Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@06:06:51 GMT

مزایای فوق العاده و استفاده‌هایی از لیمو

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۷۰۹۳

مزایای فوق العاده و استفاده‌هایی از لیمو

خبرگزاری میزان- لیمو ترش یکی از مرکبات پرخاصیت است که نه تنها سبب درمان بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد بلکه خواص زیبایی فراوانی برای پوست و مو دارد. تاریخ انتشار: 15:18 - 07 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۶۵۲۱

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، لیموترش به عنوان یک میوه معجزه آسا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیمو خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش‌دهنده وزن، هضم‌کننده و تصفیه‌کننده کبد را دارد. لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین سی، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند.

لیموترش به عنوان یک میوه معجزه آسا محسوب می‌شود و حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آن‌ها می‌گردد.

اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید باز هم در این مطلب به گوشه‌ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می‌کنیم.

گفتنی است که؛ لیمو غنی از ویتامین سی است، که باعث می‌شود آن‌ها به طور موثر در درمان سرماخوردگی عمل کنند. نوشیدن یک فنجان آب لیمو در روز به محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. ویتامین سی یک ماده مغذی و نوعی آنتی اکسیدان برای دفاع از سیستم ایمنی بدن است.

افرادی که مسافت‌های طولانی پیاده‌روی می‌کنند، با احساس خستگی می‌توانند با ایجاد سوراخی روی لیمو با استفاده از نی آب آن را بمکند تا علاوه بر احساس تازگی، از خواص دارویی لیمو استفاده کنند.

مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تأثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت.

اگر سرفه خفیف دارید، سعی کنید از مخلوط آب لیمو گرم با عسل، دو بار در روز استفاده کنید این مخلوط گلو شما را تسکین می‌دهد و سرفه را سرکوب می‌کند و تقریبا بلافاصله تقلیل می‌یابد.

لیموترش باعث محافظت از دندان‌ها و لثه‌ها و حفظ سلامت آن‌ها می‌شود، بهترین دارو برای اسکوربوت (خنریزی لثه‌ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می‌شود.

تب‌ولرز می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد، اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ ساعت یک لیوان آبجوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب‌ولرز شما از بین برود.

لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه‌ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می‌کند. برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می‌تواند مفید باشد.

آب لیمو برای ناخن‌های شما عالی است. ویتامین سی موجود در آن به تقویت و استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند.

پوست لیموترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکل آن برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است. آب لیمو می‌تواند به تقویت پوست و محافظت در برابر استرس‌های محیطی کمک کند و مانع ابتلا به آکنه شود.

چاق‌ها اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می‌شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می‌شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید. همچنین شربت آب‌لیمو چشم‌ها را درخشان و پوست را با طراوت می‌کند.

گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می‌کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی‌ها است.

لیموترش را می‌توان برای درمان نسبی رماتیسم و نقرس مصرف نمود، چونکه اسیدسیتریک برای اسیداوریک حلال بسیار خوبی است.

مخلوط آب گرم با عسل و آب لیمو یکی از بهترین دارو‌های خانگی برای آنفولانزا است. برای بهترین نتایج، کمی از فلفل و دارچین را به مخلوط بالا اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: از خواص جادویی زردچوبه برای پوست و مو چه می‌دانید؟! مواد غذایی که از ابتلا کودکان به آلرژی محافظت می‌کنند!

لیمو تاثیر آرامبخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می‌برد. استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواص خوراکی ها ویتامین سی مخلوط آب لیمو ترش آب لیمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن حالت فوق العاده اعلام کرد

به گزارش همشهری آنلاین، بنابر این خبر، اردن در مقابله با پهپادها به اسرائیل کمک خواهد کرد.

کد خبر 844070 منبع: فارس برچسب‌ها اردن اسرائیل هواپیما - پهپاد

دیگر خبرها

  • خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی
  • فلوریان ویرتز فوق العاده است! / فیلم
  • مرکز فروش کولر گازی کریر در ایران
  • ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • اثر فوق العاده پوست پرتقال در تقویت سیستم ایمنی
  • مزایای بلفاروپلاستی پلک پایین
  • انواع دوربین لامپی سیم ‌کارت خور
  • اردن حالت فوق العاده اعلام کرد
  • کاهش وزن با این نوشیدنی ترش
  • اگر کم خونی را دارید حتما این غذا را امتحان کنید !