Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@22:14:22 GMT

پای خرما و کشمش به بورس کالا باز نشد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۵۳۴۵

پای خرما و کشمش به بورس کالا باز نشد

رویداد۲۴ خرما و کشمش دو محصولی بودند که طبق وعده مسئولان باید تا پایان سال ۱۳۹۸ در بورس کالا عرضه می شدند اما این وعده محقق نشد و این دو محصول همچنان در صف عرضه باقی ماندند.

 اواخر پاییز سال گذشته شاپور محمدی-رییس سازمان بورس و اوراق بهادار- از برنامه ریزی ها برای عرضه خرما و کشمش در بورس کالا خبر داد و گفت: صحبت کردیم که بتوانیم خرما را نیز در بورس کالا ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تلاش می کنیم کشمش را نیز در بورس کالا مورد معامله قرار دهیم.

هرچند محمدی زمان عرضه این دو محصول را اعلام نکرد اما چندی بعد حامد سلطانی نژاد-مدیرعامل بورس کالا-  گفت: بدنبال آن هستیم که خرما، کشمش و محصولات دیگر را هم در بورس کالا عرضه کنیم و احتمالا عرضه دو محصول ذکر شده  تا پایان سال ۱۳۹۸ انجام و معاملات آغاز می شود.

بیشتر بخوانید:بهترین بازار برای سرمایه گذاری در دوران پساکرونا کدام بازار است؟

با این حال سال گذشته درحالی به پایان رسید که شاهد عرضه خرما و کشمش در بورس کالا نبودیم.

خصوصیات کالاها برای عرضه در بورس

درحال حاضر زیره، زعفران و پسته در بورس کالا عرضه می شود و طبق گفته مسئولان هر کالایی که می خواهد در بورس کالا عرضه شود باید چند خصوصیت داشته باشد. نخست آنکه کالای مذکور باید در خارج از بازار نقد قوی داشته باشد؛ یعنی بازاری داشته باشد با تعداد فعالان زیاد که قیمت هایش هر روز به عموم مردم اعلام می‌شود. ضمن اینکه کالا باید قابل استاندارد شدن هم باشد.

بر این اساس کالاهایی که تا کنون در بورس کالا عرضه شده اند عموما این ویژگی‌ها را داشته اند، زیرا اگر نداشته باشند نمی‌توانند در تابلوی اصلی بورس پذیرش شوند. مبنا این است که یک کالای استاندارد در بورس عرضه شود تا خریدار و فروشنده بدانند کالا را با چه ویژگی‌هایی مورد معامله قرار می‌دهند و اگر این ویژگی‌ها در کالا نباشد خریدار می تواند بعدا ادعای حقوقی مطرح کند؛ بنابراین کالاهایی که همگن نیستند خصوصیت عرضه در بورس کالا را ندارند.

از سوی دیگر ایران در بعضی از زمینه‌ها در حوزه کالاهای کشاورزی جزو تولیدکننده های برتر است؛ بنابراین امکان عرضه آن‌ها در بورس کالا وجود دارد که در این راستا بازارهایی هم در کشور و در شهرهای مختلف شکل گرفته است. برای مثال در زیره حتی بازار فردایی زیره یعنی بازار مشتقه زیره وجود دارد و فعالان معاملات خود را انجام می دهند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sHz خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس کالا خرما و کشمش بورس کالا عرضه خرما و کشمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • کرمانشاه رتبه سوم در طرح عید تا عید را کسب کرد
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت