Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:10:03 GMT

امامزاده عبدالله در همدان و آرامگاهی که مدفن پدر و پسر است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۴۲۳۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 12 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امسال بر خلاف سال‌های گذشته دیدنی‌های استان همدان خالی از مسافر و گردشگر است چراکه به واسطه پیدایش ویروس کرونا که از اسفندماه سال گذشته استان‌های مختلف کشور را درگیر کرده طرح ممنوعیت سفر به استان همدان نیز به اجرا در آمده است.

بر همین اساس خبرگزاری مهر سفر مجازی به دیدنی‌های استان همدان را برای گردشگران فراهم کرده تا با مشاهده فیلم‌هایی که منتشر خواهد شد به زیبایی‌های شهر همدان بیشتر پی برده و پس از پشت سر گذاشتن این وضعیت و پاک شدن کشور از وجود ویروس کرونا سفر به همدان را در برنامه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم به توضیح ویژگی‌های آرامگاه امامزاده عبدالله در همدان که در وسط میدانی به همین نام واقع شده و مدفن دو امامزاده که پدر و پسر هستند پرداخته شده است.

امامزاده عبدالله در وسط میدانی به همین نام در شهر همدان واقع شده و مدفن دو امامزاده (پدر به نام احمد و پسر به نام عبدالله) است.

این دو امامزاده از پیشوایان دین و بزرگان علم نیز بوده‌اند و نسب برخی از رجال علم و تقوی به این دو منتهی می‌شود.

در حدود سال ۲۹۴ هجری قمری که مصادف با آغاز خلافت المقتدر بالله عباسی بوده احمد به شهادت می‌رسد.

بنای این امامزاده در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است و بنای کنونی به جای بنای قدیمی که طاق سنگی چهارضلعی با گنبدی از شیروانی بود، ساخته شد و ضریح روی مزار، مشبک، آهنی و نوساز است.

مردم همدان اعتقاد زیادی به این امامزاده‌ها دارند و به همین جهت معمولاً پس از برآورده شدن حاجاتشان، نذورات خود را در این محل ادا می‌کنند و در مراسم عروسی نیز عروس و دامادها این امامزاده را طواف می‌کنند.

نسب این دو امامزاده به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد.

کد خبر 4886415

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده گردشگری امامزاده ها ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی ضدعفونی نوروز بارش باران حوادث چهارشنبه سوری قزوین سیلاب دو امامزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بالای مسابقات کشتی آزاد جام عبدالله موحد

دریافت 27 MB کد خبر 6080511

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم
  • آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • همایش جهانی بقیع مدفن امامان و اصحاب برگزار می شود
  • درخشش ورزشکاران مازندران در جام «عبدالله موحد»
  • کیفیت بالای مسابقات کشتی آزاد جام عبدالله موحد