Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ابومهدی سرداری بود که بیش از ۴۰ سال در جغرافیای محور مقاومت، مشغول جهاد بود و با جهادش عرصه را بر مستکبرین و اذناب و مزدوران آن‌ها تنگ کرده بود. تاریخ انتشار: 12:04 - 07 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۲۱۶۹

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ شهید ابومهدی المهندس در دوران حیات مبارکش «شهید زنده» نامیده می‌شد؛ اطلاق این صفت والا به او به سبب جهاد مستمر و بلاانقطاعش بود؛ از مبارزه با رژیم بعثی صدام تا مقابله با آمریکای متجاوز و تروریست‌هایِ تکفیریِ آمریکا ساخته‌یِ داعش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابومهدی سرداری بود که بیش از ۴۰ سال در جغرافیای محور مقاومت، مشغول جهاد بود و با جهادش عرصه را بر مستکبرین و اذناب و مزدوران آن‌ها تنگ کرده بود.

ابومهدی از همراهان همیشگی حاج قاسم بود و با سیدالشهدای مقاومت، انس و الفتی دیرین و عمیق داشت. خود را سرباز حاج قاسم می‌دانست و به این سربازی افتخار می‌کرد و آن را نعمت الهی می‌دانست. سپهبد سلیمانی نیز همواره به تمجید یار و همرزمش می‌پرداخت و او را «شهید زنده» می‌نامید. «ما سرباز ابومهدی بودیم و هستیم و به این سربازی افتخار می‌کنیم»؛ این جمله‌ای است که حاج قاسم در یکی از سخنرانی‌هایش ایراد کرد.

بیشتر بخوانید:
«شهید زنده»ای که امروز شهید شد/ «ابومهدی المهندس» که بود و چه کرد؟

مجالست و موانست ابومهدی و حاج قاسم در طول دوران طولانی جهاد در راه خدا و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی سرانجام سرنوشت این دو رفیق عاشق شهادت را به هم گره زد و آن‌ها به دست شقی‌ترین آحاد بشر یعنی آمریکای جنایتکار به بالاترین مقام انسانی یعنی مقام شهادت نائل شدند.

بیشتر بخوانید:
خروش برای خونخواهی/ سنگ تمام خوزستان در مراسم تشییع سردار امت اسلام

سحرگاه روز جمعه ۱۳ دی ۹۸ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس یکی از معاونان حشدالشعبی به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمان‌شان در فرودگاه بغداد توسط نیرو‌های ارتش تروریست رژیم آمریکا ترور و به شهادت رسیدند.

قدردانی و قدرشناسی از شاخصه‌های سرآمد ایرانیان است؛ مردم ما همانقدر که اندوهگین شهادت حاج قاسم بودند به همان اندازه برای همرزم همیشگی‌اش غمگین‌ بودند. نشان به آن نشان که در دی و بهمن ۹۸ در تمام میادین و خیابان‌ها و کوچه‌ها و سردر مغازه‌های سراسر کشور، تصویر شهید ابومهدی در کنار حاج قاسم تجلی و زینت بخشی می‌کرد.

مقامات و مسئولان سیاسی و نظامی کشور نیز در قدردانی و قدرشناسی مردم ایران از همرزم همیشگی حاج قاسم شریک شدند.

پیرو ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس از سوی رژیم تروریست‌پرور آمریکا، علی لاریجانی ظهر روز ۱۵ دی ۹۸ در منزل شهید ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی حضور پیدا کرد.   همچنین پیرو ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس از سوی رژیم تروریست‌پرور آمریکا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح،  سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروزمینی سپاه،  سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس و حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در این نیرو، برای عرض تبریک و تسلیت در منزل شهید «ابومهدی مهندس» حضور یافتند.   بیشتر بخوانید: 
خروش برای خونخواهی/ تشییع باشکوه پیکر سردار امت اسلام در ایران

این مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تفقد از همسر و فرزندان شهید ابومهدی مهندس، مراتب تبریک و تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خانواده این شهید والا مقام ابراز داشتند.

خانواده این شهید بزرگوار نیز مراتب تشکر و قدردانی خود را از ابراز لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابومهدی حشدالشعبی ابومهدی المهندس ابومهدی مهندس شهید ابومهدی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رونمایی از از سردیس سپهبد شهید قرنی در مدرسه دارالفنون

منبع: جماران

دیگر خبرها

  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد | نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • (عکس) رونمایی از از سردیس سپهبد شهید قرنی در مدرسه دارالفنون