Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:58:21 GMT

مناطق سیل زده جنوب استان کرمان در قرق سپاه است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۶۵۷۰

مناطق سیل زده جنوب استان کرمان در قرق سپاه است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه در خصوص اقدامات سپاه در مناطق سیل زده استان کرمان بیان داشت: روزهای اول و دوم غذای گرم بین مردم توزیع شد اما به دلیل خطر انتشار و شیوع ویروس کرونا با وجود برخی مخالفت‌ها تصمیم گرفتیم تا اقلام خوراکی به صورت کنسروجات و بسته‌بندی‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود که این کار توسط سپاه و هلال احمر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم این منطقه ضمن اینکه مردمی با همت و دارای سعه صدر هستند مردمی اهل عمل و کار نیز هستند زیرا خودشان دست به کار شدند به همین دلیل ما در این مناطق نیاز به نیروی کار نداریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با توجه به آسیب وارد شده ناشی از سیل به منطقه رودبار جنوب این منطقه از حیث شیوع ویروس کرونا منطقه سفید است لذا احتمال دارد افرادی که در راستای امدادرسانی به این منطقه وارد می‌شوند ناقل بیماری باشند.

اجازه ورود افراد غیربومی به مناطق سیل زده جنوب کرمان داده نمی‌شود

معروفی تصریح کرد: در حال حاضر ما منطقه را قرق کردیم و به هیچ فرد غیر بومی اجازه ورود به این منطقه را نمی‌دهیم حتی به گروه‌های جهادی و افراد خیر هم اجازه ورود داده نمی‌شود.

وی گفت: مردم این مناطق با مشکل سیلاب مواجه شده‌اند که این مشکل مالی است اما ما اجازه نخواهیم داد مشکل این منطقه تبدیل به مشکل بزرگ‌تری شود و علاوه بر مال آنها جانشان نیز در معرض تهدید قرار گیرد ضمن اینکه مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی را به سپاه و هلال احمر تحویل دهند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: کمک‌های رسیده در شهرستان جیرفت تجمیع می‌شوند و پس از ضدعفونی و بسته‌بندی بهداشتی توسط خودروهای کانکس‌دار به دست مردم آسیب دیده می‌رسد که هم کرامت مردم این منطقه و هم سلامت‌شان حفظ می‌شود.

معروفی گفت: اولویت دیگر ما بحث مهندسی است زیرا در این مناطق به علت سیلاب به زیر ساخت‌ها و مسیرهای عبور خسارت وارد شده که هم‌اکنون ۱۹ دستگاه مهندسی سپاه از نیروهای زمینی، هوافضا، سپاه استان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به این مناطق اعزام شده‌اند که در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای بارش‌ها و جاری شدن سیلاب در این منطقه زیر ساخت‌ها دچار مشکل شدند که در حال بازگشایی راه‌های این مناطق هستیم ضمن اینکه هم ترمیم و هم تقویت پل‌ها و مسیرها در دستور کار است زیرا در چند روز آینده شاهد بارش‌های شدید در این منطقه خواهیم بود.

معروفی اظهار داشت: برق برخی مناطق روستایی تا روز گذشته قطع بود که اقدام به بازگشایی راه‌ها کردیم تا اداره برق بتواند مشکل قطعی برق این منطقه را مرتفع کند.

وی گفت: یک دستگاه بالگرد از نیروی دریایی برای بررسی منطقه و کمک به روستاهای گرفتار سیلاب آوردیم تا در این مناطق بارریزی توسط بالگرد انجام شود مثلاً سه روستا در منطقه جازموریان در محاصره آب قرار داشتند که به وسیله بالگرد مواد غذایی و امکانات ارسال شد.

ایجاد بیمارستان صحرایی سپاه در زهکلوت

معروفی یادآور شد: دیروز با هماهنگی نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی در منطقه زهکلوت مستقر کردیم زیرا این منطقه گرمسیر است و در حال حاضر درصد رطوبت بالا رفته و امکان شیوع بیماری وجود دارد.

وی افزود: این بیمارستان ۲۰ تخته شامل بخش‌های آزمایشگاهی، رادیولوژی، داروخانه مجهز و پزشک متخصص است که در حال حاضر استقبال خوبی از آن شده و تا زمانی که مردم احتیاج داشته باشند بر پا خواهد بود.

معروفی گفت: با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هماهنگ کردیم ضمن اینکه مسئول احسان این ستاد به منطقه اعزام شد تا در راستای دستور مقام معظم رهبری به این منطقه اهدا شده عمل کند زیرا مردم این منطقه در اثر سیلاب آسیب‌های زیادی متحمل شده‌اند به بخش کشاورزی این منطقه ۲۰ تا ۱۰۰ درصد و همچنین منازل مسکونی، لوازم خانگی، احشام و … خسارت وارد شده است.

معروفی با بیان اینکه سپاه و بسیج در کنار مردم هستند زیرا ما سد بلای مردم و سنگر اطمینان و تکیه‌گاه آنها هستیم، گفت: ما تا آخرین لحظه‌ای که مردم این منطقه به ما نیاز داشته باشند در منطقه برای کمک و امداد رسانی هستیم چون مردم خط قرمز ما هستند.

وی ادامه داد: ما در بحث کرونا هم ورود کردیم ۵۴ کارگاه تولید ماسک و سه کارگاه تولید لباس بیمارستانی داریم ۲۵۰ گروه در استان در حال ضد عفونی استان است ضمن اینکه در حوزه سیل هم یک لحظه مردم را تنها نمی‌گذاریم زیرا این مردم بیشترین وفاداری را به نظام و انقلاب دارند و از کمترین امکانات برخوردار هستند.

کد خبر 4886534

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین معروفی سپاه ثارالله کرمان خسارات سیلاب ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی ضدعفونی بارش باران نوروز قزوین حوادث چهارشنبه سوری سیلاب مردم این منطقه استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور

استاندار مرکزی، گفت: نیروهای مسلح در مأموریت دفاع از کشور با صلابت حضور دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصرامروز در آیین تجلیل از رزمندگان و خانواده های تیپ 71 مردم پایه سپاه روح الله در پی اجرای مأموریت در مناطق مرزی استان کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از بهترین ایامی که در طول خدمتگذاری در استان مرکزی برای بنده سپری شد حضور در مناطق مرزی و محل‌های استقرار رزمندگان تیپ 71 مردم پایه سپاه روح الله در غرب کشور بود که خاطرات به یاد ماندنی را به همراه داشت.

استاندار مرکزی افزود: امروز بعد از گذشت حدود 2 سال و نیم مجاهدت، ایثار، خدمت و تلاش شبانه روزی رزمندگان تیپ 71 مردم پایه در حال مراجعت هستند که در این مأموریت بسیار سختی که داشتند موفق و سربلند بیرون آمدند و موجب افتخار جامعه رزمندگان و نیروهای مسلح استان مرکزی شدند و مایه امید و دلگرمی همه مردم استان هستند.

وی ادامه داد: حضور رزمندگان تیپ 71 از همه شهرهای استان در مناطق مرزی غرب کشور نشان از پویایی و نشاط در گوشه به گوشه سرزمین آفتاب دارد و بنده به عنوان خادم مردم در استانداری مرکزی از همه تلاش ها و زحمات شبانه روزی این عزیزان و خصوصا خانواده های آنها تقدیر و تشکر را دارم.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: مجاهدت توأم با نظم و اشراف و روحیه عالی فرماندهان، تکاوران و بسیجیان تیپ 71 در مناطق غرب کشور بسیار قابل تقدیر بود و با توجه به اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت است‌ زحمات و مجاهدت‌های این تیپ در پیشرفت کشور بسیار قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اقدامات مردم‌یاری تیپ 71 روح‌الله در منطقه و تعامل جوانان و پیش‌کسوتان بسیجی و فرماندهان این تیپ با مردم و ریش‌سفیدان نیز شایان توجه بود و تیپ 71 سپاه روح الله با حضور مقتدرانه خود در غرب کشور افتخاری دیگر برای مردم قهرمان استان مرکزی به ماندگار گذاشت و افتخاری دیگر به کارنامه درخشان این استان افزود.

اقدامات محرومیت‌زدایی و کمک معیشتی تیپ 71

سردار رضا کریمی در این آیین، اظهار داشت: فلسفه سپاه پاسداران حضور و ماندن در میدان‌های سخت و ایستادگی شجاعانه در قلب مخاطرات است و مهمترین ویژگی پاسداران و بسیجیان ثبات قدم، اعتقاد به نصرت الهی و بصیرت است.

فرمانده تیپ 71 مردم پایه سپاه روح الله استان مرکزی افزود: حضور تیپ 71 مردم پایه سپاه روح الله در مناطق مرزی استان کرمانشاه دارای برکات بسیار فراوانی بود که مهمترین آن خدمت به مردم و تامین امنیت در مناطق مرزی بود که با توکل بر خدا و مجاهدت‌های فراوان علاوه بر رفع بسیاری از تهدیدات اقدامات بزرگ و اساسی در حوزه‌های خدمت‌رسانی انجام شد.

وی تصریح کرد: مردم دوستی، مردم‌داری و مردم یاری مهمترین رکن فعالیت‌های تیپ 71 در مناطق مرزی بود که خوشبختانه اقدامات اساسی و کلان در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و کمک‌های معیشتی انجام شد.

کریمی با اشاره به اقدامات و مأموریت های تیپ در یک دو دهه اخیر بیان کرد: تیپ مردم پایه 71 سپاه در دو دهه اخیر در ماموریت‌های مختلف از جمله حضور در شمال غرب کشور، دفاع از حرم اهل بیت(ع)، حضور در استان های مختلف و رفع بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله و حضور در استان کرمانشاه خوش درخشیده و در این ماموریت‌ها علاوه بر اینکه تجارب ارزنده‌ای کسب کرده توانسته الگوهای خوبی در کشور به ماندگار بگذارد.

وی عنوان کرد: با توجه به سرکشی‌های فرماندهان ارشد و مسئولین کشوری از پایگاه‌ها و فعالیت‌های تیپ 71 در کرمانشاه و همچنین گزارشات میدانی نشان از موفقیت 100 درصدی تیپ در منطقه دارد و قطعا تا سالیان سال برکات فعالیت‌های ماندگار تیپ مشهود است.

فرمانده تیپ 71 مردم پایه سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: به سهم خود از حمایت‌های استاندار مرکزی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و همه فرماندهان و معاونین سپاه استان و همراهی خانواده رزمندگان تیپ تشکر فراوان دارم و امیدواریم اجر واقعی مجاهدت‌ها را از خداوند متعال دریافت کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور