Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کل کشور گفت: بیش از۳۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند البته این تعداد در سال‌های گذشته ۴۸۰ هزار دانشجو بود.

علی آهون منش، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کل کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دانشگاه‌های غیر انتفاعی هر ساله در دو نوبت از طریق دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم مورد بررسی قرار می‌گیرند و بر این اساس تعداد دانشجو، رشته و امکاناتی که ممکن است در اختیارشان قرار گیرد، توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کل کشور ادامه داد: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه‌های غیرانتفاعی یک به پنجاه است که به نظرمان خوب نیست و باید بهتر شود. اما کاهش تعداد دانشجو‌ها و افزایش روز افزون هزینه‌ها ما را به سمت بهبود وضعیت سوق نخواهد داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای تامین بودجه خود حتی یک ریال از دولت اخذ نمی‌کنند؛ تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان به دانشگاه‌های غیرانتفاعی کمک نمی‌کند. در صورتی که این دانشگاه‌ها بیش از۳۶۰ هزار دانشجو را تربیت می‌کند البته این تعداد در سال‌های گذشته ۴۸۰ هزار دانشجو بوده است که به دلیل کاهش تعداد دانشجو به این رقم رسیده است.

آهون منش با اشاره به اینکه ۱۷ هزار کارمند در دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشغول به کار هستند؛ اظهار کرد: دولت تاکید بر اشتغال می‌کند، اما در این مورد به بخش خصوصی هیچ گونه توجهی ندارد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کل کشور با بیان اینکه در بخش فناورانه و دانش بنیان نیز حرکت کرده‌ایم؛ تصریح کرد: فعالیت در این زمینه آن طور که باید چشمگیر نیست، زیرا صنعت همکاری لازم را با دانشگاه‌ها ندارد در حقیقت صنعت تا زمانی که پول دارد به واردات می‌پردازد و زمانی که شرایط واردات را از دست می‌دهد به دانشگاه رجوع می‌کند و خواستار رفع نیازهایش در مدت زمان اندک می‌شود، در حالی که فرایند یک تحقیق، ممکن است چند سالی به طول بینجامد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی به دلیل هزینه بالای خلق فناورانه به سمت آن حرکت نمی‌کنند؛ اظهار کرد: هزینه خلق فناورانه در دانشگاه‌های دولتی توسط دولت تامین می‌شود، اما دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید این هزینه را از بودجه خود مصرف کنند. اکنون این فرایند در دانشگاه‌های غیرانتفاعی به ندرت انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های غیر انتفاعی بودجه دانشگاه ها دانش بنیان دانشگاه های غیرانتفاعی هزار دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی به منظور تربیت، آموزش و ارتقای توانمندی کارکنان حائز شرایط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و نیروهای مسلح جهت احراز مشاغل حکمرانی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (سنجش علمی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و مدیریتی) در چهار رشته؛ حکمرانی اجتماعی، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ به شیوه آموزشی - پژوهشی دانشجو می پذیرد.

مهلت ثبت نام: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه به نشانی زیر مراجعه نمایید.
governanceschool.ir

کد خبر 845251 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو

دیگر خبرها

  • تحصیل هنر در غار افلاطون؛ جستاری از توماس هورلیمان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت