Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: سردبیر واشنگتن پست با بیان این اعتقاد که «ایران، همچون ایالات متحده، درگیر جنگی ناکام علیه کروناویروس نوین است که به گفته کارشناسان اگر محدود نشود، می‌تواند میلیون‌ها نفر را در هر دو کشور قربانی کند» به مواضع مقامات عالی دو کشور نسبت به یکدیگر اشاره کرده و در بخشی از مطلب خود متذکر شده است: در یک شرایط فوق العاده بحران انسانی، دولت ترامپ تدابیر "فشار حداکثری" را افزایش می‌دهد تا زندگی یک ملت هشتاد میلیونی را سخت‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کدام هدف؟ به نظر نمی‌رسد که با این روش، سقوط رژیم و یا تسلیم آن تحقق یابد بلکه این آمریکاست که توسط عامه مردم ایران و نیز دیگر ملت‌ها – از جمله متحدین آمریکا- سرزنش می‌شود که کار را برای مقام‌های مسوول در مقابله با کروناویروس دشوارتر کرده است: بریتانیا از جمله کشور‌هایی است که خواهان گشایش در تحریم‌ها شده است.

وی یادآور شد: پمپئو می‌گوید که آمریکا به ایران پیشنهاد کمک پزشکی داده، اما آن را رد کرده است و تحریم‌ها هم جلوی واردات مواد خوراکی و دارویی را نمی‌گیرد. این در حالی است که تحریم‌های آمریکا، تامین مالی، بیمه و حمل و نقل کالا به ایران را قیچی کرده است. به نوشته نرگس باج اوغلو از دانشگاه جان هاپکینگز و مهسا روحی از موسسه بین المللی مطالعات راهبردی، چندین شرکتی که تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا را تامین می‌کنند، ارسال محموله به ایران را متوقف کرده اند.

سردبیر واشنگتن پست مدعی است: دست کم، دونالد ترامپ در برابر فشار پمپئو و دیگر تندرو‌ها برای تشدید واکنش نظامی در عراق ایستاده است. با اینحال، به جای تشدید تحریم ها، وی باید از گذر اقدام‌های بشر دوستانه دوجانبه، برای ایران فرصتی را برای کاهش تنش‌ها فراهم آورد. ایران پیش از این، یکی از شهروندان آمریکایی را از زندان آزاد کرده است. دولت آمریکا ضمن آنکه باید به دنبال آزادی بقیه باشد، باید از درخواست وام اضطراری ایران از صندوق بین المللی پول حمایت کند.

وی همچنین معتقد است: کشمکشی که آقای ترامپ با ایران آغاز کرد، آشکارا در رسیدن به اهدافش ناکام مانده است. اپیدمی کروناویروس فرصتی به او می‌دهد تا این مسیر را اصلاح کند و همزمان به تلاش برای محدود کردن کروناویروس در یکی از نقاط کانونی خطرناک آن، یاری رساند.

منبع: فردا

کلیدواژه: واشنگتن پست آتش بس بشردوستانه ایران و آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیرو‌های انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها و یا محل ثبت فعالیت آن‌ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهاد‌های ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان