Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:20:46 GMT

عبدالله به بزرگان افغانستان پیشنهاد میانجیگری داد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۵۷۲۰

عبدالله به بزرگان افغانستان پیشنهاد میانجیگری داد

عبدالله امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که وی خواستار ادامه این بحران نیست و بارها برای حل مسالمت آمیز این وضعیت تلاش کرده است اما طرف مقابل دست از لجاجت بر نمی دارد.

وی گفت: حاضر است با ۳ تا ۵ تن از بزرگان افغانستان طی ۱۰ روز آینده دیدار داشته باشد تا برای حل این بحران میانجیگری کند و طرف مقابل هم همکاری نماید و طرف مقابل نباید این پیشنهاد وی را ضعف تلقی کرده و بعنوان پیشنهاد برای حل معضل به آن نگاه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله با اشاره به سفر مایک پمپئو به کابل گفت که وی هشدار داد که اگر معضل و بحران کنونی حل نشود افزون بر قطع کمک یک میلیارد دلاری اقدامات دیگری نیز انجام خواهد شد و ما نباید این هشدار را نادیده بگیریم و کمک های آمریکا را از دست بدهیم، زیرا قطع کمک های آمریکا در داخل کشور قابل جبران نخواهد بود.

وی گفت که اشرف غنی مدعی است که قطع کمک های آمریکا را از جاهای دیگر جبران می کند، این اقدام نادرستی است و قطع کمک یک میلیاردی آمریکا در افغانستان قابل جبران نیست، قطع این کمک ها بر زیربناها، آموزش، انرژی و دیگر بخش های کشور اثرات سوء خواهد داشت.

به باور وی طی ۲۰ سال گذشته تلاش های گسترده ای صورت گرفته و از بیرون کشیدن افغانستان از انزوا بعنوان بزرگترین دستاورد این کشور یادآوری می شود اما بار دیگر نباید افغانستان را به انزوا ببریم.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که برخورد غیرمسئولانه تیم دولت ساز با انتخابات وضعیت را به اینجا کشید اما نباید با همکاران بین المللی و هشدارهای آنها هم برخورد غیرمسئولانه صورت گیرد که باردیگر با وضعیت ناگوارتر مواجه شویم.

وی همچنین از اعلام دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس جهانی به دلیل مبارزه با کرونا استقبال کرد و از طالبان خواست که زمان آن رسیده است که آتش بس برقرار شود تا علاوه بر مبارزه با ویروس کرونا فرصتی برای صلح نیز فراهم شود.

عبدالله از رهایی زندانیان طالبان و دولت حمایت کرد و گفت که آن را برای فراهم شدن فرصت صلح در کشور مفید می داند.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین از کمک یکصد میلیون دلار ی بانک جهانی برای مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت که آمریکا نیز تعهد کرده است که ۱۵ میلیون دلار برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به افغانستان کمک می کند.

عبدالله افزود که سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام آمادگی کرده که با این کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا کمک خواهد کرد اما با وجود آن مردم و مسئولان دولتی نباید با بی تفاوتی با این معضل برخورد کند.

وی تأکید کرد ما از مرحله وهم و بی تفاوتی عبور کرده و در مرحله خطر قرار داریم و باید به توصیه های وزارت بهداشت بصورت جدی عمل کنیم زیرا ویروس کرونا با هیچ کسی مدارا ندارد و با همه یکسان برخورد می کند.

این در حال است که در افغانستان ۸۴ نفر با ویروس کرونا مبتلا شده و تاکنون ۳ نفر از اثر آن در افغانستان جان باخته و ۲ نفر هم بهبود یافته اند. دولت افغانستان شهرهای هرات، نیمروز و فراه در غرب این کشور را قرنطینه اعلام کرده است.

برچسب‌ها انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان پروندهٔ خبری افغانستان و چالش دو دولت همزمان هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان افغانستان آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان آمریکا افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ویروس کرونا قطع کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری

اسقف «مار ماری امانوئل» امروز (دوشنبه) کمی پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی هدف حمله با چاقوی مردی که لباس مشکی به تن داشت، قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تصاویر وحشتناک از این حمله که به صورت زنده در کانال یوتیوب این کلیسا منتشر شد نشان می‌دهد که این اسقف همزمان با هدف حمله قرار گرفتن به شدت شگفت زده شد و ضارب صورت و سر این اسقف را چندین بار هدف قرار داد.

عبادت کنندگان به سمت اسقف دویدند تا به او که روی زمین افتاده بود، کمک کنند.

پلیس اعلام کرده که این اسقف دچار جراحاتی نشده که زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد. همچنین یک مرد در این رابطه توسط افسران پلیس دستگیر شده است.

این حمله درست ۴۸ ساعت پس از حمله دیگری با چاقو در استرالیا اتفاق افتاد. در آن حمله، فردی به نام «جوئل کوچی»، ۴۰ ساله پنج زن و یک گارد امنیتی را با ضربات چاقو از پای درآورد و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد و در نهایت توسط افسر پلیس کشته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این اسقف بیش از ۱۷ هزار دنبال کننده در فیسبوک دارد و در دوران کرونا و زمانی شهرت یافت که سیاست قرنطینه دوران کرونا را که توسط مقام‌های سیدنی وضع شده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «برده داری جمعی» توصیف کرد و مدعی شد که واکسن‌های کرونا بیهوده هستند و زندگی در حالت عادی باعث تقویت ایمنی می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • رکوردداران MVP در NBA/ جوکر در تعقیب بزرگان و تاریخسازی!
  • رئیس سیا از ترکیه خواست میانجیگری کند
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو است | بایدن پس از ساعت ها در اتاق عملیات نفس راحت کشید!
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو
  • حمایت عبدالله عبدالله از حملات موشکی ایران به اسراییل
  • نیشابور در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است
  • بن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستان
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه