Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه اقدامات این ارگان در جهت مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، در جریان بازدید رئیس مجلس از رزمایش نیروی زمینی سپاه گفت: اولین اقدام ما فعال سازی قرارگاه شفای نیروی زمینی سپاه بود که از روزهای اول این کار آغاز شد و پروتوکل های وزارت بهداشت به صورت دقیق اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدام بعدی ما فعال سازی و آموزش 3500 نفر از کادر درمانی نزسا و اختصاص 1150 تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونا بود.

سردار اخوان تاکید کرد: همچنین 12 باب مرکز درمانی نیز تجهیز شد و این ظرفیت قابل توسعه به 5200 تخت است. زیرساختی که در نیروی زمینی آماده شده است به کمک در بحران ها بسیار کمک کرد. حضور ما در حوادث مختلف ما و تمرینات، آمادگی نیروها را افزایش داده بود و سرعت عمل ما در مقابله با کرونا را افزایش داد.

فرمانده بهداری نزسا با بیان اینکه تاکنون بیش از 1000 نفر از نیروهای ما در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفتند، تصریح کرد: علاوه بر این، 18 سامانه سیار بهداشتی هم در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و قرار شد 6 دستگاه سی تی اسکن سیار هم با دستور رئیس مجلس به ما تخصیص داده شود. از دیگر اقدامات ما تبدیل سامانههای درمانی سیار از ترما به دفاع بیولوژیک بود. 

وی اظهار داشت: تداوم آموزشها در سطح نیروی زمینی، ارتقا سطح تخصصی، توانمندی های تخصصی در زیر ساخت ها نیز از دیگر برنامه های ما است و همه بیمارستان های سیار ما باید به یک سامانه پی. سی .آر مجهز شوند. 

سردار اخوان ادامه داد: راهبردی که ما در نظر گرفته ایم استفاده حداکثری از توان بهداری نیروی زمینی در شکستن زنجیره بیماری کوید 19 است.

وی در پایان تاکید کرد: هم اکنون 5074 تخت بیمارستانی داریم که می توانیم آن را به 10 هزار تخت برسانیم. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سپاه کرونا کرونا ویروس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تجهیزات به طور قابل‌ توجهی ظرفیت پیش ‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌ های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه‌ دفیبریلاتور می‌تواند نجات ‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک ‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌ کند. طراحی این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می ‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌ های پاسخ به فوریت ‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان ‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌ های مؤثر و به‌ موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌ های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌ های آسیب‌ پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌ های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه ‌دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب ‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌ های هدف کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور