Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران با اقدامات وزارت بهداشت و نیروهای مسلح در مقابله با این ویروس، از بسیاری کشورهای جهان جلوتر هستیم.

«علی لاریجانی» امروز (پنجشنبه) در آیین آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر ویروس کرونا افزود: در کشورهای مهم اروپایی با امکانات و صنایع پیشرفته و پیشرفت های علمی، شاهدیم گرفتاری عظیمی در مواجهه با این ویروس پیدا کرده اند، آمریکایی ها نیز همین طور اما به روی خودشان نمی آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی اخبار این کشورها را از درون خودشان بررسی می کنیم، می بینیم که در مبارزه با ویروس کرونا چقدر دچار آشفتگی شده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این رزمایش خاطرنشان کرد: فرمانده نیروی زمینی سپاه از همان روز نخست همه امکانات سپاه را به سمت صیانت از مردم در مقابل این ویروس سوق داد، همچنین بخش بهداری نیروی زمینی سپاه امکانات وسیعی را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: سایر قرارگاه ها نیز بسیج شده و امکاناتشان را در خدمت مردم قرار دادند و اتاق های عمل، بخش های آی. سی. یو و غیره را سامان دادند که کار بسیار بزرگی بود.

لاریجانی یادآور شد: یکی از اقدامات ارزشمند سپاه با همکاری وزارت بهداشت، ایجاد امکان غربالگری بود که به ندرت شاهدیم در جایی اتفاق افتاده باشد.

وی گفت: این از عظمت مردم ایران است که شجره طیبه بسیج پس از درخشش در طول دفاع مقدس، امروز به بلوغ لازم برای این کارها رسیده و این غربالگری سبب شده است تعداد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری، از سایر افراد جدا شده و تحت درمان قرار بگیرند و کنترل این بیماری سهل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شاهدیم نیروهای فداکار وزارت بهداشت اعم از پزشکان و پرستاران و همچنین نیروهای مسلح در دفاع از مردم به میدان آمدند و عده ای از آنان جان خود را در این راه دادند که نیازمند سپاسگزاری زیاد است.

وی گفت: از همه تلاشگران در وزارت بهداشت، نیروهای مسلح به ویژه سپاه که همه نیروهایش را در این زمینه بسیج کرده است، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و همه فرماندهان قرارگاه ها صمیمانه تشکر می کنم، زیرا کار بزرگی را ساماندهی می کنند.

لاریجانی تاکید کرد: امروز مردم فداکاری این عزیزان را حس کرده اند و ما نیز در مجلس شورای اسلامی در خدمت شما بوده و صمیمانه تشکر می کنیم.

وی خطاب به مردم، افزود: اینها تنها بخشی از خدماتی است که سپاه پاسداران انجام داده، در حالی که وظیفه ذاتی اش نیست، اما بر حسب احساس مسوولیت برای صیانت از مردم همه امکاناتش را بسیج کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون، همکاری مردم برای رفع این بیماری و وارد نشدن خسارت های بیشتر بسیار مهم است.

سیر نزولی کرونا در بسیاری از استان ها

وی بیان داشت: در این مدت تصمیماتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته و اعلام کرده، خیرخواهانه و برای حفاظت از مردم بوده است و توجه مردم به این تصمیمات سبب شد که امروز سیر نزولی درگیری با کرونا را در بسیاری استان ها شاهد باشیم.

لاریجانی خواستار آن شد تا مردم با تداوم همین رویه، این کار را تکمیل کنند که یکی از آنها پرهیز از مسافرت در ایام تعطیلات است.

وی اضافه کرد: شاید عده ای بگویند که مکان یا آشنایانی در جایی که مسافرت می روند دارند و در آنجا در محیط بسته خود را قرنطینه می کنند، اما باید گفت که همین اقدام به شیوع این ویروس و بیماری بیشتر دامن می زند.

این مقام مسوول تاکید کرد: اینکه در دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، انجام نشدن سفرها تصمیم گیری شده و ممنوعیت هایی لحاظ می شود، فقط برای حفظ جان مردم و قطع زودتر این غائله است تا مردم بر سر کارهای خود بازگشته و اقتصادشان لطمه نبیند.

وی خواستار آن شد تا در چند هفته آینده نیز که می توان این بیماری را جمع و جور کرد، مردم نهایت همکاری را داشته باشند و به ویژه در روز طبیعت (۱۳ فروردین) به بوستان ها و غیره نروند./ ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوالنوری: امروز کشورهای غربی جرات حمایت علنی از رژیم صهیونیستی را ندارند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه امروز در کشور ما مسائل حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست به هم پیوسته است، اظهار داشت: از نظر داخلی وضع آشفته ای نداریم. میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود همه تلاش های دشمن و ناکارآمدی برخی مسئولان خوب بود.

وی ادامه داد: وقتی تعداد آرای باطله و سفید زیاد می شود باید پیام رای مردم را گرفت. مردم با این کار می گویند اصل نظام را قبول داریم اما برخی کارگزاران را نه.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای سرمایه اجتماعی اهمیت قائل شویم و پیام رفتار آنها را دریابیم.

ذوالنوری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم کارهای خوبی داشته و قوانین خوبی تصویب کرده که مرتبط با زندگی مردم است، افزود: با این حال مردم نتیجه فعالیت های دولت و مجلس را به نحو محسوس در زندگی خود حس نمی کنند.

