Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع کرونا در جهان تقریبا همه‌ی مردم جهان را خانه نشین کرده و باعث تعطیلی بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک جهان شده است. بسیاری از شرکت‌ها به کارکنان خود اعلام کرده‌اند که به جای حضور در محل کار از طریق اینترنت به انجام کار‌های روزمره خود بپردازند؛ اما این موضوع باعث شده است تا مصرف اینترنت در سراسر جهان به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی نیز یکی از وب سیات‌های بررسی کننده میزان مصرف اینترنت جهانی، اطلاعاتی را در فضای مجازی منتشر کرده است که نشان می‌دهد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بستر‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در حال تحمل فشار بسیار زیادی هستند.

بیشتر بخوانید: قابلیت جدید استوری اینستاگرام برای ترغیب کاربران به ماندن در خانه

طبق اعلام این وب سایت، اصلی‌ترین عوامل مصرف بالای اینترنت در این ایام بازی‌های آنلاین و ویدیو‌های آنلاین با کیفیت HD هستند که افراد بسیار زیادی در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. به طور کلی داده‌های دریافتی توسط کاربران بر بستر اینترنت از طریق بسته‌های اطلاعاتی کوچکی و به وسیله کابل‌های مسی و فیبر نوری در اختیار کاربران گذاشته می‌شود، هر چه تعداد بسته‌های موجود در مسیر اتقال بیشتر باشد طبیعتا سرعت اینترنت در حال استفاده توسط کاربر پایین‌تر خواهد آمد؛ به همین دلیل است که در این ایام سرعت اینترنت در سراسر جهان به میزان قابل توجهی پایین آمد است.

اما تیم سایت تحلیل‌گر میران مصرف جهانی اینترنت به تازگی گزارشی از کشور‌هایی که حداقل ۱۰۰ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا داشته‌اند را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ایران بالاترین مصرف اینترنت در جهان در ایام قرنطینه را داشته است. پس از ایران به ترتیب کشور‌های مالزی، اکوادور و کلمبیا قرار دارند؛ همچنین پروفسور راشکی در این باره اعلام کرده است که سرعت اینترنت در این کشور‌ها بسیار متغیر است و تا زمانی که کاربران این کشور‌ها میزان مصرف خود را مدیریت نکنند سرعت اینترنت همین روال را خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف اینترنت سرعت اینترنت سرعت اینترنت مصرف اینترنت کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت

سید علی المدرسی معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد: مدرسه پسرانه سمای بافق توانست با امتیاز ۷۷ کنار مدارس پسرانه و دخترانه شهر یزد در صدر مدارس مقطع ابتدایی سما قرار بگیرد.

وی افزود: مدرسه دخترانه سمای بافق هم با ارتقاء امتیاز از ۵۷ به ۷۲ توانست بالاترین میزان ارتقاء در سال تحصیلی جاری را به‌دست آورد و در صدر مدارس ابتدایی سمای استان یزد قرار گیرد.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: رتبه و میزان ارتقای رشد کیفیت و امتیاز مدارس استان یزد در سال تحصیلی جاری به شرح ذیل است:

ابتدایی دخترانه بافق 

ارتقاء امتیاز از ۵۷ به ۷۲ درصد

دبیرستان پسرانه دوره دوم یزد

ارتقاء امتیاز از ۵۹ به ۷۲ درصد

ابتدایی دخترانه مهریز

ارتقاء امتیاز از ۶۳ به ۷۵ درصد

دبیرستان پسرانه مهریز

ارتقاء امتیاز از ۵۸ به ۶۷ درصد

ابتدایی پسرانه بافق

ارتقاء امتیاز از ۶۸ درصد

مدارس برتر استان یزد در مقطع ابتدایی

ابتدایی پسرانه یزد با امتیاز ۸۲ درصد
ابتدایی دخترانه یزد با امتیاز ۸۱ درصد
ابتدایی پسرانه بافق با امتیاز ۷۷ درصد

مدارس برتر استان در مقطع دبیرستان دوره اول 

دبیرستان دخترانه یزد با امتیاز ۸۵ درصد
دبیرستان پسرانه یزد با امتیاز ۷۶ درصد
دبیرستان دخترانه میبد با امتیاز ۷۵ درصد

مدارس برتر استان یزد در مقطع دبیرستان دوره دوم

دبیرستان دخترانه یزد با امتیاز ۷۴ درصد
دبیرستان پسرانه یزد با امتیاز ۷۲ درصد
هنرستان پسرانه یزد با امتیاز ۶۶ درصد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • یورو رکورد زد
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی