46

کد خبر 1369197

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین استاندار قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • دیدار مسئولان قزوین از فرمانده سپاه استان