وی اضافه کرد: در مجلس دهم و یازدهم تنها ۲۵ نفر جزو افرادی بودند که تخصص اقتصادی داشتند، من چندین مرتبه پیشنهاد دادم این افراد در جلسات صحن حضور نیابند و وقتشان را برای کمیسیون بگذارند و از اساتید اقتصاد دانشگاه ها استفاده کنیم تا برای برون رفت از وضعیت موجود چاره ای بیندیشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در حوزه بیرونی در گذشته می گفتند شاه ژاندارم آمریکا در منطقه است، و این به معنی آن است که درواقع شاه حافظ منافع آمریکا در منطقه بود. اما امروز اگر انقلاب ما هیچ دستاوردی نداشته باشد، هیچ کس نمی تواند این انگ را به جمهوری اسلامی بزند که از یک قدرت خط می گیرد و تامین کننده منافع دیگران است. بلکه برعکس، ایده خاورمیانه بزرگ که دو محور داشت، یکی حذف جمهوری اسلامی و دیگری محوریت اسراییل در خاورمیانه، محقق نشد و اتفاقا در جمهوری اسلامی است که تاثیرگذار است و در عراق ، یمن، فلسطین، افغانستان، سوریه و لبنان اهداف آنها کاملا شکست خورد.

ذوالنوری با اشاره به معامله قرن، اظهار داشت: اگر ماجرای غزه اتفاق نمی افتاد و منافع کشورهای عربی با اسراییل گره می خورد، برای همیشه آرمان فلسطین نابود می شد. بنابراین برای اینکه آرمان فلسطین حفظ شود لازم بود این هزینه داده شود.

وی اضافه کرد: تا پیش از وقایع اخیر اگر در کشورهای غربی در مورد معامله قرن نظرسنجی می شد ۷۰ تا ۸۰ درصد رای مثبت می دادند، اما امروز کشورهای غربی جرات ندارند علنا از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالبی که این روزها در جامعه مطرح است که چرا از رژیم صهیونیستی انتقام نمی گیریم و نیروهای مسلح را متهم می کنند که کوتاهی می کند، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک راه نجات دارد و آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است که بتواند در دنیا اجماع را به نفع خود بازگرداند.

ذوالنوری تصریح کرد: آنگونه که رهبر انقلاب فرمودند حماس هنوز ۲۰ درصد از توان خود را هم به میدان نیاورده، با اینحال جمهوری اسلامی حق انتقام را محفوظ می داند، و زمان، مکان و هدف عملیات را خودش انتخاب می کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در محاسبات خود اشتباه کرده، ما نمی خواهیم شروع کننده باشیم، اما اگر آنها شروع کنند جمله امام راحل در مورد محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

ذوالنوری در ادامه این نشست در پاسخ به نماینده منتخب مجلس دوازدهم درباره دفاع از برنامه هیات رییسه گفت: من به وضعیت موجود هیات رییسه به جدیت انتقاد دارم. مجلس اکنون نماینده محور نیست و اکنون تمام قدرت در ریاست و تمرکز بر معاونت است و باید تحول در این مسایل اتفاق بیفتد و قدرت به نمایندگان باز گردد.

وی در پاسخ به نماینده منتخب تهران درباره مطلع نبودن از دستورات رهبری درباره رژیم صهیونیستی و منفعل عمل کردن برخی نمایندگان گفت: حوزه فرمانده کل قوا با مقام معظم رهبری است و در راس امور رهبر مدبر و حکیم قرار دارند و نیروهای مسلح هم گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند.  تشخیص وتعیین در برخورد با رژیم صهیونیستی و دشمنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ایشان تمام منافع را در نظر می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی یادآورشد: تردیدی نیست که جانمان را برای اجرای فرمان رهبری بدهیم. در برخورد با دشمنان پای منافع ملی است نه منافع افکار عمومی و مجلس نمی تواند در این زمینه فشار بیاورد زیرا رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا با تشخیص و تدبیر در برخورد با دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی راهبردهای خود را اعمال می کنند.

به گزارش آنا، نشست شورای وحدت، امروز شنبه ( ۲۵ فروردین ماه) با حضور اعضای این شورا و برخی نمایندگان راه یافته به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فهرست شورای وحدت در مجتمع فرهنگی آدینه تهران آغاز شد.

این نشست با پیام آیت‌الله موحدی کرمانی و منوچهر متکی رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت و نماینده منتخب مجلس دوازدهم آغاز شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در این پیام با توصیه منتخبان ملت در مجلس دوازدهم به رعایت موازین اخلاقی از جمله اخلاص و حفظ وحدت، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان منتخب با وحدت و خدمت به مردم به ایفای وظایف نمایندگی بپردازند به گونه ای که نام مجلس شورا برای مردم تداعی "مجلس خدمت" کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آملی لاریجانی: دنیا فهمید که صبر ایران حدی داشت
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • توئیت معنادار علی لاریجانی درباره حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • حمایت قاطع دادگستری آذربایجان‌غربی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • تقدیر نمایندگان مجلس از عملیات سپاه علیه اسرائیل
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ذوالنوری: امروز کشورهای غربی جرات حمایت علنی از رژیم صهیونیستی را ندارند
  • ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!